Με τις τιμές να καλπάζουν, οι καταναλωτές της ευρωζώνης μείωσαν τις δαπάνες για τρόφιμα, ποτά και καπνό για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Μάιο, σύμφωνα με εκτιμήσεις της στατιστικής υπηρεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης Eurostat που δημοσιεύτηκαν την Τετάρτη.

Η πτώση στις αγορές βασικών αγαθών καταγράφεται την ώρα που οι συνολικές λιανικές πωλήσεις στο νομισματικό μπλοκ των 19 χωρών αυξήθηκαν ελαφρώς τον Μάιο σε μηνιαία βάση.

Διαβάστε επίσης – ΟΟΣΑ: Στο 9,6% ο πληθωρισμός τον Μάιο – Ρεκόρ 34 ετών

Μικρή ανάκαμψη στις λιανικές πωλήσεις

Ειδικότερα, η Eurostat ανέφερε ότι οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 0,2% τον Μάιο σε μηνιαία βάση, αφού υποχώρησαν κατά 1,4% τον Απρίλιο.

Οικονομολόγοι που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Reuters ανέμεναν άνοδο 0,4%.

Διαβάστε επίσης – ΕΚΤ: Μέχρι και το 2023 θα συνεχίσουν να αυξάνονται οι τιμές των τροφίμων

Σε σύγκριση με πέρυσι, οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν τον Μάιο κατά 0,2%, ξεπερνώντας τις προσδοκίες της αγοράς για πτώση 0,4%.

Παρά την οριακή συνολική αύξηση των δαπανών λιανικής, οι πωλήσεις τροφίμων, ποτών και καπνού μειώθηκαν κατά 0,3%, επιδεινώνοντας την πτώση 2,3% που καταγράφηκε τον Απρίλιο, η οποία ήταν η χειρότερη πτώση από τον Ιούνιο του 2020.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Eurostat αναθεώρησε ελαφρώς προς τα πάνω την προκαταρκτική της εκτίμηση για την πτώση των λιανικών πωλήσεων τον Απρίλιο, την οποία αρχικά είχε υπολογίσει ότι ήταν 2,6%.

Το ράλι στις τιμές

Σε ετήσια βάση, οι πωλήσεις τροφίμων, ποτών και καπνού μειώθηκαν κατά 3,6% τον Μάιο, ανάλογη με αυτή που είχε καταγραφεί ένα μήνα νωρίτερα, σύμφωνα με την πτωτική τάση που ξεκίνησε τον Δεκέμβριο.

Η πτώση στις αγορές βασικών αγαθών συνέπεσε με την άνοδο ρεκόρ των τιμών, με τον πληθωρισμό να τρέχει με ρυθμό 8,1% τον Μάιο και να εκτιμάται οτι θα ανέλθει στο 8,6% τον Ιούνιο.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Eurostat, οι τιμές τροφίμων, αλκοόλ και καπνού εκτιμάται αυξήθηκαν κατά 7,5% τον Μάιο σε ετήσια βάση και 8,9% τον περασμένο μήνα.

Οι καταναλωτές της ευρωζώνης μείωσαν επίσης τις δαπάνες τους για καύσιμα και ηλεκτρονικές αγορές κατά 0,2% τον μήνα και στις δύο περιπτώσεις.

Η συνολική άνοδος στις λιανικές πωλήσεις οφειλόταν στην αύξηση 1,2% στα μη εδώδιμα προϊόντα, μια τεράστια κατηγορία που περιλαμβάνει είδη ένδυσης, φάρμακα και καλλυντικά.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή