Ξεπουλά… ο Riviera Tower

Ανάρπαστα γίνονται τα διαμερίσματα του μεγαλύτερου ουρανοξύστη στην Ελλάδα, ο οποίος πρόκειται να κατασκευαστεί στο παράκτιο μέτωπο του Ελληνικού.

Ως γνωστόν, χθες η Lamda Development ανακοίνωσε πως εκδόθηκε η οικοδομική άδεια για τον Riviera Tower, ο οποίος θα έχει ύψος περί τα 200 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας.

Όπως καταφέραμε να μάθουμε, σχεδόν τα μισά από τα 200 διαμερίσματά του έχουν ήδη πουληθεί, από τα αρχιτεκτονικά σχέδια. Η Lamda αναμένει έως το τέλος του χρόνου με αρχές του πρώτου εξαμήνου του 2023 να εισπράξει προκαταβολές 250 εκατ. ευρώ σε σύνολο προσδοκώμενων εσόδων 500 εκατ. ευρώ.

Ο πύργος των 45 ορόφων πρόκειται να ξεκινήσει να κατασκευάζεται, λένε οι πληροφορίες, προς το τέλος της χρονιάς, ενώ το επενδυτικό σχήμα που θα αναλάβει τις εργασίες ανέγερσης αναμένεται να γίνει γνωστό στις αρχές του φθινοπώρου.

Να θυμίσουμε εδώ, ότι θα είναι ο πρώτος βιοκλιματικός πύργος στην Ελλάδα με τα στοιχεία του νερού και του πράσινου να δεσπόζουν στους ορόφους του κτιρίου. Τα διαμερίσματα όλα είναι διαμπερή με απεριόριστη θέα. Πώς να μη γίνουν λοιπόν ανάρπαστα…;

«Καλορίζικος!»

Όπως διαβάζουμε στην ανακοίνωση της Lamda, η οικοδομική άδεια του υψηλότερου κτηρίου στην Ελλάδα ήταν μια διαδικασία ιδιαίτερα πολύπλοκη, καθώς απαιτήθηκε μεγάλος αριθμός ειδικότερων εγκρίσεων (όπως από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής, το Αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος κ.λπ.) και χρειάστηκαν παραπάνω από 1.900 σχέδια.

Στη διαδικασία αυτή συμμετείχαν το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και η Γενική Γραμματεία Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, το Υπουργείο Ανάπτυξης, το Γραφείο Ελληνικού, η Διεύθυνση Αρχιτεκτονικής, Οικοδομικών Κανονισμών και Αδειοδοτήσεων (ΔΑΟΚΑ), το ΚΕΣΑ, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας με το Αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος,  το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Γενική Γραμματεία Υποδομών, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και η ΔΕΔΔΗΕ.

«Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλες τις υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου για τη γρήγορη και αποτελεσματική συνεισφορά τους για την έκδοση της ιδιαίτερα περίπλοκης οικοδομικής άδειας του Riviera Tower, του υψηλότερου κτηρίου στην Ελλάδα. Άλλο ένα σημαντικό βήμα προς την ταχεία ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του Ελληνικού ολοκληρώθηκε», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development, Οδυσσέας Αθανασίου.

«Καλορίζικος», ευχήθηκε μέσω twitter ο Αδωνις Γεωργιάδης, σε διευκρινιστική του δήλωση για το ύψος της άδειας του ουρανοξύστη. Μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό είχε αναφέρει ότι το ακριβές ύψος της άδειας είναι 198,85 μέτρα, και όχι 192, που είχε πει νωρίτερα. Πάντως η ανακοίνωση της εταιρείας κάνει λόγο για 200 μέτρα. Μικρή η διαφορά…

Αντικειμενικές για κροίσους

Μια και ο λόγος για το Ελληνικό, από 3.250 έως 8.000 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο ανέρχονται οι αντικειμενικές αξίες για την έκταση του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού –  Αγίου Κοσμά που καθόρισε το υπουργείο Οικονομικών.

Οι τιμές ζώνης που λαμβάνει υπόψη της η Εφορία για τη φορολογία των ακινήτων προσδιορίστηκαν μετά την εισήγηση που είχαν υποβάλει στην ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών  πιστοποιημένοι εκτιμητές ακινήτων τους οποίους είχε  προσλάβει το υπουργείο.

Το τέλος μιας περιπέτειας

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβεβαίωσε χθες ότι από τις 20 Αυγούστου, η Ελλάδα εξέρχεται από το καθεστώς ενισχυμένης εποπτείας. Σε χθεσινή ανακοίνωσή της η Επιτροπή αναγνωρίζει ότι η Ελλάδα έχει εκπληρώσει το μεγαλύτερο μέρος των δεσμεύσεων πολιτικής που ανέλαβε στο Eurogroup κατά την έξοδό του από το πρόγραμμα οικονομικής προσαρμογής τον Ιούνιο του 2018 και ότι έχει πετύχει αποτελεσματική εφαρμογή μεταρρυθμίσεων, ακόμη και κάτω από τις δύσκολες συνθήκες που δημιουργήθηκαν από την πανδημία COVID-19 και πιο πρόσφατα, από τη στρατιωτική επίθεση της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας.

Η Επιτροπή σημειώνει επίσης ότι, ως αποτέλεσμα των προσπαθειών της Ελλάδας, η ανθεκτικότητα της ελληνικής οικονομίας έχει βελτιωθεί σημαντικά και οι κίνδυνοι δευτερογενών επιπτώσεων στην οικονομία της ζώνης του ευρώ έχουν μειωθεί σημαντικά. Ως εκ τούτου, η διατήρηση της Ελλάδας υπό ενισχυμένη επιτήρηση δεν δικαιολογείται πλέον.

Η παρακολούθηση της οικονομικής, δημοσιονομικής και χρηματοπιστωτικής κατάστασης της χώρας θα συνεχιστεί στο πλαίσιο της μεταπρογραμματικής επιτήρησης και του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου. Η παρακολούθηση των εκκρεμών μεταρρυθμιστικών δεσμεύσεων θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της πρώτης μεταπρογραμματικής έκθεσης που θα εκδοθεί τον Νοέμβριο του 2022, η οποία θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως βάση για μια απόφαση του Eurogroup σχετικά με την τελική δόση των μέτρων ελάφρυνσης του χρέους που συμφωνήθηκε τον Ιούνιο του 2018. Μεγάλες μεταρρυθμίσεις και επενδύσεις προβλέπονται επίσης στο ελληνικό σχέδιο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας.

Τέλος, η Επιτροπή χαιρετίζει τα επιτεύγματα της Ελλάδας και τη δέσμευσή της να συνεχίσει να πραγματοποιεί μεταρρυθμίσεις πέρα από το τέλος της ενισχυμένης εποπτείας.

Τα οφέλη

Με την εξέλιξη αυτή, μαζί με την πρόωρη εξόφληση των δανείων από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και την άρση των κεφαλαιακών περιορισμών, κλείνει – ύστερα από 12 χρόνια – ένα δύσκολο κεφάλαιο για την πατρίδα μας. Η Ελλάδα επιστρέφει στην ευρωπαϊκή κανονικότητα και παύει να αποτελεί εξαίρεση στην Ευρωζώνη, δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας.

Όπως είπε, το επίτευγμα αυτό αποτελεί καρπό και αναγνώριση των μεγάλων θυσιών της ελληνικής κοινωνίας, της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης αλλά και ευρύτερα του μεταρρυθμιστικού έργου της.

Ποια τα οφέλη από την έξοδο της χώρας μας από την ενισχυμένη εποπτεία; Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών, η εξέλιξη αυτή ενισχύει τη θέση της Ελλάδας στις διεθνείς αγορές, παρέχει πρόσθετη ώθηση στην αναπτυξιακή δυναμική της και στην προσέλκυση επενδύσεων, προσδίδει βαθμούς ελευθερίας στην άσκηση οικονομικής πολιτικής, στο πλαίσιο βέβαια των υφιστάμενων κανόνων που ισχύουν για όλα τα ευρωπαϊκά κράτη-μέλη και φέρνει πιο κοντά την επίτευξη της ανάκτησης της επενδυτικής βαθμίδας.

Πράσινα καύσιμα στο «Ελ. Βενιζέλος» – Aπό το …τηγάνι στο ρεζερβουάρ των αεροσκαφών

Πτήσεις με βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF) και από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών θα πραγματοποιούν πλέον τα αεροσκάφη της Aegean Airlines, σε συνεργασία με τον Όμιλο Ελληνικά Πετρέλαια.

Μετά τον πρώτο επιτυχή εφοδιασμό με SAF του συστήματος ανεφοδιασμού καυσίμων «Hydrant» του αεροδρομίου που πραγματοποιήθηκε σήμερα από την ΕΚΟ, θυγατρική του ομίλου ΕΛΠΕ, η AEGEAN έχει πλέον τη δυνατότητα να εφοδιάζει τα αεροσκάφη της που αναχωρούν και από τη βάση της στην Αθήνα με βιώσιμα καύσιμα, ενώ ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ενισχύει πλέον και με SAF το αποτύπωμά του στο χάρτη των «πράσινων» αεροδρομίων της Ευρώπης.

Όπως διαβάζουμε σε σχετική ανακοίνωση, τα SAF (Neste MY Sustainable Aviation FuelTM) παράγονται από 100% ανανεώσιμα απόβλητα και υπολείμματα πρώτων υλών, όπως χρησιμοποιημένα τηγανέλαια και ζωικά λίπη, και επιφέρουν μείωση εκπομπών CO2 κατά μέσο όρο 80% σε σχέση με τα συμβατικά αεροπορικά καύσιμα, σε όλο τον κύκλο ζωής τους.

Το… άλλο καλοκαίρι

Την ώρα που βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και οι τουριστικές περιοχές «βουλιάζουν» από επισκέπτες, μεγάλος προβληματισμός έχει δημιουργηθεί από τους πολλαπλούς πνιγμούς λουομένων στην Ελλάδα κατά τη θερινή περίοδο, καθώς τόσο ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας, αλλά και οι επαγγελματίες του ναυαγοσωστικού κλάδου, κάνουν λόγο για επαναλαμβανόμενα περιστατικά.

Σύμφωνα με φορείς, όπου υπάρχει ναυαγοσώστης έχουν μειωθεί και οι πνιγμοί, ωστόσο καθώς η ακτογραμμή της Ελλάδας είναι μεγάλη, χρειάζονται πολύ περισσότεροι διασώστες και φυσικά ο απαραίτητος εξοπλισμός.

Σε αυτό το διαχρονικό πρόβλημα, πέραν της προσωπικής ευθύνης, είναι πολύ σημαντικό να αναφερθεί η υποχρέωση των τοπικών δήμων -αρχικά για τις πολυσύχναστες παραλίες- να τοποθετήσουν ναυαγοσώστη, καθώς και οι απαραίτητες σημάνσεις για την επικινδυνότητα που υπάρχει. Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, αυτό ορίζεται από μία επιτροπή, η οποία συγκροτείται κάθε Αύγουστο και ουσιαστικά χαρακτηρίζει τις παραλίες πολυσύχναστες ή όχι. Καθώς οι δήμοι χρηματοδοτούνται με ένα μεγάλο οικονομικό ποσό από το κεντρικό κράτος για να αποφεύγονται τέτοια περιστατικά, θα πρέπει οι διαδικασίες να «τρέχουν» πολύ πριν την έναρξη του καλοκαιριού και σε διαφορετική περίπτωση να «πέφτουν» πρόστιμα.

Στο μεταξύ, ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο αποτελούν τα λεγόμενα water sports, όπου κάθε χρόνο θρηνούμε θύματα. Αυτό που απαιτείται στην προκειμένη περίπτωση είναι να επιδεικνύεται η αρμόζουσα αυστηρότητα σε αυτούς που παραβιάζουν την νομοθεσία, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.

Ας μην γελιόμαστε, όλοι έχουμε δει τις «επιχειρήσεις» που στήνονται κάθε καλοκαίρι σε παραλίες και τα σκάφη που «αλωνίζουν» δίπλα σε μικρά παιδιά και ηλικιωμένους. Θυμίζουμε το μήνυμα του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, πριν από δύο χρόνια: «η Πολιτεία οφείλει να εκσυγχρονίσει το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο και θα το κάνει. Πρέπει να αντιμετωπίζουμε την θάλασσα με τον απαραίτητο σεβασμό και το ίδιο πρέπει να κάνουν και οι επιχειρήσεις που ασχολούνται με τη θάλασσα». Ελπίζουμε να το θυμηθούν και οι αρμόδιοι.

Τα σκουπίδια σας και σε άλλη παραλία

Μια φωτογραφία με στοίβες σκουπιδιών στο εμβληματικό «Ναυάγιο» της Ζακύνθου ήταν αρκετή για να ξεσπάσει σάλος στα social media. Η φωτογραφία  που δημοσίευσε ο περιβαλλοντολόγος Μιχάλης Μπάκας ήταν αρκετή για να ξεκινήσει ένα μπαλάκι ευθυνών μεταξύ του Δήμου και της αρμόδιας επιτροπής που υπάγεται στο υπουργείο Τουρισμού.

Ερωτηθείς για τις απαράδεκτες εικόνες που είδαν το φως της δημοσιότητας, ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό το πρωί της Τετάρτης, είπε αρχικά ότι η εικόνα της έχει αποκατασταθεί και έχει καθαριστεί πλήρως, ενώ σε ότι αφορά το ποιος έχει την ευθύνη για τον καθαρισμό της, ξεκαθάρισε πως η αποκομιδή των απορριμμάτων είναι παντού ευθύνη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καταλήγοντας ότι σε κάθε περίπτωση, «τέτοιες εικόνες δεν τιμούν τη χώρα μας».

Εν τέλει, η κοινοπραξία πλοίων «Πόρτο Βρώμη – Μαριές» και συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της κοινοπραξίας, Διονύσης Γιατράς αποφάσισε να καθαρίσει την παραλία με δική του πρωτοβουλία. Πολλά από τα δικά τους σκάφη άλλωστε μεταφέρουν τους τουρίστες στην παραλία η οποία δεν είναι προσβάσιμη με άλλο τρόπο.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories