Ο προσανατολισμός σε πιο αποδοτικές λύσεις στον τουρισμό, οι οποίες θα είναι σε θέση να δίνουν τα εργαλεία στις τουριστικές επιχειρήσεις να αντισταθμίζουν τις απώλειες που πρόκειται να αντιμετωπίσουν ενόψει της ενεργειακής κρίσης και του πληθωρισμού, είναι περισσότερο από ποτέ αναγκαίος, τονίζει η ομοσπονδία ταξιδιωτικών γραφείων (Fedhatta) σε ανακοίνωση της για την παγκόσμια ημέρα τουρισμού.
Ζητούμενο για τον παγκόσμιο τουρισμό είναι η ανανεωμένη στόχευση, που θα θέτει στο επίκεντρο στοιχεία όπως ο άνθρωπος, η ποιότητα υπηρεσιών, η εξεύρεση και διατήρηση ικανών στελεχών, η ανάκαμψη των οικονομικών μεγεθών, ο αναγκαίος πράσινος προσανατολισμός (αειφορία) και η ψηφιοποίηση.
Ο ελληνικός τουρισμός παρακολούθησε τις νέες τάσεις και διαμορφώθηκε σύμφωνα με αυτές. Μία από αυτές, που πλέον έχει γίνει επιτακτική ανάγκη για την τουριστική ευημερία των προορισμών είναι η επέκταση της τουριστικής σεζόν. Για την επίτευξή της, απαιτούνται πρωτίστως ενέργειες για τη βελτίωση των υποδομών (ξενοδοχεία, εστιατόρια, αστικές μετακινήσεις) οι οποίες θα πρέπει να μπορούν να υποστηρίξουν τον τουρισμό μετά και πριν την υψηλή σεζόν.
Διαβάστε επίσης: Eurostat: Δυναμική ανάκαμψη του τουρισμού στην ΕΕ – Όλο και πιο κοντά στο 2019
Οφελος για τις τοπικές κοινωνίες
Παράλληλα, μεγάλο ζητούμενο για τον ελληνικό τουρισμό είναι να υπάρξει ξεκάθαρο όφελος από την τουριστική δραστηριότητα για τις τοπικές κοινωνίες. Αυτό είναι δύσκολο να επιτευχθεί στο άμεσο μέλλον, όμως μπορούμε να ξεκινήσουμε να οικοδομούμε ένα τέτοιο πλαίσιο για την τουριστική δραστηριότητα, τα πολυεπίπεδα οφέλη της οποίας δεν θα περιορίζονται στις τουριστικές επιχειρήσεις αλλά, σε τελική ανάλυση, θα διαχέονται στην τοπική κοινωνία. Ένας λογικός χρονικός ορίζοντας στον οποίο θα μπορούσαν να εστιάζουν οι προσπάθειες αυτές θα ήταν τα 2-3 χρόνια, όπως λέει η Fedhatta.
Ο ελληνικός οργανωμένος τουρισμός είναι προβληματισμένος για την πορεία της τουριστικής περιόδου το 2022, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη. Οι προκλήσεις αυτής της χρονιάς, της πρώτης πραγματικά «ελεύθερης» για ταξίδια μεσούσης της πανδημίας, είναι σοβαρές:
Ο πόλεμος στην Ουκρανία, η ενεργειακή κρίση, ο πληθωρισμός. Το περιβάλλον αυτό ενδεχομένως να επιβραδύνει τις επιδόσεις του τουρισμού κατά τη χειμερινή περίοδο του 2022-2023, όμως μπορούν να υπάρξουν βελτιωτικές παρεμβάσεις των επιχειρήσεων με τις οποίες θα μπορέσουν να περιορίσουν τα κόστη που έχουν εκτοξευθεί μετά την γεωπολιτική κρίση στην Ουκρανία, δεδομένης της μεγάλης ζήτησης που καταγράφεται από τις Ευρωπαϊκές και όχι μόνο αγορές για ταξίδια, ιδιαίτερα για το καλοκαίρι του 2023, παρά το αυξανόμενο κύμα ακρίβειας.
Χρονιά προκλήσεων και το 2023
Αν το 2021 ήταν μια δύσκολη χρονιά, και το 2022 ήταν μια χρονιά προκλήσεων, το 2023 θα είναι μια εξίσου δύσκολη χρονιά κατά την οποία παράγοντες όπως το αυξημένο ενεργειακό κόστος που συμπαρασύρει και τα υπόλοιπα λειτουργικά κόστη των επιχειρήσεων, και ο πληθωρισμός, θα ασκήσουν πιέσεις τόσο στις επιχειρήσεις όσο και στους καταναλωτές, συρρικνώνοντας τα περιθώρια κέρδους για τις πρώτες και τα διαθέσιμα εισοδήματα για τους δεύτερους. Επιπλέον, ο ανταγωνισμός αναμένεται να κορυφωθεί, θέτοντας άλλη μια συνθήκη στο πώς θα κυλήσει η επόμενη σεζόν. Έπειτα από πολλαπλές κρίσεις, οι άνθρωποι του τουρισμού έχουν καταφέρει να προσαρμοστούν σε νέες συνθήκες με επαγγελματισμό και ευθύνη στο τουριστικό έργο και τον ελληνικό τουρισμό.
Latest News
Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις
Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott
Από τη Μεγάλη Βρετανία στα ορεινά θέρετρα και τα spa - Το πλάνο του ομίλου Λάμψα
Ήδη ο όμιλος Λάμψα «τρέχει» επενδυτικά προγράμματα για ξενοδοχεία σε ορεινούς προορισμούς - Το πλάνο για τη Μεγάλη Βρετανία
«Απογειώθηκαν» τα ελληνικά αεροδρόμια το 11μηνο - Έχασε έδαφος η Μύκονος [πίνακας]
Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της Fraport για την επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας
Τα Aria Hotels παρουσιάζουν το Ventus di Milo στη Μήλο
Τα Aria Hotels συνεχίζουν να καινοτομούν και να επενδύουν στον τομέα της βιώσιμης φιλοξενίας και ανάπτυξης
Το «mega στόρι» της επόμενης δεκαετίας στον τουρισμό μυρίζει... κάρι
Μέχρι το 2034, οι δαπάνες των Ινδών ταξιδιωτών για ταξίδια εκτός συνόρων προβλέπεται να υπερδιπλασιαστούν στα 76,8 δισεκατομμύρια δολάρια
Όμιλος Λάμψα: Ανοίγει το 4ο ξενοδοχείο στην Αθήνα - Η ιστορία του ακινήτου από την εποχή της κατοχής
Ο όμιλος Λάμψα επένδυσε πάνω από 2,5 εκατ. ευρώ για να το «μεταμορφώσει» από χώρο κατοικιών σε ξενοδοχείο
Παράθυρο Κεφαλογιάννη για αλλαγές στο πλαίσιο των Airbnb
Η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για επιμέρους αλλαγές στο νομοσχέδιο που αφορά στις μισθώσεις τύπου Airbnb
Ερχονται «χρυσές» ημέρες στον τουρισμό - Η πρόβλεψη του WTO
Οι περισσότερες περιοχές σε όλο τον κόσμο έχουν ήδη ξεπεράσει to 100% της τουριστικής ανάκαμψης, αναφέρει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού
Επένδυση ύψους 200 εκατ. προωθεί στο Καβούσι το Metaxa Hospitality Group
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ που εγκρίνει το Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης της Στρατηγικής Επένδυσης (ΕΣΧΑΣΕ) «CAPE THOLOS»
Ο Μισέλ Ρουσό , νέος πρόεδρος ανώτατου εκτελεστικού συμβουλίου της Star Alliancεe
Ο Μισελ Ρουσσώ ηγείται της στρατηγικής κατεύθυνσης της Star Alliance, η οποία απαρτίζεται από 25 αεροπορικές εταιρείες - μέλη σε παγκόσμιο επίπεδο.