Οι βασικές οδικές αρτηρίες συμβάλλουν τα μέγιστα στην ανάπτυξη και προσφέρουν δυνατότητες για βιώσιμες πρακτικές, τόνισε ο Ροδιανός Αντωνακόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της «Νέα Οδός» & «Κεντρική Οδός», μιλώντας στο OT FORUM 2.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Υπάρχουν οι στόχοι, χρειάζονται κίνητρα και υποδομές
Στόχος η ισορροπία
Αναφερόμενος στη βιώσιμη ανάπτυξη και πώς σχετίζεται με τις υποδομές, ο κ. Αντωνακόπουλος επεσήμανε πως είναι ένας δύσκολος όρος, «η ρίζα της έννοιας είναι η βιωσιμότητα και καρδιά της η ισορροπία».
Παραθέτοντας κάποια στατιστικά στοιχεία, ο Διευθύνων Σύμβουλος της «Νέα Οδός» & «Κεντρική Οδός», σημείωσε πως πάνω από το 90% του χρόνου μας λαμβάνει χώρα σε κάποια υποδομή, άνω του 40% της ενέργειας προκύπτει από τη λειτουργία των υποδομών και άνω του 35% της ενέργειας που χρειάζεται για κατασκευή υποδομών προέρχεται από την παγκόσμια παραγωγή, μία τάση η οποία είναι αυξητική.
Είναι πολύ σημαντικό να προσπαθήσουμε να εφαρμόσουμε βιώσιμη ανάπτυξη και να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής, μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, σημείωσε.
Σχεδιασμός με βιώσιμες πρακτικές
Ερωτηθείς για τις βιώσιμες πρακτικές που μπορούν να εφαρμοστούν σε έναν αυτοκινητόδρομο, ο κ. Αντωνακόπουλος επεσήμανε πως συνήθως το μυαλό πάει στο οχήματα, όμως -όπως είπε- έχει πολλά μέρη που μπορείς να εφαρμόσει κανείς βιώσιμες πρακτικές. «Πρέπει να υπάρχει σχεδιασμός, κατασκευή και λειτουργία με τις βασικές αρχές της βιωσιμότητας. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει μεγάλη διάρκεια ζωής με όσο το δυνατόν μικρότερη συντήρηση κατά τη λειτουργία».
Ο ίδιος χαρακτήρισε βαρύνουσας σημασίας την ανακύκλωση και κατά τη λειτουργία, όπου πρέπει να συμμετέχει και ο οδηγός. «Εμείς τοποθετήσαμε πρώτοι κάδους ανακύκλωσης σε όλες τις στάσεις με WC και στα ΣΕΑ».
«Μειώσαμε την κατανάλωση ενέργειας»
Ως 2ο στοιχείο βιώσιμης ανάπτυξης, τόνισε πως είναι η μείωση κατανάλωσης ενέργειας, κάτι που η «Νέα Οδός» & «Κεντρική Οδός» το έχουν πετύχει κατά 6% τα τελευταία χρόνια. «Ημασταν η πρώτη εταιρεία από το 2018 που φτιάξαμε μονάδα φωτοβολταϊκών, δίνοντας ρεύμα σε 250 λαμπτήρες, ενώ στον “Σείριο” τοποθετήσαμε φωτοβολταϊκά στα στέγαστρα του πάρκινγκ».
Φορτιστές σε όλα τα ΣΕΑ
Σε ό,τι αφορά τη βιώσιμη μετακίνηση ή κινητικότητα (με περιβαλλοντικό κοινωνικό και οικονομικό αποτύπωμα), ο κ. Αντωνακόπουλος τόνισε ότι μπορεί να στηριχθεί και σίγουρα -όπως ανέφερε- με την ηλεκτροκίνηση. «Το κάνεις μέσα από τη στήριξη του ηλεκτρικού οχήματος. Από το 2018 εγκαταστήσαμε φορτιστές στην Ιόνια Οδό από το 2018 και πλέον έχουμε σε όλα τα ΣΕΑ. Επίσης είναι πολύ σημαντικό από που προέρχεται αυτή η ενέργεια. Γι’ αυτό και στον “Σείριο” η ενέργεια που παράγεται από τα φωτοβολταϊκά πάει κατευθείαν στους φορτιστές».
Κομβική συμβολή στην ανάπτυξη
Σε ερώτηση για τον ρόλο των αυτοκινητοδρόμων στην ανάπτυξη, ο Διευθύνων Σύμβουλος της «Νέα Οδός» & «Κεντρική Οδός» επεσήμανε πως συμβάλλει τα μέγιστα σε όλη τη χώρα. Για παράδειγμα στην Ιόνια Οδό είχαμε μείωση ατυχημάτων κατά 60 % και μείωση των θανατηφόρων δυστυχημάτων κατά 70%. Ειδικότερα, σε κομμάτι της Ιονίας Οδού στο Μεσολόγγι, το 2017 είχαν καταγραφεί 145 τροχαία και την επόμενη χρονιά 21 ατυχήματα και μηδέν θανατηφόρα. Επίσης είναι πολύ σημαντική η μείωση χρόνου για τη μεταφορά ανθρώπων και αγαθών. Η Ηπειρός μετά την ολοκλήρωση της Ιονίας Οδού έχει δει απτά αποτελέσματα. Καλύτερο οδικό δίκτυο, ένωση των λιμανιών της Πάτρας, του Αστακού και της Ηγουμενίτσας, αύξηση του τουρισμού και σύνδεση των μεγάλων αστικών κέντρων. Όσον αφορά τον Ε65, όταν ολοκληρωθεί θα μειώσει κατά 2 ώρες τη σύνδεση του Πειραιά με τα δυτικά Βαλκάνια, θα ενώσει τον Βόλο με την Ηγουμενίτσα και θα δημιουργηθούν 1000 θέσεις εργασίας».
Το μέλλον
Σε ό,τι αφορά το μέλλον του αυτοκινητοδρόμου, ο κ. Αντωνακόπουλος επεσήμανε πως θα μιλήσει για τα επόμενα 50 χρόνια, γιατί -όπως είπε- μετά μπορεί να μην έχουμε αυτοκινητοδρόμους. «Ο αυτοκινητόδρομος του μέλλοντος θα είναι μια τεράστια μονάδα παραγωγής πράσινης ενέργειας. Υλικά όπως η άσφαλτος θα μετατραπούν σε φωτοβολταϊκά, θα μετατραπούν σε πάνελ. Θα επιτρέπουν την αυτοκινούμενη οδήγηση, θα βλέπουμε μεγάλα κομβόι φορτηγών σε μία λωρίδα το ένα πίσω από το άλλο χωρίς οδηγό. Θα μπορεί να υπάρχει χάραξη εικονικού διαδρόμου για ιπτάμενα αυτοκίνητα. Θα είναι ένας δρόμος γεμάτος αισθητήρες, όπου με την επικοινωνία υποδομών – οχημάτων θα μπορεί να υπάρχει δυνατότητα ανάληψης του ελέγχου γιατί θα μπορεί να ο αυτοκινητόδρομος να προβλέπει πιθανούς κινδύνους».
«Όλα αυτά που είπα υπάρχουν σε πιλοτικό στάδιο, τίποτα δεν είναι επιστημονική φαντασία», κατέληξε.
Latest News
Δέκα μάνατζερ και τραπεζίτες δείχνουν το νέο παραγωγικό μοντέλο - Οι προτάσεις στο OT FORUM
Την ανάγκη για αλλαγή σελίδας στο παραγωγικό μοντέλο της Ελλάδας υπογράμμισαν επιχειρηματίες και τραπεζίτες από το OT FORUΜ
Εντός Δεκεμβρίου η άδεια αποθήκευσης CO2 για τον Πρίνο – Οι ευκαιρίες για βιομηχανία και ναυτιλία
Επιδοτήσεις ύψους μισού δισ. ευρώ για δέσμευση 3,4 εκατ. τόνων CO2 έχει εξασφαλίσει η ελληνική βιομηχανία
OT FORUM: Η παραγωγικότητα «αχίλλειος πτέρνα» της οικονομίας – Κλειδί οι μεταρρυθμίσεις
Η ανάγκη επίσπευσης των μεταρρυθμίσεων, προκειμένου να ανέβει επίπεδο η ελληνική οικονομία υπογραμμίστηκε από κορυφαίους ομιλητές στο πλαίσιο του OT FORUM
ΟΤ FORUM: Η ψηφιακή και πράσινη μετάβαση κλειδί για την ανάπτυξη
Τι είπαν στο 4o ΟΤ FORUM ο Δρ. Γιώργος Αποστολόπουλος (OTS), ο Δημήτρης Καπέλλος (Globalsat Energis) και ο Διονύσιος Ανάργυρος (Greenvolt Next)
Πώς θα αντιμετωπίσει τουρισμό και Airbnb ο Δούκας στην Αθήνα - Τι είπε στο ΟΤ FORUM
Ο κ. Δούκας είπε ότι σύμφωνα με τη μελέτη φέρουσας ικανότητας, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί σήμερα, δεν υπάρχει γενικευμένος υπερτουρισμός στην Αθήνα
OT FORUM: Τι χρειάζεται η ελληνική βιομηχανία – Οι προτάσεις των επιχειρηματιών
Για τη βιομηχανία μίλησαν στο ΟΤ FORUM ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος, ο πρόεδρος του ΣΕΒ Σπύρος Θεοδωρόπουλος και ο πρόεδρος της ΕΕΝΕ Κρίστιαν Χατζημηνάς
Οι επενδυτικές ευκαιρίες στην Ελλάδα υπό το πρίσμα BofA - Goldman Sachs
Αναλυτές των δύο κορυφαίων τραπεζών αναλύουν στο ΟΤ FORUM το νέο παραγωγικό μοντέλο της Ελλάδας
Αλέξης Τσίπρας: Δριμεία κριτική σε Μητσοτάκη για ΠτΔ και οικονομία – Τι είπε για Μέρκελ
«Ποταμός» ο Αλ. Τσίπρας στο 4ο OT FORUM - Μίλησε για όλους και για όλα - Εξαπέλυσε πυρά στον Κ. Μητσοτάκη και κατέρριψε τους μύθους που συνόδευσαν την κυβέρνησή του
ΟΤ FORUM «Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”» – Έπεσε η αυλαία
Ολοκληρώθηκε το 4ο ΟΤ FORUM, που διοργάνωσε ο Οικονομικός Ταχυδρόμος
Kαρόκης (MSD Ελλάδας): 1,2 δισ. ευρώ η δημοσιονομική επιβάρυνση από τo claw back στο φάρμακο
Στην κυβέρνηση δεν έχουν καταλάβει πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα με τις επιστροφές, τόνισε ο Αντώνης Καρόκης της MSD Ελλάδας