Κρίσιμο ρόλο στην παγκόσμια ενεργειακή ασφάλεια έχει αναλάβει το LNG, με τον πόλεμο στην Ουκρανία να μαίνεται και την απειλή της ενεργειακής κρίσης να μεγαλώνει. Τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) επιδιώκουν να βάλουν «μπλόκο» στην ενεργειακή εξάρτηση της Ευρώπης από τη Ρωσία, καθώς η ζήτηση για LNG αυξάνεται σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Διεθνούς Ένωσης Αερίου (International Gas Union -IGU) και η ΕΕ προσανατολίζεται στην αναπλήρωση των μειωμένων εισαγωγών αερίου από τη Ρωσία με επιπρόσθετες εισαγωγές LNG

Για να πρωταγωνιστήσει το φυσικό αέριο στη «μετά-ρωσική εποχή», αποτελεί κομβικής σημασίας η ανάπτυξη μονάδων επαναεριοποίησης στις χώρες που το έχουν ανάγκη και νέα πλοία LNG Carriers που θα είναι ικανά να εξυπηρετήσουν τις αυξανόμενες ανάγκες.

Αύξηση του παγκόσμιου στόλου

Διαβάστε επίσης: Σημαντικό ενδιαφέρον για το ομόλογο της CPLP Shipping

Σύμφωνα με στοιχεία, στα τέλη Απριλίου 2022 ο παγκόσμιος στόλος LNG Carriers αποτελούνταν από 641 ενεργά πλοία, συμπεριλαμβανομένων 45 πλωτών μονάδων αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRUs) και πέντε πλωτές μονάδες αποθήκευσης (FSUs). Αυτό δείχνει μια αύξηση 10% στο μέγεθος του στόλου από το 2020 έως το 2021, συγκρίσιμη με μια αύξηση 12% στον αριθμό των ταξιδιών LNG, καθώς το εμπόριο ανέκαμψε μετά από τη μείωση της ζήτησης που είχε καταγραφεί λόγω της πανδημίας COVID-19.

Η συνολική χωρητικότητα φορτίου στο τέλος του 2021 ήταν 104,1 εκατομμύρια κυβικά μέτρα, ενώ η συνολική επιχειρησιακή χωρητικότητα (σκάφη που είναι γνωστό ότι βρίσκονται σε υπηρεσία) ανήλθε σε 103 εκατομμύρια κυβικά μέτρα. Παράλληλα, η πλειονότητα των πλοίων που παραδόθηκαν πέρυσι είναι μεταφορικής ικανότητας μεταξύ 170.000 έως 180.000 κυβικών μέτρων (m³).

Νέες παραγγελίες

Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Διεθνούς Ομίλου Εισαγωγέων Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (GIIGNL), οι νέες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου βρίσκονται στο ζενίθ.

Το 2021 παραδόθηκαν 68 πλοία, σε σύγκριση με 47 πλοία το 2020, και ο αριθμός των νέων παραγγελιών έφτασε συνολικά τις 111, οι οποίες περιελάμβαναν 3 FSRU και 15 μικρά πλοία (13 LNGBV + 2 LNG carriers) κάτω των 50.000 κυβικών μέτρων. Επιπλέον, στο τέλος της περασμένης χρονιάς (σύμφωνα με τα στοιχεία του GIIGNL) το βιβλίο των νέων ναυπηγήσεων αποτελούνταν από 196 πλοία συνολικής χωρητικότητας 29,6 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων, συμπεριλαμβανομένων 5 FSRU και 25 πλοίων (22 LNGBVs + 3 LNG Carriers) κάτω των 50.000 κυβικών μέτρων.

Οι νέες παραγγελίες αντιπροσώπευαν το 28% του υπάρχοντος στόλου LNG carriers, με 44 πλοία να παραδίδονται εντός του 2022. Εξ αυτών καταγράφεται μία Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Αεριοποίησης (FSRU) και 11 πλοία (10 LNGBV + 1 LNG carrier) κάτω των 50.000 κυβικών μέτρων.

Σε μία προσπάθεια αντικατάστασης του ρωσικού αερίου με LNG, ολοένα και περισσότερες χώρες επενδύουν σε FSRUs. Στο τέλος του 2021 ο συνολικός στόλος αποτελούνταν από 48 πλωτές μονάδες, συνολικής χωρητικότητας 7,1 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων, ενώ τα βιβλία παραγγελιών περιλαμβάνουν 5 FSRUs, μία εκ των οποίων έχει προγραμματιστεί για παράδοση το 2022.

Μακροπρόθεσμα, αναμένεται να υπάρξει ακόμη μεγαλύτερη ζήτηση και για τα LNG Carriers. Το 2021 ο παγκόσμιος αποτελούνταν από 588 πλοία, με 166 επιπλέον παραγγελίες, 32 από τα οποίες έχουν προγραμματιστεί για παράδοση το τρέχoν έτος.

Αναφορικά με τα πλοία τροφοδοσίας LNG για ναυτιλιακή χρήση (LNGBV), ο συνολικός στόλος αποτελούνταν από 31 πλοία στα τέλη του 2021, ενώ το 2022 αναμένεται να παραδοθούν ακόμη 10 πλοία.

Όπως φαίνεται, η δεύτερη γενιά συστημάτων πρόωσης X-DF και η νέα γενιά ηλεκτρονικών συστημάτων εισαγωγής αερίου τύπου ME-GA, έχουν κερδίσει το ενδιαφέρον των πλοιοκτητών, με 138 πλοία τύπου X-DF και 41 ME-GA να είναι υπό παραγγελία σε ένα σύνολο 217 πλοίων που περιλαμβάνεται στο βιβλίο παραγγελιών

Αύξηση των ναύλων

Την ίδια περίοδο ο μέσος ναύλος στη spot αγορά για ένα πλοίο μεταφοράς LNG 160.000 κυβικά μέτρων ήταν στα 89.200 δολ. την ημέρα, αυξημένος κατά 50,4% έναντι του μέσου όρου των 59.300 δολ. ημερησίως το 2020. Οι ναύλοι κατά το περασμένο έτος σημείωσαν σημαντική άνοδο και επωφελήθηκαν μεταξύ άλλων από την αύξηση της ζήτησης LNG από την Ασία σε συνδυασμό με την αύξηση της προσφοράς στις ΗΠΑ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα