Το πλαίσιο της νέας σύμβασης μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ – που προσφάτως μετονομάστηκε σε Hellenic Train – για τις άγονες γραμμές, παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε πως το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει σχεδιάσει το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ, ύψους 4,5 δισ. ευρώ. Και παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη το πρόγραμμα αναβάθμισης και εξηλεκτρισμού του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου, ύψους 1,2 δισ. Ευρώ.
Οι πέντε αλλαγές
Στη συνέχεια υπογράμμισε ότι με τη νέα σύμβαση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για πρώτη φορά επιτυγχάνονται πέντε πολύ σημαντικά πράγματα:
- Πρώτον, θα γίνονται δρομολόγια σε όλη τη χώρα, στο σύνολο του δικτύου ακόμα και στους θεωρούμενους μη εμπορικούς προορισμούς. Κι αυτό πλέον θα διασφαλίζεται πραγματικά, αφού για πρώτη φορά προβλέπονται ρήτρες και κυρώσεις. «Μέχρι σήμερα, είτε ήταν κρατική είτε ιδιωτική η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λάμβανε όλα τα χρήματα για τις άγονες γραμμές χωρίς επί της ουσίας να ελέγχει κανείς εάν αυτά τα δρομολόγια εκτελούνται. Με αυτή τη σύμβαση, μπαίνει ένα τέλος σε αυτό», τόνισε ο κ. Καραμανλής.
- Δεύτερον, το μεγαλύτερο μέρος της ετήσιας αποζημίωσης θα επιστρέφεται στο ελληνικό δημόσιο για περαιτέρω ενίσχυση των σιδηροδρομικών μεταφορών. «Διότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως χρήστης της γραμμής πληρώνει τέλη χρήσης σε αυτόν που είναι ο διαχειριστής της γραμμής και αυτός είναι ο κρατικός ΟΣΕ», εξήγησε.
- Τρίτον, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεσμεύεται σε συγκεκριμένες επενδύσεις για νέα, σύγχρονα τραίνα, ηλεκτρικά και τραίνα υδρογόνου, με στόχο τη βελτίωση τόσο των υποδομών όσο και των παρεχόμενων υπηρεσιών.
- Τέταρτον, το ελληνικό Δημόσιο και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συμφωνούν πως όσο περισσότερο υλοποιούνται οι επενδύσεις, τόσο περισσότερο θα διαρκέσει κι αυτή η νέα σύμβαση.
- Πέμπτον, προβλέπεται κίνητρο αποδοτικότητας του μηχανισμού αποζημίωσης σε περίπτωση θετικού οικονομικού αποτελέσματος. Δηλαδή το ελληνικό Δημόσιο θα προσβλέπει να πάρει περισσότερα χρήματα.
«Διορθώνουμε τα κακώς κείμενα»
Ο κ. Καραμανλής δήλωσε ότι: «Καταρχήν διορθώνουμε τα πολύ κακώς κείμενα της πολύ προβληματικής ιδιωτικοποίησης του ΣΥΡΙΖΑ. Μίας ιδιωτικοποίησης που πολλοί την είχαν χαρακτηρίσει ξεπούλημα. Εγώ θα πω μόνο ένα πράγμα: Το 2013 ο κ. Σταθάκης είχε εγκαλέσει την τότε Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ότι η σκέψη να πουλήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο τίμημα των 300 εκατομμυρίων ευρώ θα ήταν ξεπούλημα. Τελικά την πούλησαν εκείνοι για 45. Νομίζω τα σχόλια είναι περιττά. Δηλαδή για πέντε εκατομμύρια λιγότερα από την ετήσια ενίσχυση που έπαιρνε. Αυτό ήρθαμε να διορθώσουμε, σε αυτό το πλαίσιο ήμασταν υποχρεωμένοι να διαπραγματευτούμε τη σύμβαση».
- Διαβάστε επίσης: ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μετονομάζεται σε Hellenic Train
Εξήγησε επίσης ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ επέλεξε έναντι 45 εκατομμυρίων ευρώ να «κλείσει» την ελληνική σιδηροδρομική αγορά, παραχωρώντας το σύνολο των μηχανοδηγών της κρατικής τότε εταιρίας στους Ιταλούς και δίνοντας τη μοναδική εταιρεία παροχής υπηρεσιών συντήρησης επίσης στους Ιταλούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Έτσι ακόμα και εάν μια άλλη σιδηροδρομική επιχείρηση καταφέρει και εκπαιδεύσει μηχανοδηγούς, θα πρέπει να συντηρεί τα τραίνα της στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δηλαδή στον άμεσο ανταγωνιστή της.
Άμεσο όφελος για το Δημόσιο 450 εκατ. ευρώ και σε βάθος 10ετίας περίπου δύο δισ. ευρώ
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι το συνολικό όφελος από τη νέα σύμβαση για το ελληνικό Δημόσιο υπολογίζεται (μαζί με τη μισθοδοσία) περίπου στα δύο δισ. ευρώ για 10 χρόνια, ενώ το άμεσο όφελος είναι γύρω στα 450 εκατ. ευρώ. Δηλαδή το ελληνικό Δημόσιο δίνει αυτή τη στιγμή 50 εκατ. ευρώ, που ούτως ή άλλως θα έδινε, και θα λάβει πίσω περίπου 450 εκατ. ευρώ σε μορφή επενδύσεων από την εταιρεία.
Σχετικά με την σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε πως προβλέπονται πέντε ζεύγη δρομολογίων με Intercity και δύο ζεύγη με Intercity Express.
- Διαβάστε επίσης: ΟΣΕ: Εκκρεμεί η συμφωνία με ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τα τέλη χρήσης – Τι γίνεται με χρέος και συντήρηση δικτύου
Προβλέπονται δηλαδή συνολικά 14 καθημερινά δρομολόγια, ενώ η αντίστοιχη σύμβαση του ΣΥΡΙΖΑ προέβλεπε μόλις 8 μόνο δρομολόγια.
Υπενθύμισε επίσης ότι ο ΣΥΡΙΖΑ στη ΔΕΘ του 2018 είχε κάνει «φιέστα» με το «λευκό βέλος» μεταφέροντας υπουργούς από την Κατερίνη στη Θεσσαλονίκη και μετά το τραίνο αυτό αποσύρθηκε. «Αυτά τα πράγματα νομίζω προσβάλλουν τη νοημοσύνη μας, προσβάλλουν τους επιβάτες», σχολίασε και τόνισε:
«Εδώ γίνεται μία συγκεκριμένη προσπάθεια, βήμα – βήμα, να αλλάξουμε ένα φοβερά προβληματικό σιδηροδρομικό δίκτυο, να κάνουμε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μία εταιρεία που θα ελέγχεται για τα χρήματα που λαμβάνει και θα επιστρέφει αυτά τα χρήματα υπό τη μορφή επενδύσεων. Αυτό ήταν το πλαίσιο, στο οποίο μπορούσαμε να λειτουργήσουμε και θέλω να τονίσω ότι αυτή η σύμβαση – με δεδομένη την πολύ προβληματική ιδιωτικοποίηση – δουλεύει προς όφελος του επιβατικού κοινού».
Latest News
Ανδρουλάκης: Προϋπολογισμός χαμένων ευκαιριών, μισής αλήθειας και απουσίας προοπτικής
Ο Νίκος Ανδρουλάκης βρίσκεται στο βήμα της Βουλής στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό
Φάμελλος: Στις αυλές των καρτέλ ανθίζουν λεφτόδεντρα που τα ποτίζει η κυβέρνηση
Δριμεία κριτική εξαπολύει ο Σωκράτης Φάμελλος στην κυβέρνηση και προσωπικά στον Κυριάκο Μητσοτάκη.
Νετανιάχου: Ενέκρινε το σχέδιο για την επέκταση των ισραηλινών οικισμών στα Υψίπεδα του Γκολάν
«Η ενίσχυση του Γκολάν είναι ενίσχυση του κράτους του Ισραήλ και είναι ιδιαιτέρως σημαντική την περίοδο αυτή», είπε ο Μπενιαμίν Νετανιάχου
Κουτσούμπας: O νέος προϋπολογισμός είναι μηχανισμός αναδιανομής από τους πολλούς στους λίγους
O Δημήτρης Κουτσούμπας τόνισε ότι «αυτός ο προϋπολογισμός είναι ο πρώτος επί πολεμικής οικονομίας της ΕΕ»
Μελόνι: Παραιτείται από την ηγεσία των Ευρωπαίων Συντηρητικών
Η Τζόρτζια Μελόνι, από στο Φεστιβάλ της νεολαίας του κόμματός της, αναφέρθηκε στην δράση της κυβέρνησής της, επιτέθηκε στους πολιτικούς της αντιπάλους και ανακοίνωσε την πρόθεσή της να παραιτηθεί από πρόεδρος της ομάδας των Ευρωπαίων Συντηρητικών.
«Μνημονιακός προϋπολογισμός χωρίς μνημόνια» - Επίθεση στην κυβέρνηση από Χαρίτση
Ο Αλέξης Χαρίτσης εξαπέλυσε επίθεση στην κυβέρνηση που την κατηγόρησε ότι φέρνει έναν προϋπολογισμό που ωφελεί μόνο τους λίγους φίλους της
Χωρίς άδεια και χωρίς απόφαση ΣτΕ το κυπριακό ιδιωτικό ΑΕΙ του fund CVC ανακοινώνει προσλήψεις στο «παράρτημα» στην Αθήνα
Ενώ δεν έχει εκδοθεί οποιαδήποτε άδεια και εκκρεμεί η συζήτηση στο ΣτΕ για τη συνταγματικότητα του νόμου κυπριακό ιδιωτικό ΑΕΙ του fund CVC ανακοινώνει ότι προσλαμβάνει παράρτημα στην Ελλάδα
Μένουν ή φεύγουν οι ρωσικές βάσεις από τη Συρία;
Άγνωστο παραμένει αν η Ρωσία διατηρήσει τις στρατιωτικής της βάσεις στη Συρία - Τι δείχνουν οι δορυφορικές λήψεις
Σκέρτσος: Έρχονται λουκέτα σε καταστήματα που σερβίρουν αλκοόλ σε ανήλικους
Οι διατάξεις είναι σχεδόν έτοιμες και στις αρχές του έτους θα έρθουν προς ψήφιση στη Βουλή, ανέφερε ο υπουργός Επικρατείας
Η ώρα του προϋπολογισμού - Στο βήμα της Βουλής ο Κωστής Χατζηδάκης [Live]
Ο προϋπολογισμός θα ψηφιστεί από τους βουλευτές με ονομαστική ψηφοφορία