
Το φετινό καλοκαίρι η σειρά «Stranger Things» κυριάρχησε με διαφορά στις προτιμήσεις του κοινού. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία η τέταρτη σεζόν έσπασε τα ρεκόρ όλων των εποχών, καθώς οι θεατές την παρακολούθησαν για 287 εκατομμύρια ώρες την εβδομάδα μεταξύ 23 και 29 Μαΐου.
Εκτός από σειρές, όμως, τα παιδιά εξερεύνησαν επίσης νέα παιχνίδια, memes και bloggers. Η Kaspersky ανέλυσε ανώνυμα δεδομένα που παρέχονται από χρήστες του λογισμικού γονικού ελέγχου «Kaspersky Safe Kids» από την 1η Ιουνίου 2022 έως τις 22 Αυγούστου 2022. Τα δεδομένα περιλάμβαναν ερωτήματα αναζήτησης στο Google και το YouTube.
Διαβάστε ακόμα: Το ένα τρίτο του παγκόσμιου πληθυσμού χωρίς πρόσβαση στο διαδίκτυο
Τι αναζήτησαν περισσότερο τα παιδιά;
Το πιο δημοφιλές meme του καλοκαιριού που αναζήτησαν τα παιδιά στο Google ήταν το Big Floppa, με ένα στα πέντε αιτήματα για memes (20%) να αφορούν το συγκεκριμένο meme.
Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, το 33% των αναζητήσεων των παιδιών στο Google αφορούσε το YouTube, ενώ το 18% αφορούσε διάφορες υπηρεσίες διαδικτύου. Είναι ενδιαφέρον ότι αυτό το καλοκαίρι τα παιδιά ασχολήθηκαν περισσότερο με το δημιουργικό κοινωνικό δίκτυο «DeviantArt» (6%) παρά με το TikTok (5%). Το «DeviantArt» είναι η μεγαλύτερη διαδικτυακή κοινότητα για καλλιτέχνες ή λάτρεις της τέχνης και επιτρέπει στους ανθρώπους να συνδέονται μέσω της δημιουργίας και του διαμοιρασμού τέχνης.
Επιπλέον, το gaming ήταν μια από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες, με το μερίδιό του στις αναζητήσεις των παιδιών να ανέρχεται στο 10%. Συγκεκριμένα, το Roblox κυριάρχησε αντιπροσωπεύοντας το 33% των σχετικών αναζητήσεων, ξεπερνώντας κατά πολύ το Minecraft (9%), παρά την τεράστια δημοτικότητά του στα παιδιά. Ακόμα μία συχνή αναζήτηση αυτό το καλοκαίρι ήταν το “Pokemon Scarlet and Violet” της Nintendo που κυκλοφόρησε πρόσφατα, το οποίο συγκέντρωσε το 5% των αναζητήσεων.
Διαβάστε ακόμα: Online όλοι οι Έλληνες!
Τι αναζήτησαν τα παιδιά στο YouTube;
Stranger Things
Ανάμεσα σε όλα τα αιτήματα για «Κινούμενα σχέδια, ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές» (16% όλων των αναζητήσεων στο YouTube), υπήρξε τεράστιο ενδιαφέρον για την τέταρτη σεζόν του Stranger Things. Τα παιδιά αναζήτησαν όχι μόνο βίντεο που σχετίζονται με τη σειρά, αλλά και τους ηθοποιούς και τους χαρακτήρες που έπαιξαν τους κύριους ρόλους. Αυτή τη φορά οι πιο διάσημες ηθοποιοί ήταν η Millie Bobby Brown και η Sadie Sink.
Η δημοτικότητα του Stranger Things μεταφέρθηκε και στο πεδίο της μουσικής (τα αιτήματα για μουσική στο YouTube ανέρχονται στο 16%). Τα πιο συχνά αναζητούμενα βίντεο που έψαξαν τα παιδιά ήταν το “Chrissy, Wake Up” – ένα βίντεο που δημιουργήθηκε από clip και φωτογραφίες από την τέταρτη σεζόν, καθώς και το κομμάτι της Kate Bush “Running Up That Hill” (1985), το οποίο άρεσε σε έναν από τους κύριους χαρακτήρες.
Pink Sauce
Το meme «Pink Sauce» αποτέλεσε ένα ενδιαφέρον φαινόμενο. Εμφανίστηκε στο TikTok και δημιουργήθηκε από τον blogger Chef.pii, ο οποίος κυκλοφόρησε μια ροζ φαγώσιμη σάλτσα. Κάποια χαρακτηριστικά του προϊόντος, όπως η ποσότητα της σάλτσας στη συσκευασία και η ποιότητα του ίδιου του προϊόντος, θεωρήθηκαν σκανδαλώδη και αποτέλεσαν αντικείμενο συζητήσεων.
Summer bloggers
Εκτός από τα memes, τα παιδιά ενδιαφέρθηκαν περισσότερο για παιχνίδια στο YouTube αυτό το καλοκαίρι – αυτή η κατηγορία αντιπροσωπεύει τον μεγαλύτερο αριθμό αναζητήσεων – 27%. Οι περισσότερες σχετικές αναζητήσεις αφορούσαν game bloggers (35%) και bloggers που ειδικεύονται στο Minecraft (27%).
Οι influencers που προβάλλουν διάφορους τύπους περιεχομένου, όπως προκλήσεις ή lifestyle περιεχόμενο, αποτελούν το 20% των αναζητήσεων των παιδιών. Ο πιο δημοφιλής blogger του καλοκαιριού ήταν ο Spencer X, ο οποίος προωθεί περιεχόμενο που σχετίζεται με τη μουσική. Έχει 2,66 εκατομμύρια συνδρομητές στο YouTube και 55,1 εκατομμύρια στο TikTok.
«Παρατηρούμε ότι τα ενδιαφέροντα των παιδιών και οι εκάστοτε τάσεις μεταβάλλονται με ταχύτητα. Στην κυριολεξία κάθε τρίμηνο εμφανίζονται νέα memes, καινούργιες ταινίες και ήρωες. Για παράδειγμα, το ανατριχιαστικό παιχνίδι The Backrooms ήταν απίστευτα δημοφιλές αυτή την άνοιξη, ενώ αυτή τη στιγμή το “Pokemon Scarlet and Violet” βρίσκεται ήδη στην κορυφή της λίστας.
Η παρακολούθηση όλων των αλλαγών μπορεί να αποδειχθεί αρκετά δύσκολη αν δεν είστε παιδί, επομένως οι εφαρμογές γονικού ελέγχου μπορούν να βοηθήσουν τους γονείς να κατανοήσουν όλες τις τάσεις και τα θέματα της επικαιρότητας», σχολιάζει η Anna Larkina, ειδικός στην ανάλυση web περιεχομένου στην Kaspersky.
Η πλήρης αναφορά σχετικά με τα διαδικτυακά ενδιαφέροντα των παιδιών είναι διαθέσιμη εδώ.
Συμβουλές για ασφαλή περιήγηση στο διαδίκτυο
Ακολουθούν μερικές συμβουλές για να διατηρήσετε τα παιδιά σας ασφαλή στο διαδίκτυο:
- Μην αμελείτε να δείξετε ενδιαφέρον για τη διαδικτυακή δραστηριότητα των παιδιών σας. Ρωτήστε τα αν μπορείτε να παρακολουθήσετε την αγαπημένη τους σειρά ή να ακούσετε μουσικά κομμάτια μαζί. Μια επιλογή θα μπορούσε να είναι επίσης το να μάθετε από κοινού ορισμένες πρακτικές για να παραμείνετε ασφαλείς στο διαδίκτυο.
- Μια καλή επιλογή μπορεί να είναι οι εφαρμογές γονικού ελέγχου. Αλλά είναι σημαντικό να συζητήσετε αυτό το θέμα με το παιδί σας για να εξηγήσετε πώς λειτουργούν αυτές οι εφαρμογές και γιατί χρειάζονται για να παραμείνουν ασφαλείς στο διαδίκτυο.
- Εξηγήστε ότι ευαίσθητες πληροφορίες θα πρέπει να κοινοποιούνται μόνο μέσω messenger και μόνο με άτομα που γνωρίζουν στην πραγματική ζωή. Μπορείτε να αποτελέσετε πρότυπο και να τους δείξετε καλά παραδείγματα συνετής συμπεριφοράς.
- Αφιερώστε περισσότερο χρόνο στην επικοινωνία με τα παιδιά σας σχετικά με τα μέτρα ασφαλείας στο διαδίκτυο. Προσπαθήστε να δώσετε προσοχή στις δικές σας συνήθειες. Χρησιμοποιείτε το smartphone σας ενώ τρώτε ή μιλάτε; Τα παιδιά σας μιμούνται κάποια από τις συνήθειες ή τα πρότυπα συμπεριφοράς σας; Αντιδρούν με διαφορετικό τρόπο όταν αφήνετε το τηλέφωνό σας μακριά;
- Κάντε τις συζητήσεις για την κυβερνοασφάλεια πιο ευχάριστες και ενδιαφέρουσες συζητώντας τις με το παιδί σας μέσω παιχνιδιών και άλλων διασκεδαστικών μορφών.


Latest News

Πόσο κοστίζουν τα «ευχαριστώ» και «παρακαλώ» στο ChatGPT
Ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI, Σαμ Όλτμαν, εξήγησε ότι η φράση «η ευγένεια δεν κοστίζει τίποτα» δεν ισχύει ακριβώς στην περίπτωση του ChatGPT.

Πρόστιμα εκατοντάδων εκατομμυρίων σε Meta και Apple από την ΕΕ
Τα πρόστιμα θα μπορούσαν να πυροδοτήσουν εντάσεις με τον Τραμπ, ο οποίος έχει απειλήσει με δασμούς χώρες που τιμωρούν τις αμερικανικές εταιρείες

Οι ψηφιακοί κίνδυνοι της AI για τη δημιουργία action figures και χαρακτήρων Ghibli
Οι εικόνες αυτές μπορεί να χρησιμοποιηθούν για περαιτέρω εκπαίδευση των μοντέλων AI ή ακόμα και να συμπεριληφθούν σε δημόσια datasets

SAP: Άνοδος 58% στα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας
Η μετοχή του γίγαντα λογισμικού SAP σημειώνει άνοδο 9,3% μετά την αύξηση των κερδών πρώτου τριμήνου

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

Γιατί η Samsung επιδιώκει τεχνολογική συμμαχία με κορυφαία πανεπιστήμια των ΗΠΑ
Η πρωτοβουλία έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει τη μετατόπιση του επιχειρηματικού στόχου της Samsung από ακόλουθο σε πρωτοπόρο

Η Silicon Valley θέλει να δημιουργήσει ρομποτικό στρατό για τους «καλούς τύπους» με σύμμαχο την ΑΙ
H Silicon Valley έχει κάνει σημαντική στροφή προς την άμυνα τα τελευταία χρόνια με επενδύσεις εκατοντάδων δισεκατομμυρίων

Τι περιμένουν οι επενδυτές απο τον Ιλον Μασκ ;
Απαντήσεις για την πτώση των πωλήσεων αλλά και για την παραγωγή ενός φθηνότερου μοντέλου της Tesla αναμένουν οι επενδυτές

Η Huawei έτοιμη να προωθήσει προηγμένο τσιπ τεχνητής νοημοσύνης
Το νέο τσιπ τεχνητής νοημοσύνης 910C που ετοιμάζει η Huawei έρχεται τη στιγμή που η Κίνα αναζητά εναλλακτικές λύσεις στα τσιπ της Nvidia

Γιατί η Apple εγκλωβίστηκε στους δασμούς Τραμπ
Η Apple πωλεί περισσότερα από 220 εκατομμύρια iPhone ετησίως και σύμφωνα με τις περισσότερες εκτιμήσεις, εννέα στα δέκα κατασκευάζονται στην Κίνα