Η ανάγκη ενίσχυσης της ναυτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα με επιπλέον υποδομές και με την εισαγωγή περισσότερων νέων σπουδαστών, καθώς ο ελληνόκτητος στόλος διαρκώς μεγαλώνει και υπάρχει έλλειψη ελλήνων ναυτικών, επισημάνθηκε σε ημερίδα που διοργάνωσε το υπουργείο Ναυτιλίας στο πλαίσιο της Διεθνούς Εκθεσης Θεσσαλονίκης, με θέμα η «Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση. Η επόμενη μέρα».
Οπως τονίσθηκε, η ελληνική ναυτιλία χρειάζεται 3.500 νέους ναυτικούς τον χρόνο για τα επόμενα 20 χρόνια για να καλυφθούν οι ανάγκες.
Διαβάστε επίσης: Μεγαλύτερη πρόκληση, ο γερασμένος στόλος
Ο ελληνόκτητος στόλος έχει μεγαλώσει περίπου 7% τον τελευταίο χρόνο και σύμφωνα με την τελευταία απογραφή απαριθμεί 5.300 πλοία, ενώ το 25% του παγκόσμιου στόλου είναι πολύ νέος με μέσο όρο ηλικίας τα 11 χρόνια, αναφέρθηκε στην εκδήλωση.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής του υπουργείου Ναυτιλίας Μανώλης Κουτουλάκης, και ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γιώργος Πατέρας, επεσήμαναν ότι η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας έχει δύο πυλώνες.
Οι δύο πυλώνες
Ο ένας έχει να κάνει με την εξυπηρέτηση και την υποστήριξη της ελληνικής σημαίας και το κομμάτι της ελληνικής πλοιοκτησίας που ελέγχει περισσότερα από 5.000 ελληνόκτητα πλοία παγκοσμίως και ο δεύτερος με τους ανθρώπους της ναυτιλίας μέσα και έξω από το καράβι.
Οπως αναφέρθηκε στην εκδήλωση, ο έλληνας ναυτικός αναγνωρίζεται διεθνώς όχι μόνο για τη ναυτοσύνη του αλλά και την κατάρτισή του, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση έχει θέσει έναν πολύ σημαντικό βηματισμό με την υποστήριξη των υπηρεσιών της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης, ενώ αξιοποιεί στο έπακρο τους ευρωπαϊκούς πόρους καθώς η επένδυση στους ανθρώπους περνάει και στην επένδυση του επιπέδου του περιβάλλοντος και των εξοπλισμών.
Το υπουργείο Ναυτιλίας έχει επενδύσει ευρωπαϊκούς πόρους από το ευρωπαϊκό κοινωνικό ταμείο, με τη στήριξη της επιτελικής δομής ΕΣΠΑ, περισσότερα από 13 εκατ. ευρώ σε εξοπλισμούς στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, ενώ υποστηρίζει την πρακτική άσκηση των σπουδαστών για το Α και Β εκπαιδευτικό ταξίδι που είναι πολύ σημαντικό για την απόκτηση εμπειρίας.
Επενδύσεις 200 εκατ.
Για την επόμενη προγραμματική περίοδο έχουν δρομολογηθεί περισσότερα από 200 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις για τη ναυτική εκπαίδευση στην Ελλάδα.
Να σημειωθεί ότι το υπουργείο Ναυτιλίας κατάφερε από κοινού με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και σε συνεργασία με τη διεύθυνση εκπαίδευσης ναυτικών και την επιτελική δομή ΕΣΠΑ να υλοποιήσει για τους σπουδαστές της ναυτικής εκπαίδευσης προγράμματα στήριξης σίτισης, στέγασης και άλλων κινήτρων που θα βοηθήσουν και παιδιά που δεν έχουν την ίδια δυνατότητα με κάποια άλλα να σπουδάσουν και να μην είναι αντικίνητρο το οικονομικό ή το εισοδηματικό επίπεδο.
Στην εκδήλωση τονίσθηκε ακόμη η ανάγκη δημιουργίας περισσότερων υποδομών στη ναυτική εκπαίδευση στην Ελλάδα για την εισαγωγή περισσότερων σπουδαστών.
Από τις 43 ψηφιακές δράσεις που έχει υπογράψει το υπουργείο Ναυτιλίας με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, οι 11 αφορούν το σύστημα Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης.
Επίσης στην εκδήλωση προαναγγέλθηκε η δημιουργία πλατφόρμας που θα αποτελεί το ηλεκτρονικό μητρώο εκπαιδευτικών και στο οποίο θα ενταχθούν οι υπηρετούντες εκπαιδευτικοί στη ναυτική εκπαίδευση, ενώ θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις και τα προσόντα σε όσους θέλουν να υπηρετήσουν σε αυτή.
Σε συνεργασία με το Ιδρυμα Ευγενίδου προχωρά η υλοποίηση της δράσης της εκπαίδευσης των εκπαιδευτών στις σχολές ναυτικής εκπαίδευσης, που αποτελεί μία βασική απαίτηση που έχει τεθεί από τον ΕΜΣΑ (Ευρωπαϊκό οργανισμό για την ασφάλεια στη θάλασσα).
Τέλος, να σημειωθεί ότι η δημόσια ναυτική εκπαίδευση αυτή τη στιγμή υπηρετείται από 14 σχολές πλοιάρχων και μηχανικών σε 11 ακαδημίες εμπορικού ναυτικού (10 σχολές πλοιάρχων και 4 σχολές μηχανικών), πέντε κέντρα επιμόρφωσης και μετεκπαίδευσης και δύο σχολές σωστικών και πυροσβεστικών μέσων που επίσης παρέχουν μετεκπαίδευση στο συγκεκριμένο αντικείμενο.
Πηγή: Έντυπη έκδοση «Τα Νέα»
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση