
Η Γερμανία θα μπορούσε, υπό προϋποθέσεις, να αποφύγει προβλήματα εφοδιασμού με φυσικό αέριο ενόψει του χειμώνα, εκτιμά η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Δικτύων.
Σύμφωνα με τα τελευταία σενάρια που εξέτασε η Υπηρεσία, εάν ο αγωγός Nord Stream 1 συνεχίσει μέχρι τον Ιούνιο του 2023 να χρησιμοποιείται στο 20% των δυνατοτήτων του, όπως το τρέχον διάστημα, εάν υπάρξει εξοικονόμηση από τους καταναλωτές περίπου 20% και κατά 20% μείωση του όγκου διαμετακόμισης αερίου προς γειτονικές χώρες, η Γερμανία θα έχει σχετικά ομαλή χειμερινή περίοδο.
Επιπλέον, πρέπει οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης φυσικού αερίου, οι οποίες σήμερα έχουν πληρότητα 70%, να διατηρήσουν πληρότητα 40% μέχρι την 1η Φεβρουαρίου 2023, οπότε και αναμένεται να αυξηθούν οι δυνατότητες εισαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), επισημαίνεται από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Δικτύων.
Σε περίπτωση που η ζήτηση υπερβεί την προσφορά, η Υπηρεσία, αφού ανακοινώσει το τρίτο και τελευταίο στάδιο στο σχέδιο έκτακτης ανάγκης (σ.σ.: αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο δεύτερο στάδιο), θα κατανείμει στη συνέχεια το διαθέσιμο αέριο βάσει της ιεράρχησης των αναγκών.
Διαβάστε επίσης – Φυσικό αέριο: Στο 69% η πληρότητα των δεξαμενών στη Γερμανία
Ακόμη όμως και στην περίπτωση που η Γερμανία δεν λαμβάνει πλέον καθόλου ρωσικό φυσικό αέριο, αυτό το στάδιο μπορεί να αποφευχθεί — με περαιτέρω περιορισμό των όγκων διαμετακόμισης. Σε αυτό το σενάριο βέβαια, διευκρινίζεται, αν δεν ληφθούν επιπρόσθετα μέτρα, θα υπάρξουν προβλήματα εφοδιασμού τον χειμώνα 2023-24.
Το σχέδιο έκτακτης ανάγκης
Τα κρατίδια απαιτούν πλέον ενημέρωση και λόγο στην εφαρμογή του τρίτου σταδίου του σχεδίου έκτακτης ανάγκης.
«Λόγω των σημαντικών οικονομικών και κοινωνικών επιπτώσεων, αυτή η απόφαση δεν μπορεί να αφεθεί μόνο στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Δικτύων. Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα πρέπει να εμπλέξει τα κρατίδια στον καθορισμό των βασικών γραμμών για την ιεράρχηση της παροχής φυσικού αερίου», δήλωσε στη Welt ο δήμαρχος/κυβερνήτης του Αμβούργου Πέτερ Τσέντσερ.
Στο ίδιο πλαίσιο, ο γερουσιαστής Οικονομίας του Βερολίνου Στέφαν Σβαρτς δήλωσε ότι «σε περίπτωση πραγματικής ανάγκης οι αποφάσεις της Υπηρεσίας Δικτύων θα επηρεάσουν τα κρατίδια, για αυτό και θα πρέπει να εμπλακούν σοβαρά κι αυτά» στη διαδικασία λήψης τους.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Εθνική Τράπεζα Ελβετίας: Όχι στο bitcoin ως συναλλαγματικό απόθεμα
Τι είπε για το Bitcoin ο διοικητής της Εθνικής Τράπεζας της Ελβετίας

Τραμπ: Ποια είναι ερώτηση που κάνει συχνά στον Όρμπαν
Ο Ούγγρος πρόεδρος Βίκτορ Όρμπαν δήλωσε ότι ο Πρόεδρος των ΗΠΑ τον καλεί τακτικά για να τον ρωτήσει πότε θα αποχωρήσει η Ουγγαρία από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αναβρασμός με τους δασμούς Τραμπ - Μπορούν οι αναδυόμενες ασιατικές αγορές να βγουν κερδισμένες;
Οι αναδυόμενες αγορές βρίσκονται ανάμεσα στις ΗΠΑ και στην Κίνα - Πώς θα ισορροπήσουν στον εμπορικό πόλεμο

Ο πυρετός του χρυσού στην Κίνα - Οι μικροεπενδυτές και οι προειδοποιήσεις των αρχών
Γιατί οι Κινέοι δανείζονται ή βάζουν τις αποταμιεύσεις τους στον χρυσό

Η μεγάλη επιστροφή του σαουδάραβα κολλητού του Μασκ - Η ταραχώδης ζωή του Αλουαλίντ μπιν Ταλάλ
Ο φανταχτερός Σαουδάραβας δισεκατομμυριούχος επενδυτής Αλουαλίντ επιστρέφει στο προσκήνιο, ενθαρρυμένος από την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο.

Το Πεκίνο εξετάζει εξαιρέσεις στους δασμούς 125% - Ποια προϊόντα αφορούν
Η Κίνα εξετάζει τώρα εξαιρέσεις από τους δασμούς, στο πνεύμα των αντίστοιχων πρόσφατων αμερικανικών ανακοινώσεων

Goldman: Η Κίνα μπορεί να εξαιρέσει το αιθάνιο και το υγραέριο από υψηλούς δασμούς
Η σημαντική εξάρτηση της κινεζικής βιομηχανίας πλαστικών από τις αμερικανικές εισροές βάζει σε σκέψεις το Πεκίνο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους