
Στο χάος που επικρατεί εσχάτως στους ευρωπαίους αιθέρες έρχεται να προστεθεί η έναρξη απεργίας και στην σκανδιναβική αεροπορική SAS, καθώς οι συνομιλίες της εργοδοσίας με το συνδικάτο των πιλότων και η διαμεσολάβηση που ακολούθησε κατέρρευσαν οριστικά νωρίτερα ανοίγοντας το δρόμο για κινητοποιήσεις που θα ξεκινήσουν άμεσα, ήδη από σήμερα το απόγευμα, θέτοντας σε κίνδυνο ακόμη και το μέλλον της εταιρείας.
Διαβάστε επίσης: Handelsblatt: Χάος στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια – Όχι όμως στην Ελλάδα
Ουσιαστικά πρόκειται για την πρώτη απεργία σε μεγάλη ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία, μετά από μήνες τεταμένου κλίματος μεταξύ των συνδικάτων και των εταιρειών σε όλη την περιοχή. Οι εταιρείες προσπαθούν να βγάλουν τα «σπασμένα» της κρίσης της πανδημίας με την τωρινή ανάκαμψη της ταξιδιωτικής κίνησης, ενώ το προσωπικό αγανακτεί διότι οι ελλείψεις της πανδημίας δεν έχουν αναπληρωθεί, ενώ οι μισθοί τους παραμένουν μειωμένοι.
Διαβάστε επίσης: Easy Jet: Παραιτήθηκε ο COO λόγω της ακύρωσης χιλιάδων πτήσεων αυτό το καλοκαίρι
Pilot unions in Sweden, Denmark and Norway have agreed to go on strike this afternoon after contract negotiations with SAS airlines broke down. According to the company, the strike will affect some 30,000 passengers each day. pic.twitter.com/9W9kEyB9fx
— Radio Sweden (@radiosweden) July 4, 2022
Αδιέξοδο
Στην SAS, οι συνομιλίες μεταξύ των συνδικάτων και της εργοδοσίας έχουν ξεκινήσει ουσιαστικά από τον Νοέμβριο, δεδομένου πως η τωρινή σύμβαση με τους πιλότους έληγε την 1η Απριλίου. Οι συνομιλίες συνεχίστηκαν μετά και την λήξη της σύμβασης, όμως τελικά κατέρρευσαν οριστικά νωρίτερα, γεγονός που θα οδηγήσει σε απεργιακές κινητοποιήσεις.
Οι πιλότοι ζητούσαν αυξήσεις, όμως ήταν επίσης εξαγριωμένοι για την απόφαση της εργοδοσίας να προχωρήσει σε προσλήψεις νέων πιλότων μέσα από δύο νέες θυγατρικές της, την Connect και την Link, αντί να επαναπροσλάβει πρώην υπαλλήλους που απέλυσε κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Κατά την πανδημία η εταιρεία απέλυσε σχεδόν τους μισούς από τους πιλότους της.
Οι δύο πλευρές δεν τα βρήκαν, οπότε οι πιλότοι θα κρατήσουν τα αεροπλάνα καθηλωμένα. Η απεργία αφορά όλους τους πιλότους της μητρικής SAS Scandinavia, ήτοι περίπου 1.000 πιλότους σε Σουηδία, Δανία και Νορβηγία, αλλά όχι τους 260 πιλότους της Link και της Connect ή τους ξένους εταίρους της εταιρείας, την Xfly, την Cityjet και την Airbaltic.

Κινδυνεύει η εταιρεία;
«Πρόκειται για πολύ άσχημα νέα» περιορίστηκε να δηλώσει ο CEO της SAS, Άνκο βαν ντερ Βερφ, προειδοποιώντας πως οι απεργίες θα προκαλέσουν πολύ μεγάλη ζημιά στην εταιρεία θέτοντας σε κίνδυνο ακόμη και την βιωσιμότητα της. «Μια απεργία στο σημείο αυτό θα είναι καταστροφικό για την SAS και θα θέσει σε κίνδυνο το μέλλον της, μαζί με χιλιάδες θέσεις εργασίας συναδέλφων τους».
Αναλυτές εκτιμούν πως οι κινητοποιήσεις θα κοστίσουν στην SAS από 11,2 έως 12,6 εκατ. ευρώ την ημέρα, καθώς θα οδηγήσουν στην ακύρωση τουλάχιστον του 50% των προγραμματισμένων πτήσεων, επηρεάζοντας έως και 30.000 ταξιδιώτες την ημέρα! Και βέβαια θα προκαλέσουν σημαντική πτώση και στις κρατήσεις για μελλοντικές πτήσεις της εταιρείας.
Από την πλευρά τους τα συνδικάτα κατηγορούν την εργοδοσία για την κατάρρευση των συνομιλιών. «Ρίχνουμε όλη την ευθύνη στην SAS. Καταλάβαμε επιτέλους πως η SAS δεν ήθελε να φτάσουμε σε συμφωνία. Η SAS θέλει μια απεργία» απάντησε ο πρόεδρος του συνδικάτου των πιλότων, Μάρτιν Λίντγκρεν.
Η επιβατική κίνηση της SAS, τον περασμένο μήνα, έφτασε κατά μέσο όρο τους 58.000 ταξιδιώτες ημερησίως, ένα νούμερο που ήταν βέβαιο πως θα ανέβει περαιτέρω κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου.


Latest News

Goldman: Η Κίνα μπορεί να εξαιρέσει το αιθάνιο και το υγραέριο από υψηλούς δασμούς
Η σημαντική εξάρτηση της κινεζικής βιομηχανίας πλαστικών από τις αμερικανικές εισροές βάζει σε σκέψεις το Πεκίνο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα