Από τις 03.45 το πρωί της Τετάρτης έως τις 6.00 το πρωί της Πέμπτης το συνδικάτο του δημοσίου τομέα Ver.di προκηρύσσει προειδοποιητική απεργία για το προσωπικό εδάφους της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας Lufthansa. Η κινητοποίηση αφορά το προσωπικό στα γκισέ των αεροδρομίων, τις υπηρεσίες συντήρησης, αλλά και τους χειριστές οχημάτων ρυμούλκησης αεροσκαφών. Συνολικά πρόκειται για περίπου 20.000 εργαζόμενους.
Ήδη το μεσημέρι της Τρίτης η Lufthansa ανακοίνωσε ότι λόγω της απεργίας ακυρώνονται την Τετάρτη περισσότερες από 1.000 πτήσεις στα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, τους δύο μεγαλύτερους διεθνείς κόμβους της αεροπορικής εταιρείας. Για τη Φρανκφούρτη προβλέπονται 678 ακυρώσεις, εκ των οποίων οι πρώτες 32 το απόγευμα της Τρίτης. Για το Μόναχο αναμένονται 345 ακυρώσεις πτήσεων και τις δύο ημέρες. Μικρότερα προβλήματα ενδέχεται να παρουσιαστούν στα αεροδρόμια του Ντίσελντορφ, του Αμβούργου, του Βερολίνου, της Βρέμης, του Ανοβέρου, της Στουτγάρδης, της Κολωνίας. Σύμφωνα με το ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο NDR στο Αμβούργο ακυρώνονται 18 πτήσεις και στο Ανόβερο έξι.
Διαβάστε επίσης: Τι συμβαίνει με τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια – Γιατί ακυρώνονται οι πτήσεις
Ζητούν αυξήσεις
Οι απεργοί ζητούν αυξήσεις κατά 9,5% ή τουλάχιστον 350 ευρώ μηνιαίως, κάτι που θεωρούν δικαιολογημένο μετά την υπερεργασία των τελευταίων μηνών, τη μισθολογική εγκράτεια των τελευταίων ετών, αλλά και τον υψηλό πληθωρισμό. Από την πλευρά της η Lufthansa προσφέρει αυξήσεις κατά 150 ευρώ μηνιαίως από τον Ιούλιο και άλλα 100 ευρώ από τον Ιανουάριο του 2023 , συν μία αύξηση 2% από το επόμενο καλοκαίρι, εφόσον το επιτρέψουν τα οικονομικά αποτελέσματα. Όπως επισημαίνει η εφημερίδα Süddeutsche Zeitung, η κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις αερομεταφορές θεωρείται κρίσιμη, καθώς «ο όγκος των επιβατών είναι ο ίδιος με την εποχή προ πανδημίας, αλλά τα τελευταία δύο χρόνια ο ένας στους τρεις εργαζόμενους έχει παραιτηθεί ή απολυθεί» και επιπλέον πολλοί είναι ασθενείς, λόγω του νέου κύματος κορωνοϊού.
Τι θα γίνει με τoυς επιβάτες;
Συνολικά εκτιμάται ότι περισσότεροι από 144.000 επιβάτες θα αναγκαστούν να αλλάξουν τα σχέδιά τους λόγω της απεργίας. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Lufthansa, η εταιρεία θα εκδώσει άλλο εισιτήριο «στο μέτρο του δυνατού» για τους επιβάτες που δεν θα μπορέσουν να ταξιδέψουν την Τετάρτη και οι οποίοι θα ενημερωθούν «το συντομότερο δυνατόν». Όσοι επιβάτες δεν έχουν προχωρήσει σε επανέκδοση εισιτηρίου, παρακαλούνται να μην εμφανιστούν καν στο αεροδρόμιο την Τετάρτη, γιατί κατά πάσα πιθανότητα δεν θα βρουν ανοιχτό γκισέ για να εξυπηρετηθούν.
Αδιευκρίνιστες παραμένουν ακόμη οι ενδεχόμενες συνέπειες για τις θυγατρικές αεροπορικές εταιρείες του ομίλου. Η αυστριακή Austrian Airlines ανακοίνωσε ότι ακυρώνονται συνολικά 18 πτήσεις από και προς τη Φρανκφούρτη ή το Μόναχο την Τετάρτη και άλλη μία την Πέμπτη, αλλά, κατά τα λοιπά, η απεργιακή κινητοποίηση δεν επηρεάζει τα δρομολόγιά της. Μία ακόμη θυγατρική, η Condor, δεν φαίνεται να επηρεάζεται καθώς, όπως δηλώνει εκπρόσωπός της, «στο έδαφος δεν συνεργάζεται με τη Lufthansa». Το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (dpa) κάνει λόγο για πιθανές ακυρώσεις πτήσεων στις θυγατρικές αεροπορικές εταιρείες Swiss και Air Dolomiti, ενώ εκτιμά ότι δεν πρόκειται να επηρεαστούν τα δρομολόγια της EuroWings.
Αντιπαράθεση με τα συνδικάτα
Ο διευθυντής προσωπικού της Lufthansa, Μίχαελ Νίγκερμαν, χαρακτηρίζει «υπερβολική» την απεργία μετά από μόλις δύο ημέρες διαπραγματεύσεων. Όπως χαρακτηριστικά δηλώνει «αυτή η κλιμάκωση προκαλεί μεγάλη ζημία, ιδιαίτερα για τους πελάτες μας στο αποκορύφωμα της τουριστικής σεζόν, ενώ παράλληλα επιβαρύνει τους συνεργάτες μας σε μία δύσκολη συγκυρία για τις αερομεταφορές». Μιλώντας στην Bild ο Χάρι Χομάιστερ, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Lufthansa, υποστηρίζει ότι το Ver.di «με την απεργία καταστρέφει το όνειρο των διακοπών στο αποκορύφωμα της σεζόν». Η διοίκηση της εταιρείας υποστηρίζει ότι έχει προσφέρει αυξήσεις 6% σε εργαζόμενους που ήδη κερδίζουν πάνω από 6.500 ευρώ μεικτά μηνιαίως. Από την πλευρά τους τα συνδικάτα κάνουν λόγο για «διαστρέβλωση της πραγματικότητας». Ο επόμενος γύρος διαπραγμάτευσης με τη διοίκηση της Lufthansa έχει προγραμματιστεί για την άλλη Τετάρτη στη Φρανκφούρτη.
Η απεργιακή κινητοποίηση στη Lufthansa προκαλεί και πολιτικές αντιδράσεις στο Βερολίνο. Ο αντιπρόεδρος της Κ.Ο. των Χριστιανοδημοκρατών (CDU) Ούλριχ Λάνγκε δηλώνει ότι «η αυτονομία των κοινωνικών εταίρων είναι πολύτιμη και οι πολιτικοί δεν πρέπει να αναμειγνύονται σε μία διαπραγμάτευση μεταξύ εργοδοτών και συνδικάτων, πλην όμως η αυτονομία των κοινωνικών εταίρων προϋποθέτει και μία αίσθηση ευθύνης, κάτι που δεν βλέπω να υπάρχει», για να προσθέσει με νόημα ότι «σήμερα η Lufthansa δεν θα υπήρχε καν χωρίς τα χρήματα των φορολογουμένων. Η απεργία καταταστρέφει τις διακοπές εκείνων, που με τα χρήματά τους έχουν διασώσει θέσεις εργασίας στη Lufthansa». Από την πλευρά της η Ζανίν Βίσλερ, επικεφαλής του Κόμματος της Αριστεράς (Die Linke) χαιρετίζει την απεργία. «Οι συνθήκες εργασίας για το προσωπικό εδάφους είναι σκληρές και η αμοιβή πανιχρή», λέει η Βίσλερ στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP). «Δεν είναι υπερβολική η απαίτηση του Ver.di για αυξήσεις 9,5%, όταν ο πληθωρισμός κυμαίνεται γύρω στο 8%».
Γιάννης Παπαδημητρίου
Πηγή: Deutsche Welle
Latest News
Ώρα διαδοχής - Ο Armani τα έβαλε με Gucci και Louis Vuitton
Εξαγορά, συγχώνευση ή IPO δείχνει το μέλλον για τον Armani - Πώς προετοιμάζεται ο οίκος για την επόμενη μέρα
Γιατί τα Στενά του Ορμούζ είναι κομβικής σημασίας για την παγκόσμια οικονομία
Το Ιράν χρησιμοποιεί την παρενόχληση πλοίων στον Κόλπο εδώ και δεκαετίες για να καταγράψει τη δυσαρέσκειά του για τις κυρώσεις εναντίον του ή ως μοχλό πίεσης σε διαμάχες.
Ανατροπή σκηνικού στη Μ. Ανατολή - Τι φέρνει το χτύπημα του Ισραήλ στο Ιράν
Τι προβλέπουν οι διεθνείς οίκοι αξιολόγησης για το μέλλον των πολεμικών συγκρούσεων στην Μ. Ανατολή και τις επιπτώσεις τους στη διεθνή οικονομία
Χτύπημα σε Ισραήλ από S&P - Γιατί του «έκοψε» βαθμίδα
Ο οίκος αξιολόγησης προβλέπει ότι το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης του Ισραήλ θα διευρυνθεί στο 8% του ΑΕΠ το 2024
Στον κάλαθο των αχρήστων το «σπάσιμο» της PwC - Το σχέδιο του νέου αφεντικού
Η φορολογία είναι ένα γιγάντιο brand και πιστεύω ακράδαντα ότι ποτέ δεν διασπάς μια επωνυμία που έχει ουσιαστική αξία, δηλώνει ο Paul Griggs
Μια «τέλεια καταιγίδα» για τη Γαλλία και τον Εμανουέλ Μακρόν
Ο Γάλλος πρόεδρος αντιμέτωπος με οικονομική λαίλαπα, μια επαπειλούμενη πρόταση μομφής, το φάσμα των πρόωρων βουλευτικών εκλογών και της πολιτικής «ομηρίας»
Το παιχνίδι των πωλήσεων - Βίοι αντίθετοι για Louis Vuitton-Dior και Gucci
Aν ο μεγαλύτερος όμιλος πολυτελείας στον κόσμο παλεύει να ανεβάσει τις πωλήσεις, τότε ο αγώνας θα είναι ακόμη πιο έντονος για το μεγαλύτερο μέρος της υπόλοιπης βιομηχανίας
Πώς η ΕΚΤ δυσκολεύει την αποχώρηση της Raiffeisen από τη Ρωσία
Η τράπεζα μείωσε το ρωσικό χαρτοφυλάκιο δανείων, αλλά τα κέρδη και ο αριθμός των εργαζομένων έχουν αυξηθεί
Σε αλλαγές και απολύσεις προχωρούν οι επενδυτικές τράπεζες στην Ασία
Στο πρώτο τρίμηνο του 2024 οι δημόσιες εγγραφές (IPO) στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ είχαν πτώση 30% σε ετήσια βάση
Ένα πολυτελές ξενοδοχείο στην έρημο «αποκαλύπτει» τις τουριστικές προοπτικές της Σαουδικής Αραβίας
Oι ακραίες αντιθέσεις της Σαουδικής Αραβίας μεταξύ άκριτης πολυτέλειας και αυταρχισμού