Η κρίση της πανδημίας COVID-19 δεν επέφερε μόνο εκτεταμένες επιπτώσεις στην οικονομία, με τις αεροπορικές μεταφορές ιδιαίτερα να πλήττονται σκληρά από τη μείωση των επιβατών, αλλά άλλαξε και τον εργασιακό χάρτη στον κλάδο, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που να δημιουργηθούν εκτεταμένα προβλήματα σε πολλά αεροδρόμια με ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων.
Λόγω του κορωνοϊού και των Lockdown, οι αεροπορικές εταιρείες και οι συνδεδεμένες επιχειρήσεις μείωσαν ανάλογα τον αριθμό των απασχολουμένων τους – παρότι επιδοτήθηκαν αδρά από το κράτος- , με τους νεότερους εργαζόμενους να επηρεάζονται σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό όπως δείχνουν και τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Εurostat.
Διαβάστε επίσης: Ολικό comeback για τη «βαριά βιομηχανία» του τουρισμού
Το πρώτο τρίμηνο του 2022, 325.600 άτομα απασχολήθηκαν στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών στην ΕΕ. Πρόκειται για τον χαμηλότερο αριθμό εργαζομένων στον κλάδο που έχει καταγραφεί εδώ και 14 χρόνια.
Διαβάστε επίσης: Οι καλύτερες και οι χειρότερες αεροπορικές εταιρείες
Ποιες ηλικίες «εγκατέλειψαν» μαζικά τον κλάδο
Συγκεκριμένα, η μεγαλύτερη μείωση αποδίδεται σε εργαζόμενους ηλικίας μεταξύ 15 και 39 ετών (από 204 400 το πρώτο τρίμηνο του 2008 υποχώρησαν σε 121 400 το πρώτο τρίμηνο του 2022, δηλαδή μείον 83 000 άτομα). Παράλληλα σημειώθηκε αύξηση, αν και ηπιότερη, στους εργαζομένους μεταξύ 40 και 64 ετών (από 170.500 σε 204.200, +33.700 άτομα).
Το μοτίβο ήταν παρόμοιο εάν συγκριθεί το πρώτο τρίμηνο του 2019 πριν από την πανδημία με το πρώτο τρίμηνο του 2022. Ενώ υπήρξε μεγάλη μείωση στους εργαζομένους ηλικίας μεταξύ 15 και 39 ετών (από 184.900 σε 121.400, -63.500 άτομα), σημειώθηκε πολύ μικρότερη μείωση των εργαζομένων μεταξύ 40 και 64 ετών (από 225.500 σε 204.200, -21.300 άτομα).
Κατά τη σύγκριση της απασχόλησης ανά φύλο, οι άνδρες αποτελούσαν το 58% του εργατικού δυναμικού το πρώτο τρίμηνο του 2022. Το ίδιο ισοζύγιο καταγράφηκε και το πρώτο τρίμηνο του 2008. Το μερίδιο των ανδρών στις αεροπορικές μεταφορές ήταν μάλλον σταθερό με την πάροδο του χρόνου.
Ωστόσο, ενώ η συνολική απασχόληση στις αεροπορικές μεταφορές στην ΕΕ μειώθηκε τόσο για τους άνδρες όσο και για τις γυναίκες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι άνδρες επηρεάστηκαν πρώτοι το δεύτερο τρίμηνο του 2020, οδηγώντας σε ποσοστό ανδρών ίσο με 53% το δεύτερο τρίμηνο του 2020. Στη συνέχεια, το τρίτο και το τέταρτο τρίμηνο του 2020, οι γυναίκες επηρεάστηκαν περισσότερο από την πανδημία. Σε ολόκληρη την περίοδο μεταξύ του πρώτου τριμήνου του 2019 και του πρώτου τριμήνου του 2022, οι άνδρες αντιπροσώπευαν το 60% της μείωσης (-33.800 για τις γυναίκες έναντι -50.900 για τους άνδρες).
Latest News
Νέο «χτύπημα» στα εμπορικά ακίνητα της Ευρώπης – Βουτιά 26% στις συναλλαγές
Λιγότερα κτίρια γραφείων άλλαξαν χέρια από ό,τι σε οποιοδήποτε τρίμηνο έχει καταγραφεί μέχρι τώρα
Σύσταση Capital Economics: Δεν χρειάζεται πανικός- H ΕΚΤ θα μειώσει τα επιτόκια τον Ιούνιο
Θεωρεί κάτι περισσότερο από πιθανό η ΕΚΤ να κινηθεί αντίθετα από την FED
Αναθεωρεί τις προοπτικές της Boeing σε «αρνητικές» η S&P
Η Boeing παρέδωσε 67 αεροσκάφη «737» το τρίμηνο έως τον Μάρτιο, σημειώνοντας πτώση 41% σε σύγκριση με πέρυσι
Φρέναρε σε χαμηλό διετίας η ανάπτυξη στις ΗΠΑ - «Τσίμπησε» πάλι ο πληθωρισμός
Δυσκολεύει ακόμα περισσότερο το έργο της Fed
Διχάζει τη Βενετία το χαράτσι στους τουρίστες - Ποιοι αντιδρούν και γιατί
Εργαζόμενοι του δήμου ελέγχουν τα εισιτήρια των επισκεπτών μπροστά από τον σιδηροδρομικό σταθμό Santa Lucia
Αεροπορική εταιρεία φρενάρει τις προσλήψεις και μοιράζει άδειες – Δεν… έρχονται τα Boeing
Η Southwest, ένας από τους πιο πιστούς πελάτες της Boeing, αναμένει να παραλάβει 20 αεροσκάφη φέτος, σε σύγκριση με την προηγούμενη εκτίμησή της για 46
Ελάχιστος φόρος 2% στους δισεκατομμυριούχους - Η πρόταση 4 υπουργών της G20
Οι παγκόσμιοι δισεκατομμυριούχοι πληρώνουν φόρους που ισοδυναμούν μόνο έως και με 0,5% της περιουσίας τους σε φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων
«Η Ευρώπη μπορεί να πεθάνει» : Το «καμπανάκι» Μακρόν για οικονομικές μεταρρυθμίσεις
Το «οικονομικό μανιφέστο» του Γάλλου προέδρου
Ιστορικό ρεκόρ για την απασχόληση στην ΕΕ - Καθηλωμένη χαμηλά η Ελλάδα
Το αποτέλεσμα αυτό σηματοδοτεί 3 χρόνια συνεχούς ανάπτυξης μετά από πτώση στα 72% το 2020 λόγω της πανδημίας COVID-19
Στο στόχαστρο της αμερικανικής δικαιοσύνης η McKinsey - Η έρευνα για τα οπιοειδή φάρμακα
Το σκάνδαλο με τα οπιοειδή και η αντιμετώπιση ποινικών κατηγοριών - Τι ερευνά το αμερικάνικο υπουργείο Δικαιοσύνης