Η ανάπτυξη υπεράκτιων αιολικών πάρκων ισχύος 2 γιγαβάτ ως το 2030 είναι ο στόχος των ρυθμίσεων του σχετικού νομοσχεδίου του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που τέθηκε σήμερα σε δημόσια διαβούλευση.

Διαβάστε επίσης: Offshore αιολικά: Οι Βρετανοί «σκανάρουν» τα ελληνικά νερά

Τι περιλαμβάνει

Με το νομοσχέδιο ορίζεται η Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων (ΕΔΕΥ, που έχει ως τώρα την αρμοδιότητα για τις παραχωρήσεις περιοχών για έρευνες υδρογονανθράκων) ως αρμόδιος φορέας για την εκπόνηση των τεχνικών μελετών για τον προσδιορισμό και την οριοθέτηση των Περιοχών Οργανωμένης Ανάπτυξης υπεράκτιων αιολικών πάρκων (ΥΑΠ). Με την τεχνική μελέτη προτείνονται Περιοχές Εγκατάστασης ΥΑΠ, εντός αυτών, σύμφωνα με κριτήρια που διασφαλίζουν την τεχνική και οικονομική αυτοτέλεια, καθώς και τη βιωσιμότητα των Έργων ΥΑΠ που εγκαθίστανται εντός της.

Τα πάρκα θα αναπτυχθούν με διαγωνιστικές διαδικασίες, με κριτήριο κατακύρωσης την χαμηλότερη τιμή ανά παραγόμενη μεγαβατώρα. Με το νομοσχέδιο τίθενται ελάχιστες προϋποθέσεις συμμετοχής για τους ενδιαφερόμενους, οι οποίοι θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον 10ετή εμπειρία στην ανάπτυξη και λειτουργία υπεράκτιων αιολικών ισχύος τουλάχιστον 100 μεγαβάτ ενώ θα πρέπει να έχουν ετήσιο κύκλο εργασιών (αθροιστικά αν πρόκειται για Κοινοπραξία) τουλάχιστον 2 δισ. ευρώ. Εκτός από την τεχνική και οικονομική καταλληλότητα, η χορήγηση άδειας προϋποθέτει επίσης ότι δεν τίθενται θέματα σχετικά με την εθνική ασφάλεια.

Το νομοσχέδιο ορίζει ακόμη ότι ο ΑΔΜΗΕ είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη, κατασκευή και λειτουργία των έργων διασύνδεσης των υπεράκτιων αιολικών πάρκων με το εθνικό σύστημα μεταφοράς. Το κόστος κατασκευής των έργων διασύνδεσης θα ανακτάται από τον ΑΔΜΗΕ μέσω των Χρεώσεων Χρήσης του Συστήματος.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Κινέζικες μπαταρίες για γερμανικά αυτοκίνητα στην Ουγγαρία
Green |

Ένας Κινέζος στην Ευρώπη: Γιγαντιαίο εργοστάσιο μπαταριών για αυτοκίνητα

Παρά την ένταση στις σχέσεις με το Πεκίνο, ειδικά μετά τις πρόσφατες εξελίξεις στο μέτωπο της Ταϊβάν, οι μπίζνες πολλαπλασιάζονται και οι επιχειρηματικοί δεσμοί βαθαίνουν ανάμεσα σε Ευρώπη και Κίνα.