Το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας του ΕΦΚΑ, που τέθηκε σε λειτουργία στις 13 Ιουλίου και αποτελεί το πιο πρόσφατο εγχείρημα του Φορέα για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης και της καθημερινότητας των πολιτών «υπόσχεται» να μειώσει στην πράξη το χρόνο έκδοσης των συντάξεων. Με τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα ο εν αναμονή συνταξιούχος έχει τη δυνατότητα να βρίσκεται σε άμεση, ψηφιακή επαφή με τον εισηγητή του φακέλου του, να καταθέτει ηλεκτρονικά τα δικαιολογητικά για την αίτησή του, να παρακολουθεί την πορεία του αιτήματός του και να ανταλλάσσει πληροφορίες και δεδομένα με τον ΕΦΚΑ εύκολα, χωρίς καθυστερήσεις και αναμονές. Σε συνδυασμό με την λειτουργία του ενιαίου αριθμού εξυπηρέτησης 1555, παρέχεται πλέον στον εν αναμονή συνταξιούχο μια ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση που καταργεί στη πράξη την ταλαιπωρία και το έλλειμμα επικοινωνίας με τον Οργανισμό.
Το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας βάζει τέλος στις συνεχείς επισκέψεις στα καταστήματα, στα αλλεπάλληλα τηλεφωνήματα και στις καθυστερήσεις που προκύπτουν από την ταχυδρομική αλληλογραφία. Μέχρι πρότινος, οι πολίτες αδυνατούσαν να επικοινωνήσουν με τους εισηγητές των συνταξιοδοτικών τους φακέλων είτε γιατί δε γνώριζαν πού να απευθυνθούν, είτε γιατί δεν απαντούσαν στα τηλέφωνα. Έτσι, αναγκάζονταν να επισκεφθούν αλλεπάλληλες φορές τα κοντινότερα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ προκειμένου να μάθουν κάτι νεότερο για την πορεία της σύνταξής τους ενώ παράλληλα εισηγητές και εν αναμονή συνταξιούχοι «χάνονταν» στην αλληλογραφία η οποία καθυστερούσε από δεκάδες μέρες έως μήνες να παραδοθεί.
Αναλυτικά, το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας ήρθε να καταπολεμήσει όλες αυτές τις δυσλειτουργίες και να καταργήσει:
–Την αλληλογραφία μέσω ταχυδρομείου. Ο ΕΦΚΑ αποστέλλει εκατοντάδες χιλιάδες επιστολές κάθε χρόνο σε ασφαλισμένους όπου τους ζητά μια σειρά από δικαιολογητικά προκειμένου να ολοκληρωθεί ο συνταξιοδοτικός τους φάκελος. Αυτό πέραν του γεγονότος ότι είναι χρονοβόρο έχει ένα τεράστιο διοικητικό και οικονομικό κόστος που πλέον εξαλείφεται.
–Την υποχρέωση επίσκεψης στα τοπικά υποκαταστήματα για την προσκόμιση εγγράφων. Με το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας, όποιο επιπλέον δικαιολογητικό απαιτείται θα μπορεί ο ασφαλισμένος να το αναρτά μέσα στην πλατφόρμα και να το αποστέλλει με τη μορφή pdf ή doc. Με αυτόν τον τρόπο καταργούνται χιλιάδες επισκέψεις από και προς τα υποκαταστήματα εξοικονομώντας χιλιάδες εργατοώρες τόσο για τους πολίτες όσο και για τους υπαλλήλους.
–Την επικοινωνία μέσω τηλεφώνου. Μόνο κατ΄ εξαίρεση θα καλεί ο υπάλληλος τον πολίτη στο τηλέφωνο. Όλη η επικοινωνία μεταξύ τους θα γίνεται μέσω του ειδικού chat room που έχει στηθεί μέσα στην πλατφόρμα και επιτρέπει την επικοινωνία των δυο μερών σε πραγματικό χρόνο. Αυτό με τη σειρά του θα περιορίσει σημαντικά τις κλήσεις που γίνονται καθημερινά και προς το 1555 με βασικό ερώτημα το «πότε θα εκδοθεί η σύνταξη μου».
Ο ΕΦΚΑ θα είναι ο πρώτος Οργανισμός του Δημοσίου Τομέα που καταργεί αναχρονιστικούς τρόπους επικοινωνίας, όπως η αλληλογραφία, και προχωρά σε μια τέτοια μεταρρύθμιση η οποία θα μπορούσε να εφαρμοστεί και σε πολλούς άλλους Φορείς του Δημοσίου που εξυπηρετούν καθημερινά πολίτες. Τόσο οι 56 ψηφιακές υπηρεσίες που έχει «εγκαινιάσει» ο Φορέας τα τελευταία χρόνια όσο και η ενιαία τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης 1555, που έχει βρει πολύ μεγάλη ανταπόκριση από τους πολίτες, αποδεικνύουν ότι ο Φορέας στοχεύει να καταργήσει μια και καλή τις συνθήκες ταλαιπωρίας που βίωναν οι ασφαλισμένοι τόσα χρόνια. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 1555, που λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, 7ημέρες την εβδομάδα, μέσα σε λιγότερο από 12 μήνες λειτουργίας έχει απαντήσει πάνω από 2,5 εκατομμύρια κλήσεις. Επιπλέον, 8 στους 10 πολίτες δηλώνουν ικανοποιημένοι από τον τρόπο λειτουργίας του. Ο ενιαίος αριθμός εξυπηρέτησης 1555 έχει ενοποιήσει τα διάσπαρτα τηλεφωνικά κέντρα που λειτουργούσαν, μέχρι σήμερα, και είναι έτσι σχεδιασμένο, ώστε να προσφέρει προσωποποιημένη και εξατομικευμένη πληροφόρηση στους πολίτες, συμβάλλοντας στην ταχύτερη διευθέτηση των εκκρεμών τους υποθέσεων.
Η νέα υπηρεσία «Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας» είναι προσβάσιμη μέσα από την ιστοσελίδα του e-ΕΦΚΑ www.efka.gov.gr και την ενιαία δικτυακή πύλη του δημοσίου www.Gov.gr. Την υπηρεσία αυτή μπορούν να την χρησιμοποιήσουν όλοι οι ασφαλισμένοι εφόσον προηγουμένως έχουν υποβάλλει ηλεκτρονικά το αίτημα συνταξιοδότησής τους.
Latest News
Ακίνητα: Αντίστροφη μέτρηση για διορθώσεις στο Ε9 και λιγότερο ΕΝΦΙΑ
Ποιοι θα πρέπει να υποβάλουν νέα δήλωση για την ακίνητη περιουσία τους - Ποιοι εξαιρούνται. Έως 31 Ιανουαρίου 2025 η υποβολή αρχικών και τροποποιητικών δηλώσεων ακίνητης περιουσίας.
ΕΦΚΑ: Με κατασχέσεις απειλούνται 2,4 εκατ. οφειλέτες
Στα ύψη έχουν εκτοξευτεί τα ληξιπρόθεσμα χρέη στα ασφαλιστικά ταμεία - Τι αποκαλύπτουν τα επίσημα στοιχεία
Απασχόληση: Ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος εργασίας στην Ελλάδα
Σταθερά σε διψήφιο ποσοστό παραμένει η προσδοκία για απασχόληση στην Ελλάδα, το α’ τρίμηνο του 2025, παρά την υποχώρηση των προθέσεων προσλήψεων. Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος.
Προς παράταση το πόθεν έσχες; - Τι λένε κυβερνητικές πηγές στον ΟΤ
Οι εν λόγω φορολογούμενοι θα πρέπει να υποβάλλουν τον Πόθεν Έσχες έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024 για τα εισοδήματα που απέκτησαν το 2022 και το 2023
ΔΥΠΑ: Ξεκινούν οι αιτήσεις για 315 θέσεις εργασιακών συμβούλων ΣΟΧ
Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων στη ΔΥΠΑ λήγει την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2024 και ώρα 23:59
Χειμερινές διακοπές με voucher κοινωνικού τουρισμού της ΔΥΠΑ
Συνεχίζονται οι αιτήσεις συμμετοχής ξενοδοχείων-καταλυμάτων
Στην τελική ευθεία οι δηλώσεις Πόθεν Έσχες – Οι παγίδες
Τα σημεία κλειδιά για τις δηλώσεις Πόθεν Έσχες – Οι ημερομηνίες και οι «αόρατες» συναλλαγές
Κερδισμένοι και χαμένοι από τον νέο κανονισμό του ΕΦΚΑ - Ποια επιδόματα μπαίνουν στο στόχαστρο
Ο νέος ενιαίος κανονισμός πρόκειται να υπογραφεί και να τεθεί σε εφαρμογή εντός του 2025
«Λερναία Υδρα» τα κρατικά φέσια – Στα 3,5 δισ. οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του δημοσίου σε ιδιώτες
Φούσκωσαν κατά 700 εκατ. ευρώ μέσα σε 10 μήνες - Στα αζήτητα επιστροφές φόρων 230 εκατ. ευρώ
Ποια είναι τα 5 μυστικά των αφορολόγητων ενοικίων
Ποιοι φορολογούμενοι εξασφαλίζουν απαλλαγή από το φόρο στα ενοίκια - Οι προϋποθέσεις και οι διευκρινίσεις της ΠΟΜΙΔΑ