
Σε επίπεδα προ πανδημίας φέρεται να έχουν επιστρέψει οι ρωσικές εξαγωγές καυσίμων δια θαλάσσης, παρά το όγδοο πακέτο κυρώσεων που επέβαλλε η Ευρωπαϊκή Ενωση στη Μόσχα την περασμένη Πέμπτη
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Banchero Costa που έχει έδρα τη Γένοβα, οι όγκοι συναλλαγών σε ξηρό χύδην φορτίο και πετρέλαιο δείχνουν ότι η ρωσική μηχανή εξαγωγών «εργάζεται» συνεχώς και με τη βοήθεια χωρών που είναι σύμμαχοί της για να παραδώσει όλο και περισσότερα φορτία ενέργειας. Όπως τονίζεται χαρακτηριστικά, η Ρωσία κάνει comeback στις εξαγωγές αργού πετρελαίου, με το 11,1% των παγκόσμιων εξαγωγών, εδραιώνοντας τη δεύτερη θέση στην παγκόσμια κατάταξη πετρελαίου πίσω από τη Σαουδική Αραβία.
Διαβάστε επίσης: Ρωσικά πλοία σε σιγή… ασυρμάτου
Αύξηση στις εξαγωγές πετρελαίου
Τους πρώτους οκτώ μήνες του 2022, η Ρωσία κατάφερε να μεταφέρει 148,4 εκατομμύρια τόνους αργού πετρελαίου, εξαιρουμένων των εγχώριων ενδομεταφορών, σημειώνοντας αύξηση 16,1% από έτος σε έτος, με την Ινδία να παρουσιάζει τη μεγαλύτερη αύξηση στις εισαγωγές από τη Ρωσία. Το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης των εξαγωγών φέτος ήταν από τη Βαλτική και τη Μαύρη Θάλασσα, ενώ οι εξαγωγές από τα λιμάνια της ρωσικής Άπω Ανατολής έχουν πράγματι συρρικνωθεί.
Περίπου το 68% του αργού πετρελαίου που εξήχθη από ρωσικά λιμάνια μέχρι στιγμής το 2022 φορτώθηκε σε aframaxes, το 31% σε suezmaxes και μηδενικό ποσοστό σε VLCC, σύμφωνα με τον Banchero Costa. Την ίδια ώρα, πολλά φορτία στη συνέχεια μεταφέρθηκαν εν πλω σε μεγαλύτερα πλοία για την Ασία, προορισμούς κάποτε έξω από τα ρωσικά συμφέροντα.
Στο μεταξύ, καθώς πλησιάζει η ευρωπαϊκή απαγόρευση στις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου στις 5 Δεκεμβρίου, σημειώθηκε αξιοσημείωτη άνοδος στα ταξίδια δεξαμενόπλοιων από τη Ρωσία μετά τον Ιούλιο σύμφωνα με στοιχεία αναλυτών, οι οποίοι επισημαίνουν ότι κορυφαίοι προορισμοί μέχρι στιγμής είναι η Ολλανδία, η Τουρκία, η Κίνα, η Ιταλία και η Ινδία.
Σε ό,τι αφορά τους όγκους εξαγωγών ρωσικού άνθρακα, τον Ιούνιο, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο ήταν υψηλότεροι από ό,τι το 2021, με τη Νότια Κορέα, την Ιαπωνία, την Ινδία, την Τουρκία και την Κίνα να αποτελούν του δημοφιλέστερους προορισμούς.
Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με μία νέα έκθεση από το Κέντρο Έρευνας για την Ενέργεια και τον Καθαρό Αέρα, τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν ξοδέψει περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια δολάρια σε ρωσικά ορυκτά καύσιμα από την εισβολή στην Ουκρανία και έπειτα.
Διαβάστε επίσης: Gibson: Ρώσοι και Ασιάτες φτιάχνουν στόλους δεξαμενοπλοίων για να μεταφέρουν ρωσικό αργό πετρέλαιο
Τι περιλαμβάνει το νέο πακέτο κυρώσεων σε βάρος της Ρωσίας
Το νέο πακέτο κυρώσεων εισάγει νέες απαγορεύσεις εισαγωγών από την ΕΕ αξίας 7 δισεκατομμυρίων ευρώ για τον περιορισμό των εσόδων της Ρωσίας, καθώς και περιορισμούς στις εξαγωγές, οι οποίοι θα στερήσουν περαιτέρω από τη ρωσική στρατιωτική μηχανή και βιομηχανία βασικά εξαρτήματα και τεχνολογίες και από την οικονομία της ευρωπαϊκές υπηρεσίες και τεχνογνωσία.
Οι κυρώσεις στερούν επίσης τον ρωσικό στρατό και τους προμηθευτές του από περαιτέρω συγκεκριμένα είδη και εξοπλισμό που απαιτούνται για τη συνέχιση του πολέμου στο ουκρανικό έδαφος.
Θέτουν επίσης τη βάση για το απαιτούμενο νομικό πλαίσιο για την εφαρμογή του ανώτατου ορίου της τιμής του πετρελαίου που προβλέπεται από την G7.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών