Το 5,4% του τζίρου του βρετανικού ομίλου Currys Plc. παράγει η Κωτσόβολος, η θυγατρική του στην Ελλάδα, η οποία, παρά τη μείωση που κατέγραψε ο μητρικός όμιλος, σημείωσε άνοδο και κατά τη δεύτερη πανδημική χρονιά.

Διαβάστε επίσης: Κωτσόβολος: Ενώνει τις δυνάμεις της με τα καταστήματα Max Stores

Ειδικότερα, με βάση τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε πριν από λίγο ο βρετανικός όμιλος Currys Plc. (χρήση 1/5/2021 έως 30/4/2022), η αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών που διαθέτει στη χώρα μας εμφάνισε πωλήσεις 554 εκατ. στερλίνες (σχεδόν 650 εκατ. ευρώ με τη σημερινή ισοτιμία) έναντι 516 εκατ. στερλινών στη χρήση Μάϊος 2020 – Απρίλιος 2021.

Ποσοστιαία η αύξηση των πωλήσεων ήταν 7%, ενώ σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση η αύξηση των πωλήσεων διαμορφώνεται σε 13%. Σε συγκρίσιμο αριθμό καταστημάτων η αύξηση των πωλήσεων ήταν 4%.

Τα κέρδη προ φόρων και τόκων της Κωτσόβολος, η οποία από τον περσινό Ιούνιο δραστηριοποιείται και στην κυπριακή αγορά διαθέτοντας δύο καταστήματα, διαμορφώθηκαν σε 21 εκατ. στερλίνες έναντι 19 εκατ. στερλινών την προηγούμενη οικονομική χρήση, καταγράφοντας αύξηση 11%, ενώ σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση η αύξηση ήταν 22%.

Συνολικά οι πωλήσεις του ομίλου Currys κατά την οικονομική χρήση 2021/2022 ανήλθαν σε 10,14 δισ. στερλίνες μειωμένες σε σύγκριση με την προηγούμενη οικονομική χρήση κατά 2%, ενώ τα προ τόκων και φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν σε 222 εκατ. στερλίνες.

Μείωση των ηλεκτρονικών πωλήσεων

Από την άλλη, οι διαδικτυακές πωλήσεις της Κωτσόβολος μειώθηκαν 51% κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους, αλλά παρέμειναν κατά 40% μεγαλύτερες από ό,τι πριν από δύο χρόνια.

Πάντως η πτώση ήταν μεγαλύτερη έναντι της αύξησης που παρουσίασε το δίκτυο των φυσικών καταστημάτων, η οποία ήταν της τάξης του 47%, καθώς τα καταστήματα παρέμειναν ανοιχτά για ολόκληρη την περίοδο, συγκριτικά με την προηγούμενη.

Για την οικονομική χρήση από 1ης Μαΐου 2021 έως 30 Απριλίου 2021 μέσω Διαδικτύου έγινε το 9% του κύκλου εργασιών της Κωτσόβολος έναντι 21% την προηγούμενη περίοδο.

Πρωταγωνιστές τα κλιματιστικά

Οι πωλήσεις αυξήθηκαν σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες, όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση του μητρικού ομίλου, με ιδιαίτερα έντονη αύξηση στις πωλήσεις κλιματιστικών λόγω του καύσωνα το περσινό καλοκαίρι.

Επιπλέον, η κυβερνητική πρωτοβουλία «Ψηφιακή Μέριμνα» συνέχισε να οδηγεί την ανάπτυξη στις πωλήσεις προϊόντων τηλεπικοινωνιών και tablet, ενώ οι πωλήσεις υπολογιστών μειώθηκαν οριακά αν και παρέμειναν κατά 29% υψηλότερες από ό,τι πριν από δύο χρόνια.

Αύξηση αποθεμάτων

Οι λειτουργικές ταμειακές ροές για την Κωτσόβολος ήταν 28 εκατ. στερλίνες, από 24 εκατ. στερλίνες το προηγούμενο έτος λόγω του βελτιωμένου EBITDAR και των μειωμένων πληρωμών για μισθώματα.

Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες ήταν 12 εκατ. στερλίνες, με σημαντικούς τομείς δαπανών τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την ανάπτυξη του φυσικού δικτύου των καταστημάτων.

Η εκροή κεφαλαίου κίνησης ύψους 30 εκατ. στερλινών οφείλεται στην αύξηση των υπολοίπων των αποθεμάτων της Κωτσόβολος σε προϊόντα ψύξης για το πρόγραμμα «Ανακυκλώνω – Αλλάζω συσκευή» και σε φορητούς υπολογιστές για την επέκταση του προγράμματος «Ψηφιακή Μέριμνα» στους εκπαιδευτικούς (voucher 200 ​​ευρώ).

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις