Μόλις λίγα 24ωρα πριν την έναρξη της εφαρμογής του νέου έκτακτου τέλους φυσικού αερίου στη Γερμανία, ο υπουργός Οικονομικών δεν δίστασε να καταθέσει για μια ακόμη φορά δημοσίως τη διαφωνία του με το μέτρο. Το θέμα εξάλλου έχει εξελιχτεί σε ένα από τα βασικά σημεία τριβής ανάμεσα στους κυβερνητικούς εταίρους, με τη διαφωνία τους να διεξάγεται πλέον με όρους δημόσιας αντιπαράθεσης.
Σε δηλώσεις του στην κυριακάτικη Bild am Sonntag, ο Κρίστιαν Λίντνερ επανήλθε στο ζήτημα ασκώντας κριτική στο δρομολογούμενο τέλος, που αποφασίστηκε προκειμένου να βοηθήσει τη χώρα να αντιμετωπίσει τις συνέπειες από την κατάρρευση του ενεργειακού κλάδου.
Διαβάστε επίσης: Γερμανία: Κίνδυνος ακόμα και για 6.000 ευρώ στους λογαριασμούς φυσικού αερίου
Ο κ. Λίντνερ, στις δηλώσεις του, δήλωσε λιγότερο ανήσυχος με τη νομική διάσταση του σχεδίου και περισσότερο με την λογική του σε οικονομικούς όρους.
Από 1η Οκτωβρίου
Το έκτακτο τέλος τίθεται σε εφαρμογή από την 1η Οκτωβρίου και έχει σχεδιαστεί για να αποζημιώνει τις ενεργειακές εταιρείες που είναι αντιμέτωπες με υπέρογκες τιμές στις διεθνείς αγορές των commodities, ώστε να μην μετακυλούν το κόστος αυτό στους καταναλωτές. Πρόκειται για ένα μέτρο που υποστηρίχθηκε από τους Πρασίνους και δρομολογήθηκε από τον υπουργό Οικονομίας και μέλος των Πρασίνων , Ρόμπερτ Χάμπεκ.
«Θα έχουμε ένα τέλος φυσικού αερίου που αυξάνει την τιμή. Όμως, αυτό που χρειαζόμαστε είναι ένα φρένο τιμών που θα κατεβάσει την τιμή» σχολίασε ο επικεφαλής των Ελεύθερων Δημοκρατών.
Γνωστός για τις σκληρές δημοσιονομικές του απόψεις, ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών άδραξε της ευκαιρίας για να επαναλάβει τις απόψεις του για το λεγόμενο φρένο του χρέους, δηλώνοντας πως η χώρα θα πρέπει να επαναφέρει και να εφαρμόσει το φρένο παρά τη σημαντική αύξηση των δαπανών με στόχο την σταθεροποίηση του ενεργειακού κλάδου.
Στα κόστη αυτή θα πρέπει να προστεθεί και η παρέμβαση του κράτους για την διάσωση των ενεργειακών εταιρειών, καθώς μετά τη Uniper και την VNG, το γερμανικό κράτος έχει στα σκαριά και την κρατικοποίηση της SEFE.
Latest News
Τι θα γίνει με τα συντρίμια της γέφυρας στη Βαλτιμόρη - Προβληματισμοί και συνέπειες
«Το πλοίο έχει περίπου το μέγεθος του Πύργου του Άιφελ. Και στην κορυφή του υπάρχει μια ατσάλινη γέφυρα. Φανταστείτε το. Μέχρι πρόσφατα δεν μπορούσα να το φανταστώ», λέει ο κυβερνήτης του Μέριλαντ
Περνούν στην αντεπίθεση τα «περιστέρια» της ΕΚΤ - Το μήνυμα του Βιλερουά
Στο επίκεντρο η οικονομία, καθώς αποκλιμακώνεται ο πληθωρισμός
H ακρίβεια… συρρικνώνει (και) τα πασχαλινά αυγά - Ο ρόλος των τιμών του κακάο
Οι υψηλότερες τιμές για μικρότερες ποσότητες προκαλούν την οργή των πολιτικών και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού
Οι Ρώσοι ολιγάρχες κουνάνε το μαντίλι στο Ντουμπάι - Πού ψάχνουν νέους παράδεισους
Οι ροές ρωσικών χρημάτων στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα - στα οποία ανήκει το Ντουμπάι - δείχνουν σημάδια επιβράδυνσης
HSBC: Ολοκληρώθηκε η πώληση της καναδικής μονάδας στην RBC
Το τίμημα ανήλθε στα 9,96 δισ. δολάρια.
Προς «παγκόσμια συνταξιοδοτική κρίση» – «Τεράστια πίεση» από τη γήρανση του πληθυσμού
Ο διευθύνων σύμβουλος του μεγαλύτερου διαχειριστή περιουσιακών στοιχείων στον κόσμο προειδοποιεί για μια μελλοντική «κρίση συνταξιοδότησης»
«Η Ευρώπη αποσύρεται από την Αφρική προς τέρψη της Ρωσίας»
Η ΕΕ αποσύρει και τα τελευταία της στρατεύματα από την Υποσαχάρια Αφρική αφήνει ελεύθερο το πεδίο στους Ρώσους
Γιατί δεν συμφέρει να νοικιάζεις στο Λονδίνο
Το μηνιαίο κόστος για αγορά κατοικίας στην βρετανική πρωτεύουσα ήταν το υψηλότερο στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά εξακολουθεί να είναι φθηνότερο από την ενοικίαση ενός αντίστοιχου ακινήτου
H Nike χάνει το... τρένο της καινοτομίας και η JD Sports τις πωλήσεις
H βρετανική λιανική αλυσίδα JD Sports είδε τις πωλήσεις της στο Ηνωμένο Βασίλειο να μειώνονται κατά 3,1% το τελευταίο τρίμηνο του 2023
Αυτή η γενιά έχει τα προσόντα για επιτυχημένη καριέρα στο επιχειρείν
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, το επιχειρηματικό τοπίο έχει αλλάξει δραματικά