Με τις τιμές να καλπάζουν, οι καταναλωτές της ευρωζώνης μείωσαν τις δαπάνες για τρόφιμα, ποτά και καπνό για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Μάιο, σύμφωνα με εκτιμήσεις της στατιστικής υπηρεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης Eurostat που δημοσιεύτηκαν την Τετάρτη.
Η πτώση στις αγορές βασικών αγαθών καταγράφεται την ώρα που οι συνολικές λιανικές πωλήσεις στο νομισματικό μπλοκ των 19 χωρών αυξήθηκαν ελαφρώς τον Μάιο σε μηνιαία βάση.
Διαβάστε επίσης – ΟΟΣΑ: Στο 9,6% ο πληθωρισμός τον Μάιο – Ρεκόρ 34 ετών
Μικρή ανάκαμψη στις λιανικές πωλήσεις
Ειδικότερα, η Eurostat ανέφερε ότι οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 0,2% τον Μάιο σε μηνιαία βάση, αφού υποχώρησαν κατά 1,4% τον Απρίλιο.
Οικονομολόγοι που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Reuters ανέμεναν άνοδο 0,4%.
Διαβάστε επίσης – ΕΚΤ: Μέχρι και το 2023 θα συνεχίσουν να αυξάνονται οι τιμές των τροφίμων
Σε σύγκριση με πέρυσι, οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν τον Μάιο κατά 0,2%, ξεπερνώντας τις προσδοκίες της αγοράς για πτώση 0,4%.
Παρά την οριακή συνολική αύξηση των δαπανών λιανικής, οι πωλήσεις τροφίμων, ποτών και καπνού μειώθηκαν κατά 0,3%, επιδεινώνοντας την πτώση 2,3% που καταγράφηκε τον Απρίλιο, η οποία ήταν η χειρότερη πτώση από τον Ιούνιο του 2020.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Eurostat αναθεώρησε ελαφρώς προς τα πάνω την προκαταρκτική της εκτίμηση για την πτώση των λιανικών πωλήσεων τον Απρίλιο, την οποία αρχικά είχε υπολογίσει ότι ήταν 2,6%.
Το ράλι στις τιμές
Σε ετήσια βάση, οι πωλήσεις τροφίμων, ποτών και καπνού μειώθηκαν κατά 3,6% τον Μάιο, ανάλογη με αυτή που είχε καταγραφεί ένα μήνα νωρίτερα, σύμφωνα με την πτωτική τάση που ξεκίνησε τον Δεκέμβριο.
Η πτώση στις αγορές βασικών αγαθών συνέπεσε με την άνοδο ρεκόρ των τιμών, με τον πληθωρισμό να τρέχει με ρυθμό 8,1% τον Μάιο και να εκτιμάται οτι θα ανέλθει στο 8,6% τον Ιούνιο.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Eurostat, οι τιμές τροφίμων, αλκοόλ και καπνού εκτιμάται αυξήθηκαν κατά 7,5% τον Μάιο σε ετήσια βάση και 8,9% τον περασμένο μήνα.
Οι καταναλωτές της ευρωζώνης μείωσαν επίσης τις δαπάνες τους για καύσιμα και ηλεκτρονικές αγορές κατά 0,2% τον μήνα και στις δύο περιπτώσεις.
Η συνολική άνοδος στις λιανικές πωλήσεις οφειλόταν στην αύξηση 1,2% στα μη εδώδιμα προϊόντα, μια τεράστια κατηγορία που περιλαμβάνει είδη ένδυσης, φάρμακα και καλλυντικά.
Latest News
Γιατί δεν συμφέρει να νοικιάζεις στο Λονδίνο
Το μηνιαίο κόστος για αγορά κατοικίας στην βρετανική πρωτεύουσα ήταν το υψηλότερο στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά εξακολουθεί να είναι φθηνότερο από την ενοικίαση ενός αντίστοιχου ακινήτου
H Nike χάνει το... τρένο της καινοτομίας και η JD Sports τις πωλήσεις
H βρετανική λιανική αλυσίδα JD Sports είδε τις πωλήσεις της στο Ηνωμένο Βασίλειο να μειώνονται κατά 3,1% το τελευταίο τρίμηνο του 2023
Αυτή η γενιά έχει τα προσόντα για επιτυχημένη καριέρα στο επιχειρείν
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, το επιχειρηματικό τοπίο έχει αλλάξει δραματικά
Έχασε τη δύναμη του ο ΟΠΕΚ; Τι βλέπει ο Economist για τον «μαύρο χρυσό»
Τι αναφέρει για την πορεία των τιμών του μαύρου χρυσού ανάλυση του Economist
Το «φρένο του χρέους» καταδικάζει τη γερμανική οικονομία
Πέντε think tanks προβλέπουν σχεδόν μηδενική ανάπτυξη για το 2024 και προτείνουν μεταρρύθμιση του «δόγματος Σόιμπλε»
Πώς η κατάρρευση της γέφυρας στην Βαλτιμόρη πλήττει μία από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες του κόσμου
Το κλείσιμο του λιμανιού θα κοστίσει 15 εκατ. δολάρια την ημέρα σε χαμένη οικονομική δραστηριότητα - Πόσα θα δοθούν σε αποζημιώσεις
Η χρυσή εποχή... των ψιλικατζίδικων - Γιατί οι Αμερικανοί συρρέουν σε αυτά ακόμα και για φαγητό
Οι επισκέψεις σε καταστήματα ψιλικών το πρώτο εξάμηνο του 2023 ξεπέρασαν κατηγορίες όπως εστιατόρια γρήγορου φαγητού, αλυσίδες καφέ και βενζινάδικα
Νέος υπουργός Οικονομικών στην Πορτογαλία - Ο «σκόπελος» της στεγαστικής κρίσης
Αντιμέτωπος με πολύ σημαντικές προκλήσεις
«Χείρα βοηθείας» από Κλίντον και Ομπάμα στον Τζο Μπάιντεν
Στόχος, η συγκέντρωση τουλάχιστον 25 εκατ. δολαρίων για την προεκλογική καμπάνια
Γιατί προβληματίζονται οι ξενοδόχοι με το Πάσχα των Καθολικών
Στη Μαγιόρκα το Πάσχα γενικά σηματοδοτεί την έναρξη των διακοπών. Αλλά φέτος είναι πολύ νωρίς