Tον δρόμο για τη δημοπράτηση της κατασκευής του νέου γηπέδου του ΠΑΟ στον Βοτανικό άνοιξε η έγκριση της τροποποίησης των περιβαλλοντικών όρων από την αρμόδια Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) ώστε αφενός ο ΠΑΟ να αποκτήσει το… σπίτι του στο Βοτανικό και οι Αθηναίοι τον χώρο του σημερινού γηπέδου στην Αλεξάνδρας, ο οποίος θα… απελευθερωθεί και θα αποδοθεί ως κοινόχρηστο πάρκο.
Στόχος είναι, έως τα τέλη του 2026, να έχει ολοκληρωθεί η περίφημη διπλή ανάπλαση, η οποία είχε θεσμοθετηθεί πριν 16 χρόνια, με τον νόμο 3481/2006, ενσωματώθηκε στο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας με δύο υπερτοπικούς – μητροπολιτικούς πόλους σε Αθήνα και Βοτανικό, αλλά έως σήμερα δεν έχει υλοποιηθεί καθώς πέρασε από… σαράντα κύματα.
Διαβάστε ακόμα: Γήπεδο Παναθηναϊκού: Εγκρίθηκε η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τη διπλή ανάπλαση
Η σημαντική κίνηση
Μια σημαντική κίνηση έγινε πριν λίγους μήνες, όταν παρατάθηκε η ισχύς της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) του 2009 με απόφαση του Γενικού Διευθυντή Περιβαλλοντικής Πολιτικής του ΥΠΕΝ, η οποία βασίστηκε σε ρύθμιση που είχε περάσει λίγες ημέρες πριν, στον νόμο 4951/2022. Έτσι, προ ημερών υπεγράφη η τροποποίησή της για την κατασκευή και λειτουργία του Νέου Γηπέδου του Παναθηναϊκού στην περιοχή του Βοτανικού.
Με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις του έργου, οι οποίες αφορούν στον καθορισμό ηπιότερων πολεοδομικών μεγεθών δεν επέρχεται ουσιώδης μεταβολή των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την κατασκευή και λειτουργία του περιβαλλοντικά αδειοδοτημένου έργου και ως εκ τούτου, δεν απαιτείται η υποβολή νέας Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, σύμφωνα με την αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΝ.
Διαβάστε ακόμα: Επίσημα στο Ταμείο Ανάκαμψης τα έργα της Διπλής Ανάπλασης
Μειώνεται το… τσιμέντο
Ειδικότερα, αλλάζει το μέγεθος της δραστηριότητας και μειώνεται το…τσιμέντο υπέρ των ελεύθερων χώρων, συγκριτικά με τη μέγιστη επιτρεπόμενη που προβλεπόταν στον νόμο 3983/2011 και στο Προεδρικό Διάταγμα του 2013 για το πρόγραμμα της Διπλής Ανάπλασης. Έτσι, η επιτρεπόμενη δόμηση στο γήπεδο ποδοσφαίρου (μέγιστης χωρητικότητας 40.000 θεατών) περιορίζεται κατά 877 τετραγωνικά μέτρα (m2) και θα φτάνει τα 33.823 m2 από 34.700 m2 που προβλεπόταν.
Αντιστοίχως η κάλυψη του κτιρίου ποδοσφαίρου μειώνεται κατά 1.800 m2 (25.851 τ.μ. από 27.650 τ.μ. ). Επίσης, το κτίριο… υποβιβάζεται κατά περίπου 2 μέτρα και το μέγιστο ύψος του διαμορφώνεται στα 41,05 μέτρα από 43 μέτρα. Όσο για τις θέσεις στάθμευσης, εντός του κτιρίου ποδοσφαίρου διαμορφώνονται σε 325.
Σύμφωνα με τον φάκελο τροποποίησης και τη νέα εγκεκριμένη Μελέτη Κυκλοφοριακών Επιπτώσεων, οι απαιτούμενες θέσεις κατά τη διεξαγωγή αγώνων ποδοσφαίρου είναι 1.807 (μείωση κατά 893 θέσεις σε σχέση με την ΑΕΠΟ του 2009). Στο Προεδρικό Διάταγμα του 2013 προβλέπεται η κατασκευή υπογείων χώρων στάθμευσης μέγιστης χωρητικότητας 450 αυτοκινήτων. Συνυπολογίζοντας τις 125 θέσεις που προβλέπονται στο κτίριο του Ερασιτέχνη Παναθηναϊκού, οι υπόλοιπες 1.357 θέσεις θα καλυφθούν με θέσεις στάθμευσης σε κοντινό οικοδομικό τετράγωνο ή εντός ακινήτων σε απόσταση μέχρι 200 μέτρα από την περιοχή επέμβασης.
Διαβάστε ακόμα: Αναπλάσεις «ανάσα» σε Πειραιά – Βοτανικό
Συμπληρωματικές και εμπορικές χρήσεις
Για τη δόμηση συμπληρωματικών και εμπορικών χρήσεων τα τετραγωνικά περιορίζονται δραστικά. Η τροποποιημένη ΑΕΠΟ προβλέπει 4.678,55 m2 από 11.837,94 m2, δηλαδή η μείωση φτάνει τα 6.659,74 m2 σε σύγκριση με την μέγιστη επιτρεπόμενη που προβλεπόταν στον νόμο 3983/2011 και στο Π.Δ. του 2013. Αντιθέτως, αυξάνονται οι εκτάσεις πρασίνου στον περιβάλλοντα χώρο και από 71.326 m2 που ήταν πριν, η υποχρεωτική φύτευση θα φτάσει τα 100.191 m2.
Είναι αξιοσημείωτο ότι ήδη από τον περασμένο Μάιο, στον κλιματικό νόμο έχει περιληφθεί ρύθμιση που επεκτείνει την ισχύ της άδειας κατεδάφισης του Γηπέδου του Παναθηναϊκού στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας. Σύμφωνα με τον νόμο για τη Διπλή Ανάπλαση, η άδεια κατεδάφισης, κατ’ εξαίρεση, είχε ισχύ έως την ολοκλήρωση των εκτελούμενων εργασιών στο νέο γήπεδο ποδοσφαίρου στην περιοχή του Βοτανικού, σύμφωνα με τη σχετική άδεια δόμησης και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν των δέκα ετών. Πλέον η χρονική ισχύς της άδειας κατεδάφισης επεκτάθηκε στα 20 έτη. Ακόμη, η δυνατότητα εξαίρεσης για 10 έτη από την κατεδάφιση που είχε δοθεί για τις αυθαίρετες εγκαταστάσεις της Λεωφόρου επεκτάθηκε σε 20 έτη, όπως επίσης και η δυνατότητα νόμιμης λειτουργίας του υφιστάμενου γηπέδου ποδοσφαίρου.
Η χρηματοδότηση
Τα έργα σε Βοτανικό και Αλεξάνδρας θα χρηματοδοτηθούν κυρίως με δημόσιους και κοινοτικούς πόρους – 115 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και 140 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ από τις τράπεζες θα προέλθουν περί τα 12 εκατ. ευρώ για την κατασκευή των αθλητικών εγκαταστάσεων του Ερασιτέχνη.
Πάντως, ζητούμενο αποτελεί η τύχη για το… κουφάρι του εμπορικού κέντρου Βωβού, του οποίου η κατασκευή είχε προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό αλλά δεν ολοκληρώθηκε ποτέ και έχει περάσει πλέον στις τράπεζες Alpha Bank και Πειραιώς.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο