Τροχοδρομεί η αξιοποίηση των 22 μικρών περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Παίρνοντας τη σκυτάλη από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του οποίου αναμένεται μες το επόμενο δίμηνο, το Υπερταμείο μπαίνει στην τελική ευθεία για τις οριστικές αποφάσεις. Στο επικρατέστερο, αυτή τη στιγμή, σενάριο οι 22 μικρότεροι αερολιμένες της χώρας θα παραχωρηθούν σε ένα ενιαίο πακέτο.

Όπως αποκάλυψε εχθές, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του στρατηγικού σχεδίου του Υπερταμείου για τα έτη 2022-2024, ο διευθύνων σύμβουλος κ. Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης, έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες που θα οδηγήσουν στο βέλτιστο μοντέλο αξιοποίησης για τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία παραμένουν υπό τη διαχείριση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

Διαβάστε επίσης: Υπερταμείο – Στον «διάδρομο απογείωσης» η αξιοποίηση του αεροδρομίου Καλαμάτας

Επί του παρόντος, λοιπόν, το επικρατέστερο σενάριο είναι ότι δεν θα σπάσουν σε διαφορετικές συστάδες, όπως μέχρι πρόσφατα διαφαινόταν, αλλά θα βγουν όλα μαζί σε μία ενιαία διαγωνιστική διαδικασία παραχώρησης. Όπως εξηγήθηκε, αυτό προκρίνεται προκειμένου να μην δημιουργηθούν γκρουπ διαφορετικών ταχυτήτων, με αποτέλεσμα οι πιο αδύναμοι εμπορικά αερολιμένες να μείνουν στα αζήτητα.

«Για εμάς, η αξιοποίηση των περιφερειακών αερολιμένων είναι ζήτημα συνολικής περιφερειακής ανάπτυξης. Θέλουμε να έχουμε ένα ουσιαστικό αποτύπωμα», σημείωσε ο κ. Δημητριάδης. Αυτή την περίοδο, οι σύμβουλοι του Υπερταμείου «τρέχουν» την άσκηση που θα οδηγήσει στη λήψη της τελικής απόφασης ως τα τέλη του καλοκαιριού με αρχές φθινοπώρου, οπότε και αναμένονται οι σχετικές ανακοινώσεις.

Διαβάστε επίσης: «Ελευθέριος Βενιζέλος»: Σκαρφαλώνει στα επίπεδα του 2019 η κίνηση

Ως τον Αύγουστο ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο Καλαμάτας

Τα κρατικά αεροδρόμια της χώρας, όσα δηλαδή δεν έχουν παραχωρηθεί σε ιδιώτες, είναι συνολικά 23, με το αεροδρόμιο Καλαμάτας να στέφεται πρωταθλητής του γκρουπ. Η ανάπτυξη που έχει γνωρίσει τα τελευταία χρόνια το «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος», με αφετηρία την άνοδο του τουριστικού ρεύματος με επίκεντρο το Costa Navarino, είναι εντυπωσιακή.

Για το 2019, την τελευταία προ-Covid χρονιά, διακίνησε 336.000 επιβάτες από 280.900 το 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 20,3% και καταγράφοντας 310.000 αφίξεις εξωτερικού. Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της ΥΠΑ, το 2021 διακίνησε σχεδόν 174.000 επιβάτες, ανακτώντας το 52% της επιβατικής κίνησης του 2019. Εκτιμάται δε, ότι η αύξηση της επιβατικής κίνησης στην ευρύτερη περιοχή της Καλαμάτας ως το 2030 θα είναι +35%.

Επιδόσεις που είχαν ως αποτέλεσμα, το εναρκτήριο λάκτισμα για την αξιοποίηση των 22+1 μικρότερων αερολιμένων της χώρας να δοθεί το 2021 από την Καλαμάτα. Όπως σημείωσε η διοίκηση του Υπερταμείου, αν όχι εντός Ιουλίου, τότε εντός Αυγούστου, θα βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του αερολιμένα της μεσσηνιακής πρωτεύουσας. Η διάρκεια της παραχώρησης μένει να αποφασιστεί, εκτιμάται πάντως ότι δεν θα απέχει από τα 30-40 έτη που διαρκούν οι αντίστοιχες παραχωρήσεις.

Το προφίλ των 22 «ορφανών» αερολιμένων

Τα υπόλοιπα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία αποτελούν ως επί το πλείστον πύλες μικρότερων τουριστικών προορισμών της χώρας, σε μια περίοδο που τα τουριστικά ρεύματα ανακάμπτουν είναι τα εξής: Χίος, Αλεξανδρούπολη, Άραξος, Κάρπαθος, Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα, Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελλόριζο, Καστοριά, Κάσος και Κοζάνη.

Δεύτερο πιο «δυναμικό» της λίστας θεωρείται το αεροδρόμιο της Πάρου, καθώς η επιβατική του κίνηση είχε σχεδόν τριπλασιαστεί το 2019 σε σχέση με το 2016. Θεωρείται δε πως ακόμη 5-6 μικρότεροι αερολιμένες παρουσιάζουν εμπορικό ενδιαφέρον, μεταξύ τους Αλεξανδρούπολη και Χίος. Εκτιμάται ότι η επιβατική κίνηση στους 22 αερολιμένες θα αυξηθεί κατά 40% ως το 2030, διαμορφώνοντας ένα ελκυστικό πακέτο.

Όπως έχει κατά καιρούς γίνει γνωστό, διάφορα μοντέλα αξιοποίησης έχουν πέσει στο τραπέζι. Πέραν του επικρατέστερου, μέχρι στιγμής σεναρίου, της ενιαίας μακροχρόνιας παραχώρησης σε ένα πακέτο, κατά τα πρότυπα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, συζητήθηκε η δυνατότητα δημιουργίας clusters αεροδρομίων. Επίσης, εναλλακτικά, ο θεσμός της παραχώρησης εκμετάλλευσης ή η σύμβαση διαχείρισης, το λεγόμενο «management contract», στην οποία ένας ιδιωτικός φορέας αναλαμβάνει να παρέχει υπηρεσίες διαχείρισης και λειτουργίας των περιφερειακών αεροδρομίων έναντι αμοιβής.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές
Ταχιάος: Δημοπρατούνται εντός του καλοκαιριού έργα ύψους 900 εκατ. ευρώ
Επικαιρότητα |

Ταχιάος: Δημοπρατούνται έργα ύψους 900 εκατ. ευρώ

Όπως τόνισε ο Νίκος Ταχιάος στόχος του Υπουργείου είναι μέχρι το τέλος Ιουνίου να έχουν ολοκληρωθεί τα τεύχη δημοπράτησης και εντός του καλοκαιριού να έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις με τους αναδόχους εκτέλεσης των έργων