
Δύο έργα με κιμωλία και παστέλ, τα οποία είναι αφιερωμένα στον «Μυστικό Δείπνο» του Λεονάρντο Ντα Βίντσι θα βγουν στο «σφυρί» τις επόμενες ημέρες.
Πρόκειται για τα πορτρέτα του Αγίου Ιωάννη του Ευαγγελιστή και του Αγίου Ιακώβου, που κάθονται στα αριστερά του Ιησού Χριστού, στη διάσημη τοιχογραφία του Μιλάνου και τα οποία κάποτε ανήκαν στον Ολλανδό βασιλιά του 19ου αιώνα, Γουλιέλμο Β’.
- Διαβάστε επίσης: Λεονάρντο ντα Βίντσι : Έχει 14 απογόνους εν ζωή
Είναι εξαιρετικά σπάνια
Τα έργα αποτελούν μέρος της δημοπρασίας του οίκου Sotheby’s, που θα διεξαχθεί στο Λονδίνο στις 6 Ιουλίου και αποδίδονται στον βοηθό του σπουδαίου Ιταλού ζωγράφου, Τζιοβάνι Αντόνιο Μπολτράφιο.
Είναι φτιαγμένα στο πραγματικό μέγεθος των μορφών του πίνακα και η αξία του καθενός εκτιμάται σε 146.500 δολάρια ενώ οι ειδικοί λένε ότι μπορεί να πουληθούν σε πολύ υψηλότερη τιμή.
Παράλληλα, τα χαρακτηρίζουν «εξαιρετικά σπάνια», καθώς είναι μεγάλης κλίμακας πορτρέτα, και δηλώνουν ότι δεν είναι σίγουροι γιατί δημιουργήθηκαν.

Ο Άγιος Ιωάννης
«Είναι μέρος μιας σειράς 11 παρόμοιων έργων. Η συλλογή ανήκε κάποτε στον διάσημο Άγγλο ζωγράφο Τόμας Λόρενς, καθώς και στον Γουλιέλμο Β’, βασιλιά της Ολλανδίας, πριν χωριστεί και περιέλθει σε διάφορα μουσεία, γκαλερί και ιδιώτες. Το 2005, τα δύο έργα πωλήθηκαν ξεχωριστά στον οίκο Christie’s, έναντι 96.000 δολαρίων για τον Άγιο Ιωάννη και 57.600 δολαρίων για τον Άγιο Ιάκωβο. Έκτοτε, δεν έχει υπάρξει κάτι παρόμοιο στην αγορά», ανέφερε στο CNN η Κριστιάνα Ρομάλι, ειδική στα σχέδια παλαιών δασκάλων στον οίκο Sotheby’s.
Και εξήγησε: «Είναι αρκετά μεγάλα έργα, για να είναι σε χαρτί και αυτό τα κάνει πολύ εντυπωσιακά. Και τα παστέλ χρώματα, δεν είναι κάτι που βλέπεις συχνά. Ο Λεονάρντο εισήγαγε τη χρήση της χρωματιστής κιμωλίας στην Ιταλία, αλλά είναι κάτι που ήρθε από τη Γαλλία. Τα έργα που αποδίδονται στον Μπολτράφιο είναι ασυνήθιστα για το μέγεθός τους και τη χρήση του χρώματος».

Ο Άγιος Ιάκωβος
Η μοναδική νωπογραφία του Ντα Βίντσι που έχει σωθεί
Ο «Μυστικός Δείπνος» είναι ένα από τα καλύτερα και ευρέως αναγνωρισμένα έργα της Αναγέννησης. Η τοιχογραφία δημιουργήθηκε από τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι τον 15ο αιώνα (μεταξύ 1495 και 1498) και βρίσκεται στο Μιλάνο της Ιταλίας, στην τραπεζαρία του μοναστηριού Σάντα Μαρία ντέλλε Γκράτσιε (Santa Maria delle Grazie – Παναγία της Χάριτος).
Το έργο έγινε μετά από παραγγελία του δούκα Λουδοβίκου Σφόρτσα και αποτελεί, το μεγαλύτερο έργο του Ντα Βίντσι και τη μοναδική νωπογραφία του που έχει σωθεί.
Απεικονίζει τον Ιησού τη στιγμή που ανακοινώνει ότι ένας από τους 12 μαθητές του θα τον προδώσει, αποτυπώνοντας τις εκφραστικές αντιδράσεις των πιο ένθερμων οπαδών του. Ο Ιταλός ζωγράφος υπέδειξε τον ένοχο, τον Ιούδα, ζωγραφίζοντας το πρόσωπό του στη σκιά.
Ο εμβληματικός πίνακας επέζησε από πολέμους, βανδαλισμούς αλλά και από την κρίση ταυτότητας του ίδιου του δημιουργού του. Ποτέ ξανά, ένας καλλιτέχνης δεν δραματοποίησε μια σκηνή, με τόσο ρεαλιστικά στοιχεία και λεπτομέρειες.
Όταν ο βασιλιάς Λουδοβίκος ΙΒ΄ της Γαλλίας εισέβαλε στο Μιλάνο το 1499, προσπάθησε να κόψει την τοιχογραφία και να την μεταφέρει στο σπίτι του αλλά δεν πρόλαβε.
Στη συνέχεια, λόγω της υγρασίας και της απολέπισης η τοιχογραφία θεωρήθηκε εντελώς καταστραμμένη γύρω στα μέσα του 16ου αιώνα.
Το 1796, οι Γάλλοι επανήλθαν. Τα στρατεύματα του επαναστατικού Γαλλικού Στρατού χρησιμοποίησαν τον χώρο σαν ορμητήριο, βανδάλισαν το έργο και προσπάθησαν να αφαιρέσουν μέχρι και τα μάτια των Αποστόλων.
Κάποια χρόνια μετά η εκκλησία χρησιμοποιήθηκε και ως φυλακή ενώ σε μια προσπάθεια που έγινε για να υποστυλωθεί ο τοίχος οι εργάτες σχεδόν έσπασαν την τοιχογραφία.
Στις 15 Αυγούστου 1943, όταν οι συμμαχικές δυνάμεις τη βομβάρδισαν, ενώ η υπόλοιπη εκκλησία υπέστη μεγάλες ζημιές, ο «Μυστικός Δείπνος» σώθηκε σαν από θαύμα.
Σύμφωνα με τον Sotheby’s, τα πρώιμα αντίγραφα από τους βοηθούς του Λεονάρντο Ντα Βίντσι «αποτελούν πολύτιμη ένδειξη για το πώς πρέπει να έμοιαζε αρχικά το αριστούργημα».


Latest News

Οι συσκέψεις είναι τοξικές!
Η συγκέντρωση μιας ομάδας ανθρώπων μέσα σε ένα δωμάτιο μπορεί να αυξήσει το διοξείδιο του άνθρακα σε επίπεδα πολύ υψηλότερα του εξωτερικού χώρου

Το εντυπωσιακό come back της Μπαρτσελόνα
Η ομάδα παραμένει πνιγμένη από τα χρέη, ωστόσο ξόδεψε τουλάχιστον 153 εκατ. ευρώ για καλοκαιρινές μεταγραφές

Λιγότερο αισιόδοξοι οι Ελληνες CFOs
Οι CFOs παραμένουν αισιόδοξοι αναφορικά με τα ποσοστά των εσόδων, τις κεφαλαιουχικές δαπάνες καθώς και τον αριθμό προσλήψεων.

Επίσημα στο Ταμείο Ανάκαμψης τα έργα της Διπλής Ανάπλασης
Ακόμη μία εξέλιξη στο δρόμο προς την υλοποίηση του πρότζεκτ της «Διπλής Ανάπλασης» στις περιοχές του Βοτανικού και της Λεωφόρου Αλεξάνδρας

Πόσο κινδυνεύει ο οργανισμός μας από μια επαναμόλυνση Covid-19;
Καθώς η ανοσία εξασθενεί, οι επαναλοιμώξεις από την Covid-19 αποδεικνύεται πως προκαλούν γενικότερα προβλήματα στον ανθρώπινο οργανισμό

Γιατί η φιλοδοξία δεν είναι γένους θηλυκού
Τι δείχνουν νέες έρευνες για τα στερεότυπα στην εργασία και τις διαφορές μεταξύ των δύο φύλων

Πιο ευέλικτη και υβριδική η αγορά εργασίας μετά την πανδημία
Η αύξηση της τηλεργασίας και η υιοθέτηση της τετραήμερης εργασίας αποτελούν επιλογές από επιχειρήσεις και στην Ελλάδα

Υπέρ επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα οι αναγνώστες της Sunday Times
Mία ακόμη θετική εξέλιξη στο πάγιο αίτημα της Ελλάδος για την επανασύνδεση των Γλυπτών του Φειδία, το οποίο τους τελευταίους μήνες έχει αποκτήσει μια πρωτοφανή δυναμική

Η επένδυση που «στοιχειώνει» το Netfilx
Πόσο μπορεί να αποδώσει το franchise του τρόμου

Μια... χωριάτικη στο Μαρτίνι σας
Η νέα τάση για το δημοφιλές ποτό θέλει πιο αλμυρές γεύσεις από τον κήπο