Το φετινό καλοκαίρι η σειρά «Stranger Things» κυριάρχησε με διαφορά στις προτιμήσεις του κοινού. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία η τέταρτη σεζόν έσπασε τα ρεκόρ όλων των εποχών, καθώς οι θεατές την παρακολούθησαν για 287 εκατομμύρια ώρες την εβδομάδα μεταξύ 23 και 29 Μαΐου.
Εκτός από σειρές, όμως, τα παιδιά εξερεύνησαν επίσης νέα παιχνίδια, memes και bloggers. Η Kaspersky ανέλυσε ανώνυμα δεδομένα που παρέχονται από χρήστες του λογισμικού γονικού ελέγχου «Kaspersky Safe Kids» από την 1η Ιουνίου 2022 έως τις 22 Αυγούστου 2022. Τα δεδομένα περιλάμβαναν ερωτήματα αναζήτησης στο Google και το YouTube.
Διαβάστε ακόμα: Το ένα τρίτο του παγκόσμιου πληθυσμού χωρίς πρόσβαση στο διαδίκτυο
Τι αναζήτησαν περισσότερο τα παιδιά;
Το πιο δημοφιλές meme του καλοκαιριού που αναζήτησαν τα παιδιά στο Google ήταν το Big Floppa, με ένα στα πέντε αιτήματα για memes (20%) να αφορούν το συγκεκριμένο meme.
Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, το 33% των αναζητήσεων των παιδιών στο Google αφορούσε το YouTube, ενώ το 18% αφορούσε διάφορες υπηρεσίες διαδικτύου. Είναι ενδιαφέρον ότι αυτό το καλοκαίρι τα παιδιά ασχολήθηκαν περισσότερο με το δημιουργικό κοινωνικό δίκτυο «DeviantArt» (6%) παρά με το TikTok (5%). Το «DeviantArt» είναι η μεγαλύτερη διαδικτυακή κοινότητα για καλλιτέχνες ή λάτρεις της τέχνης και επιτρέπει στους ανθρώπους να συνδέονται μέσω της δημιουργίας και του διαμοιρασμού τέχνης.
Επιπλέον, το gaming ήταν μια από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες, με το μερίδιό του στις αναζητήσεις των παιδιών να ανέρχεται στο 10%. Συγκεκριμένα, το Roblox κυριάρχησε αντιπροσωπεύοντας το 33% των σχετικών αναζητήσεων, ξεπερνώντας κατά πολύ το Minecraft (9%), παρά την τεράστια δημοτικότητά του στα παιδιά. Ακόμα μία συχνή αναζήτηση αυτό το καλοκαίρι ήταν το “Pokemon Scarlet and Violet” της Nintendo που κυκλοφόρησε πρόσφατα, το οποίο συγκέντρωσε το 5% των αναζητήσεων.
Διαβάστε ακόμα: Online όλοι οι Έλληνες!
Τι αναζήτησαν τα παιδιά στο YouTube;
Stranger Things
Ανάμεσα σε όλα τα αιτήματα για «Κινούμενα σχέδια, ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές» (16% όλων των αναζητήσεων στο YouTube), υπήρξε τεράστιο ενδιαφέρον για την τέταρτη σεζόν του Stranger Things. Τα παιδιά αναζήτησαν όχι μόνο βίντεο που σχετίζονται με τη σειρά, αλλά και τους ηθοποιούς και τους χαρακτήρες που έπαιξαν τους κύριους ρόλους. Αυτή τη φορά οι πιο διάσημες ηθοποιοί ήταν η Millie Bobby Brown και η Sadie Sink.
Η δημοτικότητα του Stranger Things μεταφέρθηκε και στο πεδίο της μουσικής (τα αιτήματα για μουσική στο YouTube ανέρχονται στο 16%). Τα πιο συχνά αναζητούμενα βίντεο που έψαξαν τα παιδιά ήταν το “Chrissy, Wake Up” – ένα βίντεο που δημιουργήθηκε από clip και φωτογραφίες από την τέταρτη σεζόν, καθώς και το κομμάτι της Kate Bush “Running Up That Hill” (1985), το οποίο άρεσε σε έναν από τους κύριους χαρακτήρες.
Pink Sauce
Το meme «Pink Sauce» αποτέλεσε ένα ενδιαφέρον φαινόμενο. Εμφανίστηκε στο TikTok και δημιουργήθηκε από τον blogger Chef.pii, ο οποίος κυκλοφόρησε μια ροζ φαγώσιμη σάλτσα. Κάποια χαρακτηριστικά του προϊόντος, όπως η ποσότητα της σάλτσας στη συσκευασία και η ποιότητα του ίδιου του προϊόντος, θεωρήθηκαν σκανδαλώδη και αποτέλεσαν αντικείμενο συζητήσεων.
Summer bloggers
Εκτός από τα memes, τα παιδιά ενδιαφέρθηκαν περισσότερο για παιχνίδια στο YouTube αυτό το καλοκαίρι – αυτή η κατηγορία αντιπροσωπεύει τον μεγαλύτερο αριθμό αναζητήσεων – 27%. Οι περισσότερες σχετικές αναζητήσεις αφορούσαν game bloggers (35%) και bloggers που ειδικεύονται στο Minecraft (27%).
Οι influencers που προβάλλουν διάφορους τύπους περιεχομένου, όπως προκλήσεις ή lifestyle περιεχόμενο, αποτελούν το 20% των αναζητήσεων των παιδιών. Ο πιο δημοφιλής blogger του καλοκαιριού ήταν ο Spencer X, ο οποίος προωθεί περιεχόμενο που σχετίζεται με τη μουσική. Έχει 2,66 εκατομμύρια συνδρομητές στο YouTube και 55,1 εκατομμύρια στο TikTok.
«Παρατηρούμε ότι τα ενδιαφέροντα των παιδιών και οι εκάστοτε τάσεις μεταβάλλονται με ταχύτητα. Στην κυριολεξία κάθε τρίμηνο εμφανίζονται νέα memes, καινούργιες ταινίες και ήρωες. Για παράδειγμα, το ανατριχιαστικό παιχνίδι The Backrooms ήταν απίστευτα δημοφιλές αυτή την άνοιξη, ενώ αυτή τη στιγμή το “Pokemon Scarlet and Violet” βρίσκεται ήδη στην κορυφή της λίστας.
Η παρακολούθηση όλων των αλλαγών μπορεί να αποδειχθεί αρκετά δύσκολη αν δεν είστε παιδί, επομένως οι εφαρμογές γονικού ελέγχου μπορούν να βοηθήσουν τους γονείς να κατανοήσουν όλες τις τάσεις και τα θέματα της επικαιρότητας», σχολιάζει η Anna Larkina, ειδικός στην ανάλυση web περιεχομένου στην Kaspersky.
Η πλήρης αναφορά σχετικά με τα διαδικτυακά ενδιαφέροντα των παιδιών είναι διαθέσιμη εδώ.
Συμβουλές για ασφαλή περιήγηση στο διαδίκτυο
Ακολουθούν μερικές συμβουλές για να διατηρήσετε τα παιδιά σας ασφαλή στο διαδίκτυο:
- Μην αμελείτε να δείξετε ενδιαφέρον για τη διαδικτυακή δραστηριότητα των παιδιών σας. Ρωτήστε τα αν μπορείτε να παρακολουθήσετε την αγαπημένη τους σειρά ή να ακούσετε μουσικά κομμάτια μαζί. Μια επιλογή θα μπορούσε να είναι επίσης το να μάθετε από κοινού ορισμένες πρακτικές για να παραμείνετε ασφαλείς στο διαδίκτυο.
- Μια καλή επιλογή μπορεί να είναι οι εφαρμογές γονικού ελέγχου. Αλλά είναι σημαντικό να συζητήσετε αυτό το θέμα με το παιδί σας για να εξηγήσετε πώς λειτουργούν αυτές οι εφαρμογές και γιατί χρειάζονται για να παραμείνουν ασφαλείς στο διαδίκτυο.
- Εξηγήστε ότι ευαίσθητες πληροφορίες θα πρέπει να κοινοποιούνται μόνο μέσω messenger και μόνο με άτομα που γνωρίζουν στην πραγματική ζωή. Μπορείτε να αποτελέσετε πρότυπο και να τους δείξετε καλά παραδείγματα συνετής συμπεριφοράς.
- Αφιερώστε περισσότερο χρόνο στην επικοινωνία με τα παιδιά σας σχετικά με τα μέτρα ασφαλείας στο διαδίκτυο. Προσπαθήστε να δώσετε προσοχή στις δικές σας συνήθειες. Χρησιμοποιείτε το smartphone σας ενώ τρώτε ή μιλάτε; Τα παιδιά σας μιμούνται κάποια από τις συνήθειες ή τα πρότυπα συμπεριφοράς σας; Αντιδρούν με διαφορετικό τρόπο όταν αφήνετε το τηλέφωνό σας μακριά;
- Κάντε τις συζητήσεις για την κυβερνοασφάλεια πιο ευχάριστες και ενδιαφέρουσες συζητώντας τις με το παιδί σας μέσω παιχνιδιών και άλλων διασκεδαστικών μορφών.
Latest News
Αντίστροφη μέτρηση για Apple στην Ινδία - Μετά τα iPhone, συναρμολογεί και τα AirPods
Τα ασύρματα ακουστικά AirPods θα ξεκινήσει να παράγει η Αpple στην Ινδία για πρώτη φορά στις αρχές του επόμενου έτους
Πώς η Ελλάδα γίνεται κόμβος δεδομένων- Από τον Φάρο και τον Δαίδαλο μέχρι τα data centers
Η τεχνητή νοημοσύνη και η ανάγκη της για δεδομένα «φέρνει» και ένα κύμα επενδύσεων, από τα data centers και τα καλώδια οπτικών ινών μέχρι τον «Φάρο» και τον «Δαίδαλο»
Η Databrics πολύ κοντά σε ρεκόρ χρηματοδότησης venture capital, συνολικής αξίας 9,5 δις δολ.
Η αμερικανική Databricks, εταιρεία λογισμικού, αποτιμάται σε πάνω από 60 δισ. δολάρια, σύμφωνα με πηγές
Ήταν ο Χένρι Κίσινγκερ ένας «doomer» της τεχνητής νοημοσύνης;
Τα τελευταία χρόνια της ζωής του ο Χένρι Κίσινγκερ μετατράπηκε σε εμπειρογνώμονα στην AI - Ένα μεταθανάτιο υστερόγραφο σε ένα θέμα που προκαλεί τριγμούς, σημειώνει ο Economist
Βόλτα στο διάστημα μέσω… Μεγάλης Ελλάδας
Η διαστημική εταιρεία του Ρίτσαρντ Μπράνσον σχεδιάζει ταξίδια σε ύψος 85 χλμ από την αεροπορική βάση του Γκροτάλιε της Ιταλίας
Πρώτο... δωράκι Tραμπ υπέρ Μασκ - Ποια ρύθμιση καταργεί προς όφελος της Tesla
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, δαπάνησε περισσότερα από 250 εκατομμύρια δολάρια βοηθώντας τον Τραμπ να εκλεγεί πρόεδρος τον Νοέμβριο
Πρόστιμο 75 εκατ. δολ. από την Τουρκία στην Google
Η μη συμμόρφωση θα έχει ως αποτέλεσμα περαιτέρω καθημερινά πρόστιμα - Η Google μπορεί να ασκήσει έφεση
Αντίστροφη μέτρηση για το digital economy forum 2024 του ΣΕΠΕ
Ποιοι θα πλαισιώσουν το συνέδριο του ΣΕΠΕ, ποιες είναι οι βασικές θεματικές ενότητες της διοργάνωσης
Η Κίνα σφίγγει τον κλοιό στο κυβερνοέγκλημα του χρηματοπιστωτικού τομέα
Η Υπηρεσία Κυβερνοχώρου δεσμεύτηκε για τη συνέχιση των προσπαθειών καταπολέμησης της ηλεκτρονικής απάτης στην Κίνα
Χτίζει... κόμβο logistics η Huawei στον Πειραιά – Οι νέες επενδύσεις που σχεδιάζει
«Το logistics hub που θα δημιουργηθεί ουσιαστικά θα λειτουργεί σαν πύλη εισόδου των προϊόντων της Huawei προς την Ευρώπη», είπε ο CEO της εταιρείας για τη νοτιοανατολική Ευρώπη