
Οι τιμές των μεταχειρισμένων δεξαμενόπλοιων, αγγίζουν τα ιστορικά υψηλά της τελευταίας δεκαετίας, με τους αναλυτές στην πλειοψηφία τους να εμφανίζονται αισιόδοξοι για περαιτέρω άνοδο.
Οι αξίες των δεξαμενόπλοιων αργού έχουν αυξηθεί μέχρι και 30% από τις αρχές του έτους. Οι πιο πρόσφατες ανοδικές κινήσεις των ναύλων πραγματοποιήθηκαν σε μια περίοδο που τυπικά λόγω εποχικότητας οι ναύλοι κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος της Allied Shipbroking, υποδηλώνοντας ότι τα δεξαμενόπλοια βρίσκονται ακόμη στην αρχή ενός ράλι, εκτίμηση με την οποία φαίνεται να συμφωνεί και η Xclusiv Shipbrokers .
Όπως αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, η 5η Δεκεμβρίου, η ημέρα που η ΕΕ θα απαγορεύσει το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου πλησιάζει και οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες αναζητούν εναλλακτικές πηγές, δημιουργώντας συνθήκες για μια πιο υγιή αγορά στο υγρό φορτίο.
Οι ανακοινώσεις των ΗΠΑ
Οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν ότι οι εξαγωγές πετρελαίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου από τα αμερικάνικα terminals έχουν αυξηθεί για να επωφεληθούν από τις υψηλότερες τιμές στην Ευρώπη, αλλά τώρα είναι κοντά στο μέγιστο. Αυτό σημαίνει ότι η ζήτηση για πλοία στον Ατλαντικό θα συνεχίσει να παραμένει στα σημερινά υψηλά επίπεδα, καθώς οι εξαγωγές πετρελαίου των ΗΠΑ θα συνεχίσουν να βρίσκονται στα μέγιστα επίπεδα. Καθώς οι ΗΠΑ δεν μπορούν να εξάγουν περισσότερο πετρέλαιο, η Ευρώπη αναγκάζεται να βρει εναλλακτικές πηγές πετρελαίου, δημιουργώντας πιθανώς αύξηση της ζήτησης μιλίων και νέους εμπορικούς δρόμους, προς όφελος της ζήτησης δεξαμενοπλοίων..
Τα νέα για την ναυλαγορά υγρού φορτίου, συνεχίζουν να είναι θετικά και αισιόδοξα αλλά υπάρχουν φωνές που λένε ότι η αγορά βρίσκεται σχεδόν στο αποκορύφωμά της, αναφερόμενοι κυρίως στις τιμές των μεταχειρισμένων δεξαμενόπλοιων, προσθέτει ο Cxlusiv.
Σπέυδει όμως να εξηγήσει ότι μπορεί οι αξίες των ηλικίας 10 ετών VLCC, Suezmax & Aframax να είναι υψηλότερες σήμερα από ό,τι την άνοιξη του 2020, όμως από την άλλη πλευρά οι ναύλοι για ετήσιο συμβόλαιο ναύλωσης, είναι πολύ κάτω από τα επίπεδα της άνοιξης του 2020 και μόλις άρχισαν να έχουν ανοδική τάση τους τελευταίους δύο-τρεις μήνες. Λαμβάνοντας, λοιπόν, υπόψη όλα τα θετικά νέα για την αγορά δεξαμενοπλοίων , είναι πολύ πιθανό οι ναύλοι να συνεχίσουν να κινούνται υψηλότερα, καθώς τα επικρατούντα θεμελιώδη στοιχεία συνεπάγονται μια υγιή αγορά για τους επόμενους μήνες, και αυτό ενδεχομένως θα οδηγήσει τις τιμές μεταχειρισμένων σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα από σήμερα.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες