
Χαοτική είναι η κατάσταση σε πολλά μεγάλα εμπορικά λιμάνια, συμπεριλαμβανομένου του Πειραιά, εξαιτίας των κενών εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία αρνούνται να παραλάβουν οι ναυτιλιακές εταιρείες. Ως «όπλο» προκειμένου να αντιμετωπιστεί η μεγάλη δυσλειτουργία που δημιουργείται οι επικεφαλής στο λιμάνι της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ ανακοίνωσαν την επιβολή «προστίμων» για τα εμπορευματοκιβώτια που παραμένουν στις προβλήτες πάνω από ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Καθώς οι αμερικανικές αρχές απευθύνουν έκκληση εδώ και καιρό στις ναυτιλιακές εταιρείες να απομακρύνουν τα άδεια εμπορευματοκιβώτια που στοιβάζονται στους τερματικούς σταθμούς, πλέον ορίζεται ειδικό τέλος που θα προκύπτει από την ισορροπία φορτώσεων και εκφορτώσεων (αναλογία εξερχόμενων προς εισερχόμενα εμπορευματοκιβώτια που μετακινούνται από κάθε φορέα).
Διαβάστε επίσης: Ο άνθρακας «φρακάρει» τα λιμάνια της Ευρώπης
Σύμφωνα με τις σχετικές ανακοινώσεις η απόφαση έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και θα ισχύσει από την 1η Σεπτεμβρίου, καθώς πλησιάζει η περίοδος εμπορικής αιχμής.
«Το λιμάνι της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ αντιμετωπίζει όγκους εισαγωγών ρεκόρ, με αποτέλεσμα να συσσωρεύονται άδεια κοντέινερ μέσα και γύρω από το συγκρότημα, κάτι που επηρεάζει την εφοδιαστική αλυσίδα», δήλωσε ο διευθυντής του Λιμενικού Τμήματος στο NY/NJ Μπέτχαν Ρούνεϊ. Στο πλαίσιο αυτό επισήμανε πως η λιμενική αρχή έχει ζητήσει επανειλημμένα από τις εταιρείες την απομάκρυνση των άδειων κουτιών, προκειμένου να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι εμπορικές συναλλαγές.
Αξιολόγηση
Η νέα πολιτική θα αξιολογείται ανά τρίμηνο και ο συνολικός όγκος εξερχόμενων εμπορευματοκιβωτίων θα πρέπει να ισούται ή να υπερβαίνει το 110% των εισαγωγών κατά την ίδια περίοδο, διαφορετικά θα πέφτει «χαράτσι» 100 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο επειδή δεν επιτεύχθηκε το σημείο αναφοράς.
Την ίδια ώρα και άλλα λιμάνια αποφάσισαν να δώσουν έμφαση στην απομάκρυνση των εμπορευματοκιβωτίων από τις εγκαταστάσεις τους.
Το λιμάνι του Οκλαντ στην Καλιφόρνια, για παράδειγμα, μείωσε τον αριθμό των «δωρεάν» ημερών για τα κοντέινερ που παραμένουν στις προβλήτες, ενώ το περασμένο φθινόπωρο, τα λιμάνια του Λος Αντζελες και του Λονγκ Μπιτς ανακοίνωσαν σχέδια για χρέωση χρόνου παραμονής των κενών εμπορευματοκιβωτίων.
Στο μεταξύ, οι αρχές στο λιμάνι της μεγαλύτερης πόλης των ΗΠΑ προχωρούν και σε επιπλέον μέτρα, όπως η στοχευμένη προσέγγιση με εταιρείες που αποθηκεύουν τα εμπορευματοκιβώτια στο λιμάνι για υπερβολικά μεγάλες περιόδους, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη προσπάθειες για να βρεθεί επιπλέον χώρος αποθήκευσης.
Εμπλοκές
Η νέα προσέγγιση προληπτικής διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα των προσπαθειών που γίνονται προτού προκληθούν εμπλοκές, σε μία περίοδο όπου ο όγκος φορτίου στα περισσότερα λιμάνια καταγράφει αύξηση ρεκόρ και τα containerships σχηματίζουν ατελείωτες ουρές περιμένοντας να ξεφορτώσουν.
Μόλις την περασμένη εβδομάδα 153 πλοία περίμεναν τη σειρά τους για να μπουν στα λιμάνια του Λος Αντζελες και της Νέας Υόρκης. Επιπρόσθετα, σε επίπεδο κοντέινερ η συμφόρηση αυξήθηκε κατακόρυφα σε σύγκριση με τον Ιούνιο.
Η Λιμενική Αρχή της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ δήλωσε ότι τα έσοδα από το νέο τέλος θα χρησιμοποιηθούν ως αντιστάθμιση του κόστους παροχής πρόσθετης χωρητικότητας, την ώρα που στελέχη των logistics εκφράζουν την απαισιοδοξία τους, καθώς το κόστος μεταφοράς ενός εμπορευματοκιβωτίου από τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις έχει εκτοξευτεί.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)