
Η ανάλυση του ΟΟΣΑ αναφορικά με τα μέτρα στήριξης για την ψηφιακή και την πράσινη μετάβαση δείχνει ξεκάθαρα ότι οι δημόσιες αρχές υστερούν όσον αφορά την υποστήριξη των ΜμΕ, αφού μόνο το 3% των μέτρων στήριξης επενδύονται για να γίνουν πράσινες οι ΜμΕ και το 23% για να ψηφιοποιηθούν. Οι ΜμΕ είναι οι κύριοι παράγοντες που οδηγούν τη δίδυμη μετάβαση και διασφαλίζουν μια ανθεκτική οικονομία. Για να μπορέσουν όμως να παίξουν πλήρως τον ρόλο τους, οι κυβερνήσεις των κρατών μελών της ΕΕ θα πρέπει να αναλάβουν διάφορες πρωτοβουλίες ώστε να προχωρήσουν μέσω Ταμείου Ανάκαμψης και νέου ΕΣΠΑ σε στοχευμένες ενέργειες και συγκεκριμένα πέντε δράσεις.
Πρώτον, πρέπει να δημιουργήσουμε στην ΕΕ έναν πιο διαφοροποιημένο, ασφαλή και λιγότερο εξαρτημένο ενεργειακό εφοδιασμό. Πρέπει να προωθήσουμε την ανανεώσιμη ενέργεια, να διασφαλίσουμε τη διασύνδεση, να αναπτύξουμε λύσεις αποθήκευσης ενέργειας και να τονώσουμε την ενεργειακή απόδοση. Δεύτερον, πρέπει να επενδύσουμε και να αναπτύξουμε τις απαραίτητες δεξιότητες. Με αυτές τις δεξιότητες, οι ΜμΕ θα είναι σε θέση να καινοτομούν, να προσαρμοστούν και να εφαρμόσουν νέες τεχνολογίες. Τρίτον, οι δημόσιοι πόροι θα πρέπει να επενδύονται με σύνεση, ιδιαίτερα στις πολύ απαραίτητες υποδομές και στα μέτρα στήριξης των ΜμΕ. Τέταρτον, επιμένουμε στην ενίσχυση της έρευνας και της καινοτομίας για την ανάπτυξη και την εμπορευματοποίηση των τεχνολογιών που απαιτούνται για τη δίδυμη μετάβαση. Τέλος πέμπτον, οι ΜμΕ ζητάμε ένα χρηματοδοτικό περιβάλλον που να τονώνει τις ιδιωτικές επενδύσεις και να προωθεί τη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Εν κατακλείδι, τονίζεται ότι οι πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις ανησυχούν όλο και περισσότερο από την αύξηση του διοικητικού φόρτου, όπως την υποβολή εκθέσεων βιωσιμότητας και την δέουσα επιμέλεια. Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να γνωρίζουν ότι οι επιχειρήσεις κατακλύζονται από τις πολλαπλές προκλήσεις. Πριν λοιπόν εγκρίνουν μια νέα νομοθετική πρόταση ή πρόταση πολιτικής, οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων θα πρέπει να σκεφτούν εάν, στη θέση του επιχειρηματία, θα ένιωθαν αφενός ότι υποστηρίζονται από την πρωτοβουλία πολιτικής για να αναπτύξουν η επιχείρησή τους και αφετέρου εάν θα μπορούσαν να συμμορφωθούν πλήρως με τους προτεινόμενους κανόνες. Κατά συνέπεια, θα πρέπει να ψηφίσουν υπέρ εάν απαντήσουν θετικά και κατά, εάν καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες στην εφαρμογή των προτεινόμενων κανόνων στη δική τους επιχείρηση.
Οι ΜμΕ απαιτούν ένα απλό και προβλέψιμο ρυθμιστικό περιβάλλον και ζητάνε από τις κυβερνήσεις και τους θεσμούς να σκεφτούν πρώτα σε μικρή κλίμακα και μετά να πράξουν ανάλογα. Όσο γρηγορότερα η ΕΕ δημιουργήσει ένα περιβάλλον φιλικό προς τις Μμε, τόσο περισσότερο οι ΜμΕ θα προσφέρουν στις εθνικές οικονομίες. Ωστόσο οι οδοί μετάβασης του οικοσυστήματος των ΜμΕ δυσκολεύουν, αφού πρέπει να ανταποκρίνονται στις επιπτώσεις του πολέμου και των κυρώσεων. Μόνο λοιπόν εάν ενισχυθεί η ανθεκτικότητα των ΜμΕ, τότε θα έχουν τη δυνατότητα να οδηγήσουν τη μετάβαση τους σε ένα κερδοφόρο περιβάλλον.
Κλείνοντας σημειώνω ότι η ελληνική οικονομία έχει ανάγκη να προσελκύσει ΜμΕ από την ΕΕ να τοποθετηθούν σε τομείς της ελληνικής οικονομίας, ώστε το εγχώριο «micro» επιχειρείν να γίνει μικρομεσαίο επιχειρείν. Ο επιχειρηματικός κόσμος της χώρας μας έχει εναποθέσει τις ελπίδες του στις αυξημένες τουριστικές ροές, αλλά και στην περίοδο των θερινών εκπτώσεων όπου εγχώριοι καταναλωτές και τουρίστες θα έχουν την ευκαιρία σε συμφέρουσες αγορές. Βρισκόμαστε σε μια ιδιάζουσα περίοδο, το πέρας της οποίας εξακολουθεί δυσδιάκριτο. Από την αρχή του έτους, «αυξήσεις, καθυστερήσεις και ελλείψεις» είναι οι λέξεις της χρονιάς. Ο πληθωρισμός έχει ενισχυθεί, απομυζώντας την ικμάδα των επιχειρήσεων, αλλά και τα διαθέσιμα των νοικοκυριών. Ωστόσο οι ΜμΕ στην Ελλάδα διατηρούμε την αισιοδοξία ανάληψης δράσεων για την διατήρηση και ενίσχυση μας.


Latest News

Ο στόχος του χρέους
Το επόμενο που έρχεται και είναι ο μεγάλος εθνικός στόχος, γιατί όχι ένα χρέος κοντά στο 100% του ΑΕΠ λίγο μετά το 2030...

Σε μια κανονική χώρα η δικαιοσύνη θα έψαχνε την Αλήθεια για το πολιτικό χρήμα, και η αντιπολίτευση θα πρωτοστατούσε σε αυτό το αίτημα
Κάποια στιγμή πρέπει να εξετάσουμε τι σημαίνει θεσμική αντιμετώπιση σοβαρών προβλημάτων. Και η διαφάνεια στο πολιτικό χρήμα είναι εξόχως κρίσιμο ζήτημα.

Η ελευθερία στην περιέργεια – Μια τεράστια μεταρρύθμιση
Σε εποχές μετασχηματισμού η ανάπτυξη δεν είναι, όπως κάποιοι νομίζουν, μία απλή τεχνική διαδικασία - Απαιτεί όραμα, τόλμη και ελεύθερο χώρο στην περιέργεια

Τα «μαύρα» ενοίκια
Αν κάτι ξένισε είναι η σπουδή για μια ακόμα φορά με την παρούσα κυβέρνηση να δώσει πρώτα νέα επιδόματα, αντί να προηγηθούν φοροελαφρύνσεις

Οταν διώχνεις έναν κεντρικό τραπεζίτη
Ο Τραμπ βλέπει τον εκπρόσωπο ενός ανεξάρτητου θεσμού, όπως είναι η κεντρική του τράπεζα, είτε ως κομματικό αντίπαλο είτε ως ένα απλό στέλεχος της διοίκησης

Η τεχνολογία και τα νέα σύνορα των επιχειρήσεων
Η ψηφιοποίηση δεν αλλάζει μόνον τον τρόπο που οι επιχειρήσεις λειτουργούν, αλλά υπαγορεύουν και πώς ή πού θα έπρεπε να λειτουργήσουν….

Φραγκίσκος: Ο Πάπας που ξανάδωσε ηθικό κύρος στην Καθολική Εκκλησία
Σε μια δύσκολη περίοδο για την Καθολική Εκκλησία ο Πάπας Φραγκίσκος κατάφερε να ξαναδώσει στην Καθολική Εκκλησία ένα μέρος από το χαμένο κύρος της

Τι κάνει η Ελλάδα;
Το πρόβλημά μας είναι ότι συνήθως όλα αυτά τα «θάβουμε κάτω από το χαλί» και όταν σκάει μια κρίση, αρχίζουμε να τα συζητάμε

Αδιέξοδη πολιτική
Η εισαγωγή των δασμών έχει ήδη προκαλέσει σημαντικές αρνητικές οικονομικές συνέπειες για την οικονομία των ΗΠΑ

Η πολιτική Τραμπ απειλεί το οικοδόμημα της Δύσης
Η δασμολογική πολιτική Τραμπ είναι βραχυπρόθεσμα στασιμοπληθωριστική για τις ΗΠΑ, αυξάνοντας τον εγχώριο πληθωρισμό και συρρικνώνοντας την οικονομική δραστηριότητα