Μετά την αποχώρηση από τη ρωσική επικράτεια των δυτικών κολοσσών παραγωγής και διάθεσης αναψυκτικών, λόγω των κυρώσεων που επιβλήθηκαν στη Ρωσία για την εισβολή της στην Ουκρανία, ένας τοπικός παραγωγός, η εταιρεία Chernogolovka, στοχεύει σε μερίδιο 50% σε μια αγορά αξίας σχεδόν 9 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα το Reuters.

Η μαζική «έξοδος» των δυτικών εταιρειών από τη χώρα, ως αποτέλεσμα των πολεμικών συγκρούσεων στην Ουκρανία, δημιούργησε μια απροσδόκητη ευκαιρία για ρωσικές επιχειρήσεις και επιχειρηματίες.

Διαβάστε επίσης: Coca-Cola, PepsiCo, McDonald’s και Starbucks σταματούν τις πωλήσεις τους στη Ρωσία εν μέσω δημόσιας πίεσης

Η Chernogolovka, που πήρε το όνομά της από την ομώνυμη πόλη περίπου 20.000 κατοίκων που βρίσκεται έξω από τη Μόσχα, ιδρύθηκε το 1998 και παράγει σνακ, εμφιαλωμένο νερό, λεμονάδες από βότανα, ενεργειακά ποτά και, από τον Μάιο, την Cola Chernogolovka.

«Η ιδιωτική εταιρεία υπερδιπλασιάζει τις δραστηριότητές της φέτος», όπως δήλωσε η CEO της, Ναταλία Σακνίνα, σε συνέντευξή της και αναμένει στο 30% το μερίδιό της στην αγορά εντός δύο ετών, από περίπου 8,5% που ήταν στο τέλος του 2021.

Διαβάστε επίσης: McDonald’s: Σταμάτησαν να σερβίρουν στη Ρωσία

«Ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε ο κύριος ρωσικός παραγωγός ποτών», είπε η Σακνίνα. «Ελπίζουμε και εργαζόμαστε για να κερδίσουμε την απόλυτη ηγετική θέση στη ρωσική αγορά».

Αγορά 8,8 δισ. δολαρίων

Τα έσοδα στην αγορά μη αλκοολούχων ποτών της Ρωσίας ανέρχονται συνολικά σε 8,8 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τον πάροχο δεδομένων Statista.

Αν και τα ανθρακούχα ποτά που παράγονται από την Coca-Cola και την PepsiCo εξακολουθούν να είναι διαθέσιμα στη Ρωσία, πρόκειται να εξαλειφθούν με την πάροδο του χρόνου καθώς τα υπάρχοντα αποθέματα εξαντλούνται, αφήνοντας στους τοπικούς παραγωγούς ελεύθερο το πεδίο για να καλύψουν το κενό που θα δημιουργηθεί.

Η PepsiCo ανέστειλε την παραγωγή και τις πωλήσεις σόδας στη Ρωσία τον Μάρτιο, ενώ την ίδια περίοδο ανάλογη απόφαση έλαβε και η Coca-Cola. Ενώ τον Ιούνιο, ανέφερε ότι η Coca-Cola HBC και οι υφιστάμενοι πελάτες της στη Ρωσία εξαντλούσαν τα αποθέματά της.

Η ώθηση της… Cola

Οι νέες μάρκες Cola που κυκλοφόρησαν, συμπεριλαμβανομένης της Cola Chernogolovka και της ανταγωνιστικής της Ochakovo CoolCola, εκτινάχθηκαν σε μερίδιο 5% των πωλήσεων στην κατηγορία το πρώτο εξάμηνο του 2022, δήλωσε η NielsenIQ Ρωσία.

«Η εταιρεία μας δεν ήταν παρούσα στον τομέα της cola», δήλωσε η Σακνίνα αναφερόμενη σε έναν τομέα που αντιπροσωπεύει περίπου το 50% της αγοράς.

«Φέτος μπήκαμε σε αυτό τον τομέα και αυτό συνέπεσε με την αποχώρηση των διεθνών παικτών. Έτσι, αν αξιολογήσουμε τις προοπτικές και τις φιλοδοξίες μας, είναι σχεδόν απεριόριστες», πρόσθεσε η CEO της Chernogolovka.

Για να καλύψει την αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης, η ρωσική εταιρεία κατασκευάζει ένα εργοστάσιο παραγωγής 40.000 τετραγωνικών μέτρων στην πόλη. Η εγκατάσταση θα κοστίσει πάνω από 3 δισεκατομμύρια ρούβλια (50 εκατομμύρια δολάρια) και το πρώτο στάδιο της έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2023.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή