Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας καταναλωτών, που δημοσίευσε η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η επιθυμία για ταξίδια κρουαζιέρας είναι πλέον μεγαλύτερη από ό,τι το 2019. Επιπλέον, οι θετικές απόψεις των καταναλωτών για τη σημασία που αποδίδει ο κλάδος στη βιωσιμότητα –τόσο στα περιβαλλοντικά θέματα όσο και στο θέμα του βιώσιμου τουρισμού– έχει επίσης αυξηθεί.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από διεθνή έρευνα σε δείγμα 4.000 παραθεριστών από όλο τον κόσμο, που διεξήχθη σε βασικές αγορές για την κρουαζιέρα, όπως Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Καναδά και Αυστραλία. Από τους ταξιδιώτες κρουαζιέρας που ερωτήθηκαν αυτό το καλοκαίρι, το 84% δήλωσε ότι σκοπεύει να κάνει κρουαζιέρα ξανά (αύξηση 5% σε σχέση με το 2019), ενώ μεταξύ αυτών που δεν έχουν κάνει ποτέ κρουαζιέρα, το 67% δηλώνει ανοιχτό σε αυτό το είδος διακοπών.
Διαβάστε ακόμα: Πάνω από το 2019 η ζήτηση για κρουαζιέρες το 2023
Το πιο ενθουσιώδες κοινό
Το πιο ενθουσιώδες κοινό σε ό,τι αφορά την πρόθεση να επαναλάβει ένα ταξίδι κρουαζιέρας είναι οι νεαροί ταξιδιώτες, με το 86% της γενιάς των Gen X και το 88% των Millennial να δηλώνουν ότι θα ξανακάνουν κρουαζιέρα. Τα ίδια ποσοστά GenX και Millennial θα συνιστούσαν στην οικογένεια και τους φίλους τους να κάνουν διακοπές κρουαζιέρας.
«Μετά την πτώση που προκάλεσε η πανδημία, ο κλάδος ανακάμπτει σταθερά και η πρόβλεψη είναι ότι το 2023 θα ξεπεράσει τα προ-πανδημικά μεγέθη. Σε αυτό έχει βοηθήσει σημαντικά και η δέσμευση του κλάδου στη βιωσιμότητα, τόσο στα περιβαλλοντικά θέματα όσο και στο θέμα του βιώσιμου τουρισμού, σε συνεργασία με τους προορισμούς», δήλωσε εκ μέρους της CLIA η Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια για την Ανατολική Μεσόγειο, στο πλαίσιο του Adriatic Sea Forum που πραγματοποιείται στο Μπάρι.
Διαβάστε ακόμα: «Ψηλά στις προτιμήσεις η ελληνική κρουαζιέρα»
Διατήρηση επιβατών και προσέλκυση νέων
«Η βελτίωση των επιδόσεων σε αυτόν τον τομέα είναι σημαντική τόσο για τη διατήρηση των υφιστάμενων επιβατών και για την προσέλκυση νέων, ειδικά μεταξύ της νεότερης γενιάς. Και αυτό προκύπτει, επίσης, από την έρευνά μας, η οποία δείχνει ότι ένας αυξανόμενος αριθμός ταξιδιωτών βλέπει θετικά τη δέσμευση του κλάδου της κρουαζιέρας στο στόχο της βιωσιμότητας, με το 51% του δείγματος (αύξηση 9% από πέρυσι) να λέει ότι ο κλάδος είναι πρωτοπόρος στον υπεύθυνο τουρισμό», πρόσθεσε η ίδια.
Το οικονομικό αποτύπωμα
Οι προορισμοί κρουαζιέρας έχουν σημαντικά οφέλη από το οικονομικό αποτύπωμα του τουρισμού, που ξεπερνά την ίδια την κρουαζιέρα, όπως προκύπτει από την έρευνα της CLIA. Μεταξύ των επιβατών κρουαζιέρας, το 69% πραγματοποίησε τουλάχιστον μία διανυκτέρευση στην περιοχή του λιμανιού πριν από την επιβίβαση στο κρουαζιερόπλοιο και το 43% παρέτεινε τη διαμονή του κατά δύο ή περισσότερες νύχτες πριν από την κρουαζιέρα, με την πλειοψηφία αυτών των ταξιδιωτών να επιλέγουν τοπικά ξενοδοχεία για τη διαμονή τους. Δεν είναι τυχαίο ότι το 60% των διεθνών ταξιδιωτών που ερωτήθηκαν δήλωσαν ότι αργότερα επέστρεψαν σε έναν προορισμό που είχαν επισκεφθεί για πρώτη φορά με κρουαζιέρα.
Μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050
«Ο κλάδος της κρουαζιέρας αναγνωρίζει τη σημασία της δέσμευσης και της συνεργασίας με τις τοπικές κοινότητες και τους τοπικούς εταίρους ως μέρος της δέσμευσής της για βιώσιμο τουρισμό στην Αδριατική», τόνισε η κα Δεληγιάννη και πρόσθεσε: «Εργαζόμαστε για να επιτύχουμε μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050 και πρέπει να συνεργαστούμε με φορείς και τοπικές αρχές για να επιτύχουμε τις συλλογικές μας φιλοδοξίες. Στην Αδριατική και στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου η CLIA έχει μια μακροχρόνια συνεργασία με το Ντουμπρόβνικ της Κροατίας και πρόσφατα με την Πάλμα της Ισπανίας, ενώ έχει επίσης συνεργαστεί με τις πόλεις και τα λιμάνια της Κέρκυρας και του Ηρακλείου στην Ελλάδα για τον αειφόρο τουρισμό και για να εξασφαλίσει την προστασία αυτών των σημαντικών προορισμών».
Συνεργασία με τους προορισμούς
«Συνεχίζουμε να θεωρούμε επιτακτική αυτή τη στενή σχέση συνεργασίας με τους προορισμούς. Ο διάλογος του κλάδου της κρουαζιέρας με τα λιμάνια και τους προορισμούς είναι κομβικής σημασίας για εμάς και κατανοούμε ότι κάθε προορισμός είναι μοναδικός και πρέπει να αντιμετωπίζεται διαφορετικά. Συνεργαζόμαστε μαζί τους για να εντοπίσουμε και να συμφωνήσουμε σε λύσεις που ταιριάζουν στις εκάστοτε περιστάσεις, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης νέων εκδρομών και περιηγήσεων στην ξηρά και του ανοίγματος νέων προορισμών. Και πιστεύουμε, πραγματικά, ότι η περιοχή της Αδριατικής έχει μεγάλες δυνατότητες για την ανάπτυξη νέων προορισμών κρουαζιέρας», κατέληξε η κα Δεληγιάννη.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση