iPhone: Γίνεται 15 ετών. Να πώς άλλαξε τη ζωή μας!
Στις 29 Ιουνίου 2007, το πρώτο iPhone βγήκε στην αγορά. Οι αναβαθμίσεις και βελτιώσεις των iPhοne την τελευταία μιάμιση δεκαετία – μεταξύ των οποίων οι πιο ευκρινείς κάμερες και η μεγαλύτερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας- κατέστησαν δύσκολο το να μην ασχολούμαστε με αυτόν τον διάσημο «υπολογιστή τσέπης».
«Ζήτω η 29η Ιουνίου!»
Τι; Δεν έχετε σημειώσει την ημερομηνία αυτή στο ημερολόγιό σας για να τιμήσετε την ημέρα που άλλαξε τη ζωή μας;
Ίσως να θεωρείτε ότι υπερβάλλω, αλλά, στις 29 Ιουνίου του 2007, τέθηκε προς πώληση το πρώτο iPhone, πυροδοτώντας, έτσι, την επανάσταση των smartphone.
Υπήρχαν, όμως, παράλληλα, στην αγορά, smartphone όπως το BlackBerry Curve και το Samsung BlackJack, είχαν, όμως, πλαστικά πληκτρολόγια και η κύρια χρήση τους ήταν η δυνατότητα αποστολής βαρετών email. Έτσι, τα κινητά της Apple από γυαλί και μέταλλο με τη δυνατότητα αφής έδιναν μία διαφορετική αίσθηση στον χρήστη τους.
Στην πραγματικότητα, πιθανότατα, σας είναι δύσκολο να θυμηθείτε τότε που το «τηλέφωνό» σας – αν θα έπρεπε, δηλαδή, να τα αποκαλούμε έτσι- δεν μπορούσε να εντοπίσει το αυτοκίνητό σας, να τραβήξει επαγγελματικό πορτρέτο ή να καλέσει μέσω βιντεοκλήσης τους πιο κοντινούς σας φίλους;
Διαβάστε ακόμα: Apple: Τα νέα στοιχεία που θα ενσωματώνει το επόμενο iPhone
Κι όμως, ο Νόα Σμικ -γεννημένος στο Μάντισον του Ουισκόνσιν, την ίδια ακριβώς ημέρα με το πρώτο iPhone – δεν μπορεί πραγματικά να θυμηθεί τις ημέρες που υπήρχαν κινητά, τα οποία δεν διέθεταν τις περισσότερες από αυτές τις λειτουργίες.
Αυτή η κατάσταση αποτελεί και την υπόθεση του νέου μου ντοκιμαντέρ: “The iPhone Baby: How 15 Years Shaped a Generation”. Τα τελευταία 15 χρόνια, το iPhone «μεγάλωσε». Το ίδιο και ο Νόα… όπως και η εξάρτησή του από τα smartphone. Μέσα από συνεντεύξεις με νυν και πρώην στελέχη της Apple, βρήκα τις πιο σημαντικές στιγμές στην εξέλιξη των iPhone και το πώς αυτές επηρέασαν, παράλληλα, τη γενιά του Νόα.
Όταν ο Νόα ήταν τριών ετών, το App Store είχε ήδη ξεκινήσει να λειτουργεί και ο Νόα έπαιζε παιχνίδια στο iPhone 3G του πατέρα του. Λίγα χρόνια αργότερα, η Apple αποφάσισε να κάνει τα κινητά της να μοιάζουν με κάμερα με όλες τις λειτουργίες και ο Νόα ζητούσε από τη μαμά του να τον βγάζει βίντεο για να τα δημοσιεύει στο YouTube. Στην ηλικία των 11 ετών, είχε ένα iPhone 6S Plus με μεγάλη οθόνη, ώστε να μπορεί να παίζει παιχνίδια και να στέλνει μηνύματα σε φίλους του. Σήμερα, στην ηλικία των 15 ετών, έχει ένα iPhone 13 με μπαταρία που διαρκεί όλες τις ώρες που βρίσκεται στο σχολείο του ή και ακόμη περισσότερο.
«Ουσιαστικά, θεωρήσαμε ότι αυτή η συσκευή θα ήταν διασκεδαστική και εύκολή στη χρήση της, αν θέλεις να κάνεις ορισμένα πράγματα», ανέφερε στο βίντεο, πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος της Apple, το οποίο εργάστηκε για να βγει στην αγορά το πρώτο iPhone. «Δεν σκεφτήκαμε ότι θα γινόταν το επίκεντρο της ζωής σας».
Αυτό που ελπίζω να γίνει κατανοητό, μέσω του εν λόγω ντοκιμαντέρ, είναι ότι αυτή η τεχνολογική καινοτομία άλλαξε τον κόσμο και είχε σημαντικό αντίκτυπο σε εμάς, τις οικογένειές μας και τον κόσμο, γενικότερα. Το ντοκιμαντέρ στα Αγγλικά μπορείτε να το δείτε εδώ.
Μεταφράστηκε στα Ελληνικά από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο
Οι μήνες του χάους και το mission impossible του νέου πρωθυπουργού στη Γαλλία
Η πολιτική κρίση έχει ήδη ένα οικονομικό τίμημα και η αβεβαιότητα σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις είναι απρόθυμες να επενδύσουν
Τα οφέλη και τα όρια των ιδιωτικοποιήσεων
Μπορούμε να αντλήσουμε σημαντικά διδάγματα από την ποικίλη εμπειρία του Ηνωμένου Βασιλείου
Γιατί οι «εξαιρετικές οικονομίες» απαιτούν και μια... εξαιρετική ευελιξία
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να προσαρμόσουν τις προσεγγίσεις τους, μεταξύ άλλων μέσω προληπτικών διαπραγματεύσεων με την κυβέρνηση Τραμπ
Η Γαλλία, το mode της «γκρινιάρας μαμάς» και το παράδειγμα της Ελλάδας
Η σύγκλιση των γαλλικών αποδόσεων με της Ελλάδας αποτελεί έλεγχο πραγματικότητας
Κρίση χρέους αλά ελληνικά για τη Γαλλία; Η επόμενη ημέρα και τα σενάρια
Οι επενδυτές έχουν συγκλονιστεί από την πολιτική παράλυση και τα άθλια δημόσια οικονομικά
Κοινή λογική: Γιατί το παιχνίδι του Τραμπ με τους δασμούς δεν χρειάζεται να βγάζει νόημα
Υπάρχει ένα στοιχείο υποκρισίας σε αυτή τη λογική, αλλά αυτό δεν ήταν ασυνήθιστο κατά την τελευταία κυβέρνηση Τραμπ
Η «παγίδα» του μεσαίου διαδρόμου στα Lidl - Γιατί οι άνδρες είναι πιο επιρρεπείς στις περιττές αγορές
Το κυνήγι θησαυρού και οι άσκοπες αγορές έχουν εδώ και καιρό οδηγήσει στην επιτυχία του λιανικού εμπορίου