
Ξεκίνησε την Πέμπτη η διαδικασία μετάγγισης της ποσότητας πετρελαίου από το ελληνόκτητο τάνκερ «Ιce Energy» στο δεξαμενόπλοιο «Lana» με σημαία Ιράν, μετά και τη σχετική απόφαση που είχε λάβει ο Αρειος Πάγος.
Από το «Ice Εnergy» αναμένεται να απαντληθούν 56.000 τόνοι αργού πετρελαίου και να μεταγγιστούν στο «Lana», το οποίο μετά τη διαδικασία αναμένεται να αποπλεύσει για τον προορισμό του.
Μετά το πέρας της διαδικασίας αναμένεται να δοθεί εντολή για την απελευθέρωση των δύο ελληνόκτητων δεξαμενόπλοιων που κρατούνται από τις ιρανικές αρχές στον Περσικό Κόλπο.
Διαβάστε επίσης: Ανοιξε ο δρόμος για την απελευθέρωση των δυο ελληνικών πλοίων
Απαγόρευση αγκυροβολίας και διέλευσης πλοίων
Στο πλαίσιο αυτό, το αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος αποφάσισε τη λήψη προσωρινών μέτρων αγκυροβολίας-διέλευσης εντός του αγκυροβολίου Πειραιά.
Ειδικότερα και «με σκοπό την απρόσκοπτη πραγματοποίηση των εντελλόμενων σε σχετική που πρόκειται να διενεργηθούν μεταξύ των Δ/Ξ “ICE ENERGY” (IMO No 9301732) σημ. Λιβερίας και Δ/Ξ “LANA” σημ. Ιράν (IMO No 9256860), αποφασίζεται η προσωρινή και μέχρι περάτωσης της διαδικασίας, απαγόρευση αγκυροβολίας και διέλευσης πλοίων σε απόσταση ενός (01 ν.μ.) ναυτικού μιλίου περιμετρικά του ακόλουθου στίγματος: φ=37 52΄ 04,2΄΄ Β, λ=023 31΄ 34,3΄΄ Α. Οι παραβάτες της παρούσας Απόφασης τιμωρούνται, ανεξάρτητα από τυχόν ποινικές κυρώσεις ή
άλλες κυρώσεις που συντρέχουν από την κείμενη νομοθεσία, σύμφωνα με το άρθρο 157 του ΝΔ 187/1973 (Α’ 261/1973), όπως ισχύει».
Τα ελληνικά πλοία στον Περσικό
Ήδη πληροφορίες του «OT» αναφέρουν ότι κοντά στα ελληνικά πλοία παρατηρείται μια κινητικότητα καθώς στην περιοχή βρίσκεται εκπρόσωπος του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών προκειμένου να παρακολουθεί την όλη υπόθεση.
Οι Έλληνες είναι καλά στην υγεία τους ωστόσο ταλαιπωρούνται αρκετά από την κράτηση στα πλοία, για τόσο μεγάλο διάστημα.
Τα δύο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοια που κρατούνται είναι τα Delta Poseidon της εταιρείας Delta Tankers του Διαμαντή Διαμαντίδη και το Prudent Warrior της εταιρείας Polembros Shipping Limited, συμφερόντων του Σπύρου Πολέμη. Στο Delta Poseidon βρίσκονταν 25 άτομα πλήρωμα εκ των οποίων οι δυο είναι Έλληνες και στο Prudent Warrior βρίσκονταν 23 άτομα πλήρωμα εκ των οποίων 8 είναι Έλληνες και ένας Κύπριος.
Ιστορικό
Αρχικά, το δεξαμενόπλοιο που μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο είχε δεσμευτεί με το επιχείρημα ότι ανήκε στη ρωσική Promsvyazbank, μία από τις τράπεζες της Ρωσίας εναντίον της οποίας είχαν επιβληθεί κυρώσεις.
Το πλοίο με την ονομασία «Pegas» είχε αντιμετωπίσει μηχανικό πρόβλημα, ενώ βρισκόταν στη διαδρομή προς τη νότια Πελοπόννησο για να ξεφορτώσει το φορτίο του σε άλλο τάνκερ και λόγω των δύσκολων καιρικών συνθηκών, είχε αναγκαστεί να κάνει στάση ανοιχτά της Καρύστου στις 14 Απριλίου.
Εκεί, είχε δεσμευθεί έπειτα από αίτημα δικαστικής συνδρομής που είχαν υποβάλει οι ΗΠΑ, με το αιτιολογικό ότι τα έσοδα από την πώληση του πετρελαίου θα κατέληγαν στη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας. Το τάνκερ μετέφερε στις δεξαμενές του 107.000 τόνους ιρανικού πετρελαίου.
Στις αρχές Ιουνίου, το Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας έκανε δεκτές τις αντιρρήσεις που είχε καταθέσει ο νομικός εκπρόσωπος της ιδιοκτήτριας εταιρείας του φορτίου, για την κατάσχεση και μετάγγιση του πετρελαίου στο δεξαμενόπλοιο «Ice Energy». Σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση θα πρέπει να επιστραφεί.
Στη συνέχεια μετά από προσφυγή, ο Αρειος Πάγος απέρριψε την προσφυγή της ναυτιλιακής εταιρείας που έχει ναυλώσει δεξαμενόπλοιο (Ice Energy) για λογαριασμό των αμερικανικών αρχών για να μεταφέρει στις ΗΠΑ το πετρέλαιο του «Lana».


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα