Gibson: Ρώσοι και Ασιάτες φτιάχνουν στόλους δεξαμενοπλοίων για να μεταφέρουν ρωσικό αργό πετρέλαιο

Ποια είναι η πιο ενδιαφέρουσα εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στην αγορά των δεξαμενοπλοίων, σύμφωνα με τον οίκο Gibson

Gibson: Ρώσοι και Ασιάτες φτιάχνουν στόλους δεξαμενοπλοίων για να μεταφέρουν ρωσικό αργό πετρέλαιο

Σύμφωνα με ανάλυση του οίκου Gibson η πιο ενδιαφέρουσα εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στην αγορά των δεξαμενοπλοίων δεν είναι τόσο η άνοδος των ναύλων όσο η άνοδος των αξιών δεξαμενοπλοίων ηλικίας 10 και 15 ετών.

Όπως τονίζει o ναυλομεσιτικός οίκος, η μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδος στην αξία των πλοίων σημειώθηκε το τελευταίο διάστημα στα δεξαμενόπλοια Suezmaxes ηλικίας 15 ετών που είναι ακριβότερα κατά 58,5% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, ενώ και οι αξίες στα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια στα VLCC ηλικίας 10 ετών έχουν σημειώσει άνοδο κατά 20,5%.

Το σχέδιο

Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στην μεγάλη ζήτηση κυρίως από Ρώσους και Ασιάτες αγοραστές που θέλουν να «στήσουν» στόλους από γηραιότερα δεξαμενόπλοια για να μεταφέρουν ρωσικό αργό, αποκαλύπτει ο Gibson.

Διαβάστε επίσης: Ρωσικό αργό: Σε επίπεδα ρεκόρ τα φορτία που μεταφέρονται μέσω θαλάσσης

Γενικότερα όσον αφορά την αγορά των δεξαμενοπλοίων επισημαίνεται ότι οι τιμές νεότευκτων πλοίων VLCC και Suezmax αυξήθηκαν κατά 5% από την αρχή του έτους, ενώ τους τελευταίους 12 μήνες αυξήθηκαν κατά 17% και 13% αντίστοιχα. Αυτό οφείλεται στην αύξηση του κόστους των πρώτων υλών, και στην συρρίκνωση των θέσεων στα ναυπηγεία για νέες κατασκευές.

Πάντως συγκρίνοντας ένα νεότευκτο και ένα μεταχειρισμένο 5ετίας ο οίκος διαπιστώνει ότι οι τιμές για τα μεταχειρισμένα έχουν αυξηθεί πολύ (στα VLCC και Suezmax 5 ετών κατά 17% και 23% αντίστοιχα από την αρχή του έτους.

Σημειώνεται ότι η τιμή παραγγελίας ενός VLCC είναι στα 120 εκατομμύρια δολάρια έναντι 85 εκατομμυρίων δολαρίων που κοστίζει ένα ίδιο πλοίο 5ετίας, όμως το μεταχειρισμένο προσφέρει συγκριτικά ορισμένα πλεονεκτήματα όπως την άμεση διαθεσιμότητα και ένα ευνοϊκότερο κόστος μετασκευής σε σύγκριση με ένα νεότευκτο σκάφος σε πολύ υψηλότερη τιμή και με μεγαλύτερο χρόνο παράδοσης..

OT Originals

Περισσότερα από Ναυτιλία

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο