Το χάος στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια που συνεχίζεται με αμείωτη ένταση, αναμένεται να κορυφωθεί μέσα στον Αύγουστο, με τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες της Ευρωπαϊκής Ενωσης να έχουν ήδη ανακοινώσει την ακύρωση 16.000 πτήσεων!
Η «επιδημία» των ματαιώσεων των αεροπορικών δρομολογίων αιωρείται πάνω από τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια εδώ και εβδομάδες. Ωστόσο, τον Αύγουστο, που είναι ο βασικός μήνας των διακοπών για εκατομμύρια Ευρωπαίους, οι αεροπορικές εταιρείες της Γηραιάς Ηπείρου θα ακυρώσουν σχεδόν το 2% των πτήσεών τους λόγω απεργιών και έλλειψης προσωπικού.
Διαβάστε επίσης: Οι καλύτερες και οι χειρότερες αεροπορικές εταιρείες
Οι απώλειες πτήσεων
Σύμφωνα με ανάλυση της εταιρείας συμβούλων Mabrian Technologies, η οποία συγκρίνει τον αριθμό των προγραμματισμένων και των εκτελεσμένων πτήσεων, στο διάστημα μεταξύ 1ης και 15ης Ιουλίου ακυρώθηκαν 1.482 πτήσεις στη Γερμανία (ποσοστό 6,12% του συνόλου), 1.060 πτήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο (το 3,2% όλων των πτήσεων), 637 στην Ιταλία (το 2,3% του συνόλου) και 423 στην Ισπανία (το 1,08%). Σύμφωνα με την εταιρεία, αν και το απόλυτο νούμερο είναι υψηλό, σε γενικές γραμμές «ο αντίκτυπος δεν είναι τόσο ανησυχητικός», με βάση το ποσοστό των ακυρώσεων σε όλες τις προγραμματισμένες πτήσεις.
Μπορεί τα προβλήματα να διαφοροποιούνται ανάλογα με το αεροδρόμιο, την αεροπορική εταιρεία και τη χώρα, όμως συνολικά οι απεργίες λόγω των εργασιακών διαφορών, της αυξανόμενης ζήτησης για διακοπές και των ελλείψεων προσωπικού στο έδαφος και στον «αέρα», έχουν δημιουργήσει την «τέλεια καταιγίδα» που οδήγησε τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες να ακυρώσουν συνολικά 15.788 προγραμματισμένες πτήσεις για τον Αύγουστο, σύμφωνα με έκθεση της εταιρείας Cirium.
Χωρίς εργαζομένους
Ειδικότερα, οι ελλείψεις προσωπικού που έχουν προκαλέσει χάος στις αερομεταφορές και στα ταξίδια αυτό το καλοκαίρι, υπολογίζονται σε 1,7 εκατ. εργαζομένους σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ενωση, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδίων και Τουρισμού (WTTC). Τα ταξιδιωτικά γραφεία είναι μεταξύ των επιχειρήσεων που έχουν ανάγκη από περισσότερους υπαλλήλους, με το έλλειμμα προσωπικού τους να αγγίζει το 30%, εκτιμά το WTTC, επικαλούμενο ειδική ανάλυσή του για τον κλάδο.
Την ίδια στιγμή, οι αερομεταφορές (αεροδρόμια και αεροπορικές εταιρείες) και τα καταλύματα εξακολουθούν να έχουν κενή μία στις πέντε θέσεις εργασίας. Καθώς όμως οι επιβάτες σπεύδουν να επιβιβαστούν στα αεροπλάνα για τις καλοκαιρινές τους διακοπές και τα επαγγελματικά ταξίδια, έρχονται αντιμέτωποι με χαοτικές σκηνές στα αεροδρόμια που συχνά δεν είναι σε θέση να διαχειριστούν την «έκρηξη» των ταξιδιωτών.
Σε αρκετές περιπτώσεις το ταξιδιωτικό χάος έχει φέρει αντιμέτωπες τις αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια, που αλληλοκατηγορούνται για ελλείψεις και κακή προετοιμασία. Το αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου κάλεσε τις αεροπορικές εταιρείες να προσλάβουν προσωπικό εδάφους για να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση των επίμονων ταξιδιωτικών διαταραχών, προειδοποιώντας ότι το ανώτατο όριο στις πτήσεις για να μετριαστεί το χάος μπορεί να παραμείνει σε ισχύ για τουλάχιστον έναν ακόμη χρόνο.
Οι «πρωταθλητές»
Η Turkish Airlines είναι η εταιρεία με τον μεγαλύτερο αριθμό ακυρωμένων πτήσεων στην Ευρώπη, με 4.408 πτήσεις. Σε αυτή την περίπτωση, η αεροπορική εταιρεία επηρεάζεται και από τον πόλεμο της Ουκρανίας, αφού το ένα τέταρτο αυτών των ακυρώσεων είναι για τη Ρωσία, ενώ οι μισές για την Κωνσταντινούπολη.
Ακολουθούν η British Airways (με 3.600 ακυρώσεις), η easyJet (με 2.045 ματαιώσεις), η Lufthansa (με 1.888) και η Wizz Air (με 1.256). Σε επιστολή προς τους υπαλλήλους της, η γερμανική Lufthansa ήταν μία από τις πρώτες εταιρείες που προειδοποίησαν για τις επιπτώσεις που θα είχε η έλλειψη προσωπικού στην ακριβή τήρηση των πτήσεων και στην ποιότητα των υπηρεσιών της αεροπορικής εταιρείας κατά τη διάρκεια αυτού του καλοκαιριού.
Από την πλευρά της, η βρετανική low cost αεροπορική εταιρεία easyJet ανακοίνωσε ότι η αναστάτωση που προκλήθηκε από τις ελλείψεις προσωπικού στα αεροσκάφη και στα αεροδρόμια, της κόστισε 133 εκατ. λίρες (160,3 εκατ. δολ.) τους τρεις μήνες έως τα τέλη Ιουνίου, ωστόσο πρόσθεσε ότι οι λειτουργικές της δαπάνες βελτιώθηκαν τον Ιούλιο.
Τα σωματεία
Στην Ισπανία, αντιμέτωπη με μια πολύ περίπλοκη κατάσταση βρίσκεται η Ryanair λόγω της αποφασιστικότητας των σωματείων εργαζομένων να καλέσουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις τους συναδέλφους τους σε εβδομαδιαία βάση για το επόμενο πεντάμηνο! Οι εργαζόμενοι ζητούν την εφαρμογή της ισπανικής εργατικής νομοθεσίας καθώς και αυξήσεις μισθών. Επειτα από την άρνηση του αερομεταφορέα να ανταποκριθεί στα αιτήματα αυτά, τα σωματεία USO και SITCPLA εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση με την οποία καλούν τους εργαζομένους σε απεργίες σε εβδομαδιαία βάση για την περίοδο από τις 8 Αυγούστου 2022 έως τις 7 Ιανουαρίου 2023, από Δευτέρα έως Πέμπτη.
Σημαντικός είναι ο αντίκτυπος και στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου το μεγαλύτερο αεροδρόμιο, το Χίθροου, ανακοίνωσε ότι θα περιορίσει τη χωρητικότητά του σε 100.000 καθημερινούς επιβάτες έως τις 11 Σεπτεμβρίου και ζήτησε από τις αεροπορικές εταιρείες να μην πουλήσουν περισσότερα καλοκαιρινά εισιτήρια για να αποφευχθούν οι καθυστερήσεις των πτήσεων, οι ουρές στα γκισέ και οι ακυρώσεις δρομολογίων την τελευταία στιγμή. Είναι χαρακτηριστικό ότι η αεροπορική εταιρεία της Emirates επέκρινε τη στάση αυτή του Χίθροου, ανακοινώνοντας ότι «αυτή η απόφαση αποτελεί κατάφωρη περιφρόνηση για τους καταναλωτές», καθώς αναγκάζονται να «αρνηθούν θέσεις σε δεκάδες χιλιάδες ταξιδιώτες που έχουν πληρώσει και έχουν κάνει κράτηση μήνες νωρίτερα».
Στην Ελλάδα
Στη χώρα μας η κατάσταση είναι αρκετά καλύτερη, καθώς οι επιβάτες δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα ακυρώσεων πτήσεων.
Τα όποια προβλήματα αφορούν κυρίως καθυστερήσεις στα δρομολόγια, και σύμφωνα με τους εκπροσώπους των αεροδρομίων οφείλονται στο φαινόμενο του ντόμινο που προκαλείται στην ταξιδιωτική αλυσίδα.
Αυτό σημαίνει ότι οι καθυστερήσεις στις αφίξεις των αεροπλάνων από άλλα επιβαρυμένα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, έχουν επιπτώσεις και στα δρομολόγια που εκτελούνται από την Ελλάδα.
Απεργίες σιδηροδρομικών στη Βρετανία για καλύτερους μισθούς
40.000 σιδηροδρομικοί απήργησαν την περασμένη Τετάρτη στη Βρετανία για μισθούς και θέσεις απασχόλησης, έναν μήνα μετά τη μεγαλύτερη απεργιακή κινητοποίηση, εν μέσω της κρίσης της αγοραστικής δύναμης.
Το συνδικάτο RMT κήρυξε νέα 24ωρη απεργία με την ελπίδα της αύξησης των μισθών απέναντι στον πληθωρισμό που καλπάζει στη χώρα και είναι πιθανόν να ξεπεράσει το 11% μέχρι το τέλος του έτους.
Τα συνδικάτα προγραμματίζουν απεργιακές κινητοποιήσεις και για τις 18 και 20 Αυγούστου, καθώς και απεργία στο μετρό του Λονδίνου στις 19 Αυγούστου.
Κινητοποιήσεις για αυξήσεις μισθών
Η Γερμανία βρίσκεται στην κορυφή των προβλημάτων στις αερομεταφορές καθώς η Lufthansa, μόνο την εβδομάδα που πέρασε, λόγω της απεργίας του προσωπικού της, άφησε εκτός δρομολογίων συνολικά 144.000 επιβάτες καθώς περισσότερες από 1.000 πτήσεις ακυρώθηκαν. Η διοίκηση της Lufthansa, προκειμένου να τους «χρυσώσει το χάπι» για την πρωτοφανή ταλαιπωρία, ανακοίνωσε ότι θα εκδώσει άλλο εισιτήριο «στο μέτρο του δυνατού» για όλους τους επιβάτες που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν.
Το συνδικάτο Verdi ζήτησε τον περασμένο μήνα αύξηση 9,5% του μισθού ή τουλάχιστον 350 ευρώ τον μήνα για 12 μήνες για περίπου 20.000 εργαζομένους, οι οποίοι σύμφωνα με το συνδικάτο υφίστανται τις πιέσεις του πληθωρισμού και έχουν καταπονηθεί από τις ελλείψεις προσωπικού στα αεροδρόμια.
Η Lufthansa προσέφερε αύξηση 150 ευρώ τον μήνα για το υπόλοιπο του έτους και άλλα 100 ευρώ από την αρχή του 2023, συν αύξηση 2% από τα μέσα του 2023 ανάλογα με τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας.
Το συνδικάτο απέρριψε την πρόταση, λέγοντας ότι δεν επαρκεί για να αντισταθμίσει τον αυξανόμενο πληθωρισμό, ο οποίος έφτασε στο 8,2% στη Γερμανία τον Ιούνιο.
Στο μεταξύ, στα αεροδρόμια του Ην. Βασιλείου περισσότεροι από δύο στους πέντε εργαζομένους σκέφτονται να αφήσουν την εργασία τους, όπως προκύπτει από πρόσφατη έρευνα που έγινε. Οι εργαζόμενοι σκέφτονται να αποχωρήσουν από τις θέσεις τους, καθώς δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τις στρεσογόνες συνθήκες εργασίας, που επιδεινώνονται λόγω και των χαμηλών αμοιβών.
Latest News
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Safran: Με το βλέμμα στις συμβάσεις του αμερικανικού στρατού
Η γαλλική εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 10% το 2025, καθώς και τρέχοντα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 4,7 και 4,8 δισ. ευρώ σε συγκρίσιμη βάση
Έφοδος τελωνιακών και της ευρωπαικής εισαγγελίας στα γραφεια της Adidas
Tο ένταλμα έρευνας για την Adidas ανέφερε την (ύποπτη) σωρευτική φορολογική ζημία σε περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ
Τιμές-φωτιά οι Χριστουγεννιάτικες αγορές στη Γερμανία
Ο υψηλός πληθωρισμός δεν μπορεί παρά να επηρεάσει και τις Χριστουγεννιάτικες Αγορές στη Γερμανία. Έως 7 ευρώ στοιχίζει το περίφημο «ζεστό κρασί» με μπαχαρικά.
Η αβεβαιότητα της εμπορικής πολιτικής των ΗΠΑ αρχίζει να «δαγκώνει» την Ευρώπη - Τι εκτιμά η Goldman Sachs
H Goldman Sachs επιχειρεί να εξετάσει την επίδραση της αβεβαιότητας της εμπορικής πολιτικής του Ντόναλντ Τραμπ εντός κι εκτός ΗΠΑ