Ναύλους αυξημένους κατά 40%-45% σε μία μέρα κατέγραψαν τα τάνκερ και τα πλοία χύδην ξηρού φορτίου που μεταφέρουν κυρίως σιδηρομετάλλευμα, ως αποτέλεσμα των συνθηκών που καταγράφονται στις ναυτιλιακές αγορές. Συνθήκες που συνδέονται με γεωπολιτικές και οικονομικές εξελίξεις αλλά και φυσικά φαινόμενα. Οι ναυλαγορές «τρελάθηκαν» τις τελευταίες ημέρες, με αποτέλεσμα τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν «καθαρά προϊόντα», όπως π.χ. βενζίνες, να πετύχουν για μία ημέρα ναύλους αυξημένους κατά 45% σε σύγκριση με μία ημέρα πριν και να σκαρφαλώσουν στα 51.000 δολάρια την ημέρα στον Ατλαντικό.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, η «έκρηξη» οφείλεται στις αυξημένες εισαγωγές προϊόντων πετρελαίου από την Ευρώπη. Η άνοδος των ναύλων στην αγορά του Ατλαντικού έρχεται ως αποτέλεσμα της αύξησης των εισαγωγών προϊόντων από την Ευρώπη, εκτίμησε η νορβηγική επενδυτική τράπεζα Fearnley Securities, η οποία πρόσθεσε ότι σε σύγκριση με μία εβδομάδα πριν ο μέσος ναύλος σε αυτή τη θαλάσσια εμπορική περιοχή αυξήθηκε κατά 133%.
Διαβάστε επίσης: Πώς το εμπάργκο αλλάζει τους θαλάσσιους δρόμους
Ικανοποιητικά κινούνται και τα δεξαμενόπλοια που δραστηριοποιούνται ανατολικά του Σουέζ καθώς ο μέσος ναύλος είναι πάνω από 60.000 δολάρια, ανέφερε η Fearnleys.
Ο μεγαλύτερος ναυλομεσιτικός οίκος του κόσμου, ο βρετανικός Clarksons, εκτιμά ότι η αγορά δεξαμενόπλοιων θα συνεχίσει να βελτιώνεται. Σύμφωνα με την Intermodal, οι εξαγωγές αργού των ΗΠΑ ενισχύθηκαν κατά 13,5% σε μηνιαία βάση και έφτασαν στα 3,626 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα τον Αύγουστο, επιτυγχάνοντας νέο ρεκόρ. Ο κύριος εισαγωγέας αργού πετρελαίου των ΗΠΑ ήταν η Ευρώπη.
Τα πλοία που φέρουν συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers) κερδίζουν περισσότερα (71.000 δολ. την ημέρα) από αυτά που δεν έχουν κάνει αυτή την επένδυση (43.000 δολ. την ημέρα) γιατί παρουσιάζουν μεγαλύτερη ζήτηση και έχουν μικρότερο κόστος αγοράς καυσίμου.
Τα «οικολογικά»
Τα «οικολογικά», όπως αποκαλούνται τα δεξαμενόπλοια τύπου MR, είχαν «χτυπήσει» το υψηλότερο μέσο ημερήσιο έσοδο του έτους στις αρχές Αυγούστου, 67.000 δολ., για να πέσουν στη συνέχεια στα 35.000 δολ. και τώρα να ενισχύονται σταδιακά στον Ειρηνικό και «απότομα» στον Ατλαντικό.
Καθώς η ενεργειακή κρίση συνεχίζεται και η Ευρώπη προσπαθεί να απεξαρτηθεί γρήγορα από τις ρωσικές πηγές ενέργειας, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου είναι πιθανό να αυξηθεί, κατά μέσο όρο, κατά 2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα.
Η Υπηρεσία Ενέργειας των ΗΠΑ (EIA) προβλέπει ότι η παραγωγή αργού πετρελαίου στην αμερικανική αγορά θα φτάσει σε επίπεδα – ρεκόρ το 2023, ενισχύοντας περαιτέρω τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων. Ευρώπη και Κίνα είναι πιθανό να αποδειχθούν πρόθυμοι αγοραστές, με τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα και το 2023.
Απότομο «πέταγμα» των ναύλων κατεγράφη και στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, κυρίως στα μεγαλύτερου μεγέθους, τα επονομαζόμενα capes. Μέσα σε μία ημέρα, την προηγούμενη Τρίτη, αυξήθηκαν κατά 45%, για να φτάσουν στο υψηλό πέντε εβδομάδων στα 12.977 δολ. την ημέρα, όταν στις 31 Αυγούστου ο μέσος ημερήσιος ναύλος ήταν μόλις 2.505 δολ. την ημέρα.
Η αιτία για τη σημαντική ενίσχυση της αγοράς τις τελευταίες ημέρες αναζητείται όχι μόνο στην άνοδο της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα, αλλά και στην καταιγίδα που έπληξε τη Βόρεια Σινική Θάλασσα και δημιουργεί προβλήματα στα δρομολόγια από την Αυστραλία προς την Κίνα. Μια κάποια κινητικότητα αρχίζει να επικρατεί και πάλι στον κλάδο των ακινήτων της Κίνας με την επανέναρξη σημαντικών έργων που θα μπορούσαν ενδεχομένως να οδηγήσουν σε υψηλότερα επίπεδα τη ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα.
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση