Δεκτό επί της αρχής έγινε από την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, με τίτλο «Διατάξεις για τις δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών, αναδιοργάνωση των εταιρειών ΟΣΕ Α.Ε. και ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. και λοιπές διατάξεις».
Υπέρ τάχθηκαν οι βουλευτές της ΝΔ, επιφυλάχθηκαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής και της Ελληνικής Λύσης, ενώ καταψήφισαν οι βουλευτές του ΚΚΕ και του ΜέΡΑ25.
Οι φορείς
Νωρίτερα, τις θέσεις τους επί του νομοσχεδίου είχαν καταθέσει προς τα μέλη της επιτροπής Παραγωγής & Εμπορίου, οι ενδιαφερόμενοι φορείς, τόσο από τον χώρο των οδικών μεταφορών επιβατών, όσο και από το χώρο του σιδηροδρόμου.
- Διαβάστε επίσης: ΕΡΓΟΣΕ: Αναζητά τεχνικό σύμβουλο για έργα άνω των 600 εκατ. ευρώ
Πολύ σημαντικό για τον σιδηροδρομικό τομέα, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπ. Πατέρας. Διακρίνει ρόλους και αρμοδιότητες μεταξύ του διαχειριστή της υποδομής (ΟΣΕ) και του διαχειριστή κατασκευής έργων (ΕΡΓΟΣΕ), ενώ δημιουργεί τις προϋποθέσεις, μέσω των υπουργικών αποφάσεων, που θα ακολουθήσουν, για να διευκρινιστούν οι διαδικασίες με τις οποίες παραλαμβάνονται και παραδίδονται τα έργα μεταξύ των δύο φορέων, δηλαδή του κατασκευαστικού βραχίονα και του χρήστη της υποδομής, είπε ο κ. Πατέρας.
Στην ανάγκη ενίσχυσης των Περιφερειών με προσωπικό, οικονομικούς πόρους και τεχνογνωσία, αναφέρθηκε ο Φάνης Σπανός, μέλος του ΔΣ και προέδρος της Επιτροπής Χωροταξίας, Υποδομών και Μεταφορών της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝ.ΠΕ). Το νομοσχέδιο υπηρετεί μια θετική στόχευση, ωστόσο, η μεταφορά αρμοδιοτήτων για τις οδικές μεταφορές στην αυτοδιοίκηση, πρέπει να συνοδεύεται με πρόβλεψη για τα ανθρώπινα και υλικά εργαλεία, με τα οποία οι υπηρεσίες μεταφορών θα μπορέσουν να τις διαχειριστούν, είπε ο κ. Σπανός.
«Φωτογραφικές διατάξεις»
Ο πρόεδρος του ΔΣ της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ), ‘Αρης Μαρίνης είπε ότι το νομοσχέδιο “βρίθει φωτογραφικών διατάξεων, που ούτε το ίδιο το ΚΤΕΛ να είχε συνδράμει ή να το είχε γράψει, δεν θα το είχε πετύχει τόσο καλά”.
Τη συμπερίληψη προβλέψεων που να διασφαλίζουν την προσβασιμότητα των αναπήρων στα συστήματα μεταφορών ζήτησε ο γενικός γραμματέας της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ), Β. Κουτσιάνος.
Την εκτίμηση ότι το νομοσχέδιο δεν θα λύσει το πρόβλημα των απορροφήσεων στην ΕΡΓΟΣΕ εξέφρασε ο πρόεδρος του ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), Παναγιώτης Παρασκευόπουλος. Επίσης για το θέμα του εκπροσώπου των εργαζομένων είπε ότι δεν μπορεί να μπαίνει στην κρίση της εκάστοτε διοίκησης ή της κυβέρνησης.
Οι θέσεις εργασίας
Ο πρόεδρος του ΔΣ της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδος (ΟΣΜΕ), Θεμιστοκλής Αμπλάς έθεσε θέμα διατήρησης των θέσεων εργασίας και των εργασιακών δικαιωμάτων του ήδη υπάρχοντος προσωπικού στα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ, εκτίμησε ότι η κατάργηση Ρυθμιστικής Αρχής Επιβατικών Μεταφορών δεν λειτούργησε ποτέ επειδή δεν χρηματοδοτήθηκε ποτέ και επειδή τα ΚΤΕΛ δεν ήθελαν να είναι υπό τον έλεγχο της, ενώ τάχθηκε υπέρ του να τεθεί η δημόσια συγκοινωνία υπό τον απόλυτο έλεγχο του δημοσίου.
Ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων του ΟΣΕ, Ν. Τσικαλάκης είπε ότι κρατά “μικρό καλάθι” για την υπόθεση διαχωρισμού ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ. Για να μειωθεί επιτέλους η λεγόμενη γραφειοκρατία πρέπει να υπάρξει μία εταιρεία υποδομής, η οποία θα αναλαμβάνει από την αρχή μέχρι το τέλος κατασκευή και συντήρηση είπε ο κ. Τσικαλάκης, ο οποίος ζήτησε την απόσυρση της διάταξης για τον εργασιακό εκπρόσωπο που “διορίζει” η εκάστοτε κυβέρνηση.
«Φωτογραφίζονται» τα ΚΤΕΛ
Η πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων της ΕΡΓΟΣΕ, Δήμητρα Τσερπελή είπε ότι πρέπει να διασφαλιστεί η ποιοτική και ποσοτική αξιοποίηση του υφιστάμενου προσωπικού και η αποφυγή ανισοτήτων μεταξύ υφιστάμενου και νέου προσωπικού, καθώς και να εξασφαλιστεί ότι – κατά προτεραιότητα – θα γίνεται αξιοποίηση του υφιστάμενου προσωπικού στη διοίκηση και στον συντονισμό των πάσης φύσεως δραστηριοτήτων της ΕΡΓΟΣΕ.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Πρακτόρων Τουρισμού και Ιδιοκτητών Λεωφορείων Βορείου Ελλάδος, Π. Χαραλάμπους είπε ότι το νομοσχέδιο φωτογραφίζει το έργο των ΚΤΕΛ και δεν δίνει τη δυνατότητα να συμμετέχει στον διαγωνισμό αυτό, ως προς την μεταφορά γενικά επιβατικού κοινού, καμία άλλη εταιρεία, πλην των εταιρειών των ΚΤΕΛ.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού (FedHATTA), Λύσανδρος Τσιλίδης είπε ότι ο νομοθέτης, καλά κάνει και φτιάχνει νόμο (με βάση την ευρωπαϊκή οδηγία για την απελευθέρωση των αγορών) για την εξυπηρέτηση των συγκοινωνιών αλλά “θα επιθυμούσα σήμερα τον διαχωρισμό του κλάδου των τουριστικών λεωφορείων από τα αυτοκίνητα ΚΤΕΛ”. Με ποιο δικαίωμα, πρόσθεσε, θέλουν τα ΚΤΕΛ να έχουν τη δυνατότητα να κάνουν και εκδρομές στο εξωτερικό; Με ποιο δικαίωμα εκτελούν και οποιοδήποτε συγκοινωνιακό έργο απαξιώνοντας οποιονδήποτε επιχειρηματία του Τουρισμού να ασχοληθεί με το έργο; Σε καμία χώρα της Ευρώπης δεν υπάρχουν αποκλεισμοί, είπε ο κ. Τσιλίδης.
Για τα αστικά ΚΤΕΛ
Εκ μέρους των αυτοκινητιστών-μετόχων των αστικών ΚΤΕΛ, ο πρόεδρος του Δ.Σ. της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αστικών Συγκοινωνιών (ΠΟΑΣ), Μ. Σακελλαρίου χαιρέτισε επί της αρχής τη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης εξέφρασε ωστόσο “δυσαρέσκεια” για την κατάργηση ενός “νομοθετικού κεκτημένου των Αστικών ΚΤΕΛ” που προέβλεπε ό,τι κατά την ημερομηνία διενέργειας των διαγωνισμών, οι διαγωνιζόμενοι πρέπει να διαθέτουν μεταξύ άλλων προϋποθέσεων τον προβλεπόμενο αριθμό λεωφορείων. Πρότεινε, δε, την εξής διατύπωση: “Οι διαγωνιζόμενοι κατά την ημερομηνία διενέργειας των διαγωνιστικών διαδικασιών πρέπει να διαθέτουν, α΄ τον απαιτούμενο αριθμό λεωφορείων υπεραστικού ή αστικού ή ημιαστικού τύπου και τις απαιτούμενες εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης, συμπεριλαμβανομένων των αμαξοστασίων. Και β΄ την απαιτούμενη στελέχωση, την εμπειρία, την εκτέλεση των αστικών και υπεραστικών οδικών επιβατικών μεταφορών, την οργάνωση, συστήματα της τηλεματικής και νέας πληροφόρησης και νέας έκδοσης εισιτηρίων, όπως αυτά καθορίζονται στις προκηρύξεις των διαγωνιστικών διαδικασιών”.
Ο πρόεδρος του ΔΣ του Τεχνικού Επιμελητήριου (ΤΕΕ), Γ. Στασινός είπε ότι το προτεινόμενο νομοσχέδιο κάνει μια σημαντική προσπάθεια να επιλύσει το αξίωμα ως προς την παράδοση των σιδηροδρομικών έργων, και σημείωσε ότι ο διαχωρισμός ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ θα έχει αποτέλεσμα να προχωρήσουν πολύ πιο γρήγορα τα έργα κάθε εταιρείας.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επιχειρηματιών Τουρισμού και Ιδιοκτήτων Τουριστικών Λεωφορείων, Απ. Εμμανουηλίδης εξέφρασε “την κάθετη διαφωνία και την έντονη αγανάκτηση” του κλάδου για το νομοσχέδιο που είναι “φωτογραφικό υπέρ ενός φορέα”.
Συμφωνία με το νομοσχέδιο
Ο πρόεδρος του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών (ΠΟΑΥΣ), Σοφοκλής Φάτσιος εξέφρασε τη συμφωνία του με το νομοσχέδιο και σημείωσε ότι ήταν αδύνατον να γίνει σχεδιασμός των γεωγραφικών περιοχών των υπεραστικών και των αστικών οδικών μεταφορών από δύο διαφορετικές αρμόδιες αρχές (υπ. Μεταφορών και ΡΑΕΜ) σε οποιαδήποτε Περιφέρεια και Περιφερειακή Ενότητα με διαφορετικά κριτήρια. Μόνη “ένστασή” του, στο άρθρο του νομοσχεδίου με βάση το οποίο οι διαγωνιζόμενοι πρέπει να παρέχουν εγγυήσεις ότι θα έχουν και κατά την υπογραφή της σύμβασης τον απαιτούμενο αριθμό λεωφορείων και τους απαραίτητους σταθμούς επιβίβασης-αποβίβασης επιβατών. Ζήτησε, αυτές οι εγγυήσεις να συμπεριληφθούν στο συγκεκριμένο άρθρο “ώστε κάθε επενδυτής να γνωρίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις που πρέπει να έχει για να μετάσχει στο διαγωνισμό και να επενδύσει για να διαθέτει το χώρο κατασκευής σταθμού εντός του αστικού ιστού της πόλης ώστε να μην απαιτείται δεύτερη μετακίνηση των επιβατών. Γιατί αν σε κάποιο νομό ο μειοδότης κριθεί κάποιος επενδυτής – ο οποίος δεν θα είναι το ΚΤΕΛ, που έχει τις αντίστοιχες υποδομές – μέχρι να αποκτήσει τα ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια που προβλέπει ο νόμος για να εκτελέσει τη σύμβαση πώς θα εξυπηρετηθεί συγκοινωνιακά ο συγκεκριμένος νομός;” αναρωτήθηκε ο κ. Φάτσιος.
Προϋποθέσεις
Σχολιάζοντας τα όσα ακούστηκαν από εκπροσώπους τουριστικών λεωφορείων είπε ότι “το νομοσχέδιο δεν αποκλείει κανέναν, αλλά βάζει προϋποθέσεις και αναφέρει ότι πρέπει να γίνουν επενδύσεις που μπορείτε να κάνετε για να έρθετε να συμμετάσχετε”.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ – ΕΡΓΑ ΟΣΕ ΑΕ, Χρ. Βίνης χαιρέτησε τη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης “να λύσει χρόνιες παθογένειες τουλάχιστον της τελευταίας εικοσαετίας, διεπιφάνειες αρμοδιοτήτων μεταξύ των δύο εταιρειών που έφεραν ως αποτέλεσμα όλες αυτές τις μακροχρόνιες καθυστερήσεις ολοκλήρωσης και υλοποίησης των έργων, πολλές εμπλοκές στις χρηματοδοτήσεις κλπ”. Για το θέμα του εκπροσώπου των εργαζομένων που θα συμμετέχει στις διοικήσεις, είπε ότι προβλέπονται να υπάρχουν κάποια ελάχιστα προαπαιτούμενα κριτήρια, αλλά η διαδικασία επιλογής και εκλογής τους θα συνεχίσει να γίνεται από το σύνολο των εργαζομένων. Ενώ βεβαίωσε ότι “δεν υφίσταται ζήτημα στο να παρακάμψει κάποιος κάποιον από τους υφιστάμενους υπηρεσιακούς”.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Ο Μακρόν (ξανα) μίλησε - Ο Φρανσουά Μπαϊρού είναι ο νέος πρωθυπουργός
Ο Φρανσουά Μπαϊρού έγινε δεκτός από τον αρχηγό του γαλλικού κράτους, Εμανουέλ Μακρόν, στο Μέγαρο των Ηλυσίων στις 8.30 το πρωί της Παρασκευής
Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί καπνιστή ρεγγοσαλάτα
Ο Ε.Φ.Ε.Τ. απαίτησε από την επιχείρηση την άμεση ανάκληση/απόσυρση συγκεκριμένης παρτίδας
Ποιοι στη Γερμανία δε θέλουν να φύγουν οι Σύριοι μετανάστες - Σε ποιους κλάδους είναι απαραίτητοι
Μετά την πτώση του Ασαντ Γερμανοί πολιτικοί υποδήλωσαν ότι ήρθε η ώρα ώστε εκατομμύρια Σύριοι μετανάστες να επιστρέψουν στην πατρίδα τους
Οι Σύροι πρόσφυγες σε προεκλογική «μέγγενη» - «1.000 ευρώ στο χέρι και δωρεάν πτήση για Συρία»
Παρά την επισφαλή κατάσταση στη μετά Άσαντ Συρία, Δεξιά και Ακροδεξιά στη Γερμανία υπερθεματίζουν προεκλογικά για την άμεση επιστροφή Σύρων προσφύγων, με φόντο την ευρωπαϊκή υποκρισία
Στάση εργασίας σε μετρό και Ηλεκτρικό – Τι ώρα σταματάνε οι συρμοί
Στάση εργασίας έχουν κηρύξει οι εργαζόμενοι του Μετρό και του Ηλεκτρικού για σήμερα, Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου
Ο Μακρόν ανακοινώνει με καθυστέρηση το όνομα του νέου πρωθυπουργού
Χαμηλές είναι οι προσδοκίες για έναν πολιτικά βιώσιμο πρωθυπουργό στη Γαλλία
Τι μπορεί να προκαλέσει την επόμενη πανδημία
Οι υγειονομικές αρχές διεθνώς, έχουν εστιάσει το ενδιαφέρον τους σε 25 οικογένειες ιών, οι οποίες παρακολουθούνται στενά
H EE ανακαλύπτει ξανά το τέρας της γραφειοκρατίας
Η νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέτει ως προτεραιότητα την αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας, με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων.
Σαμαράς: Η διαγραφή μου ήταν προαποφασισμένη – Θα παραμείνω μάχιμος και παρών
Ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς ανέλυσε τα 50 χρόνια κοινοβουλευτικού του έργου και τις σημαντικές ιστορικές στιγμές που έζησε
Συρία: Ο ΟΗΕ ανησυχεί για τα ισραηλινά πλήγματα
Ο ΟΗΕ δεσμεύεται πλήρως να υποστηρίξει την ομαλή μετάβαση της εξουσίας στη Συρία