Αποφασισμένοι να αντιδράσουν εμφανίζονται κάποιοι αερομεταφορείς (όχι όλοι) για να περιορίσουν το χάος που επικρατεί στα αεροδρόμια πάνω στην κορύφωση της τουριστικής κίνησης, έχοντας μετατρέψει σε εφιάλτη το όνειρο για φυγή και χαλάρωση εκατομμυρίων στερημένων λόγω πανδημίας επιβατών. Είναι εξάλλου οι πανδημικές απολύσεις η βασική αιτία που έχει ξεμείνει δίχως προσωπικό ο ευρύτερος αεροπορικός κλάδος με αποτέλεσμα να αδυνατεί να καλύψει την εκτίναξη της ζήτησης.

Μόνο οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες μείωσαν κατά 90.000 τις θέσεις εργασίας τους κατά την πανδημική διετία, όταν οι αερομεταφορείς καθήλωσαν αναγκαστικά τα αεροσκάφη τους στο έδαφος. Αλλά και οι ευρωπαϊκές εταιρείες (κυρίως οι βρετανικές και όσες διακατέχονται από μια αγγλοσαξονική νοοτροπία εργασιακής κινητικότητας) έχουν ξεμείνει από προσωπικό, εδάφους και αέρος.

Διαβάστε επίσης: Οι καλύτερες και οι χειρότερες αεροπορικές εταιρείες 

Οι οικονομίες που έκαναν οι διοικήσεις των αερομεταφορέων και των αερολιμένων κατά την πανδημία βγήκαν ξινές για τον κλάδο ολόκληρο. Οι συνήθεις εν μέσω θέρους απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων σε αεροπορικές εταιρείες και σε αεροδρόμια συμπληρώνουν απλώς το παζλ της «τέλειας καταιγίδας» σε μια συγκυρία κατά την οποία η επιβατική κίνηση όχι μόνο έχει αποκατασταθεί στα προ της πανδημίας επίπεδα, αλλά σε πολλές περιπτώσεις, όπως στην Ελλάδα, φαίνεται ότι τα ξεπερνά.

Κόβουν λιγότερα εισιτήρια

Είναι χαρακτηριστική η απέλπιδα κίνηση που έκανε η British Airways την Τρίτη, όταν σταμάτησε να κάνει κρατήσεις για όλες τις πτήσεις σε κοντινούς προορισμούς που εξυπηρετούσε από το Χίθροου, ανταποκρινόμενη στο αίτημα του μεγαλύτερου αεροδρομίου του Λονδίνου προς τους αερομεταφορείς να περιορίσουν τους αριθμούς των επιβατών που διακινούν μέσω αυτού.

Σημειωτέον ότι δεν «στόμωσε» λόγω εναέριας κυκλοφορίας το Χίθροου. Το αεροδρόμιο έχει τη δυνατότητα να προγραμματίσει περισσότερες αφίξεις και αναχωρήσεις αεροσκαφών στους διαδρόμους του. Οι δυνατότητες του handling έφθασαν στα όριά τους, η επίγεια εξυπηρέτηση δηλαδή.

Η British Airways, που έχει τα περισσότερα slots και διακινεί τους περισσότερους επιβάτες μέσω του Χίθροου, συμφώνησε να πάψει να πωλεί εισιτήρια για κοντινούς προορισμούς. Κάτι ανάλογο υποσχέθηκε να κάνει και η ολλανδική KLM που ευλόγως κυριαρχεί στο Σίπχολ του Άμστερνταμ. Ο αερομεταφορέας ανακοίνωσε ότι θα περιορίσει τις πωλήσεις εισιτηρίων για πτήσεις που αναχωρούν από το Σίπχολ, όχι όμως άμεσα αλλά το Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο. Το αυγουστιάτικο χάος δηλαδή στο μεγαλύτερο ολλανδικό αεροδρόμιο θα συνεχιστεί.

Σημειωτέον ότι οι προαναφερθέντεςε αερομεταφορείς (ΒΑ και KLM) καταβάλλουν προσπάθεια ώστε να μην ακυρώνουν προγραμματισμένες πτήσεις αλλά να συμβάλλουν ώστε να περιοριστεί ο συνωστισμός των επιβατών στο Χίθροου και το Σίπχολ περιορίζοντας τις πωλήσεις εισιτηρίων, τον αριθμό των διακινούμενων επιβατών δηλαδή.

«Δεν αναμένουμε ακυρώσεις πτήσεων τους επόμενους δύο μήνες, αλλά προειδοποιούμε ότι το Σεπτέμριο και τον Οκτώβριο θα είναι διαθέσιμες λιγότερες θέσεις επιβατών από όσες συνήθως στην ολλανδική αγορά», σημειώνει χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή της η KLM.

Η απεργία στη Lufthansa

Πιο προνοητική και προγραμματισμένη – κάτι που όφειλε ως γερμανική – η Lufthansa είχε από τις αρχές του καλοκαιριού τροποποιήσει καταλλήλως τα θερινά της δρομολόγια ώστε από τα αεροδρόμια της Φραγκφούρτης και του Μονάχου να πραγματοποιήσει τους θερινούς μήνες περί τις 3.000 πτήσεις λιγότερες από όσες υπό κανονικές συνθήκες θα σχεδίαζε.

«Οι έγκαιρες αλλαγές είχαν σκοπό να ελαφρύνουν το συνολικό σύστημα των αεροπορικών πτήσεων στη χώρα και να προσφέρουν στο επιβατικό κοινό έναν σταθερό και αξιόπιστο προγραμματισμό των πτήσεων», εξηγεί στο αμερικανικό δίκτυο CNBC η Lufthansa.

Παρά ταύτα, η εταιρεία αναγκάστηκε να ακυρώσει πάνω από 1.000 προγραμματισμένες πτήσεις της τον Ιούλιο εξαιτίας απεργιακών κινητοποιήσεων του προσωπικου εδάφους, που ήταν μεν ξαφνικές και μη προαναγγελθείσες, αλλά σε καμία περίπτωση αναπάντεχες, αφού κατά κανόνα οι εργαζόμενοι στις αερομεταφορές διεκδικούν αιτήματα τις περιόδους μεγάλης επιβατικής κίνησης, δηλαδή τα καλοκαίρια και τις μέρες των Χριστουγέννων.

Easyjet, American Airlines, Swiss

Και η βρετανική εταιρεία χαμηλού κόστους Easyjet ανακοίνωσε αλλαγές στον προγραμματισμό των πτήσεων από τον Ιούνιο κι όλας, αμέσως μετά τις ανακοινώσεις του Σίπχολ και του δεύτερου σε επιβατική κίνηση αεροδρομίου του Λονδίνου, του Γκάτγουικ, ότι έφτασαν στα όριά τους λόγω πολυκοσμίας. «Έκτοτε οι λειτουργίες μας έχουν ομαλοποιηθεί και η κίνηση έχει αποκατασταθεί στα επίπεδα του 2019», σύμφωνα με την εταιρεία.

H American Airlines προχώρησε σε ορισμένες «έκτακτες» ακυρώσεις πτήσεων προς το Χίθροοου του Λονδίνου, αλλά «δεν αναφέρεται σε πιθανά μελλοντικά προβλήματα σε ό,τι αφορά την εκτέλεση των προγραμματισμένων πτήσεών της», σημειώνει το CNBC. Η ελβετική Swiss International αναγκάστηκε επίσης τον Ιούλιο να κάνει μερικές αλλαγές στο πρόγραμμά της – οι αλλαγές αφορούν την περίοδο Ιουλίου-Οκτωβρίου.

Μπίζνες και… γαία πυρί μιχθήτω

Στους αντίποδες η εδρεύουσα στο Ντουμπάι Emirates ξεκαθάρισε από τον Ιούλιο στη διοίκηση του Χίθροου ότι δεν πρόκειται να κάνει καμία αλλαγή στις πτήσεις ή στον αριθμό των επιβατών που θα διακινήσει το καλοκαίρι από το βρετανικό αεροδρόμιο, αρνούμενη να συμμορφωθεί με τις σχετικές συστάσεις. «Βάσει του θερινού προγράμματος πτήσεων» λειτουργεί και η αυστριακή Austrian Airlines.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η ιρλανδική Ryanair, ανακοίνωσε ότι «δεν σχεδιάζει να περιορίσει τον αριθμό των επιβατών της». Η μεγαλύτερη σε επιβατική κίνηση εταιρεία χαμηλού κόστους της Ευρώπης διευκρινίζει ότι η επιβατική της κίνηση βρίσκεται στο 115% των επιπέδων προτού ξεσπάσει η πανδημία. Αλλά ο διευθύνων σύμβουλός της, Μάικλ Ο’Λίρι, προειδοποιεί ότι «η ανάκαμψη παραμένει εύθραυστη».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή