Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά καλωσορίζει την έλευση του Μετρό στην πόλη-λιμάνι του Πειραιά. Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό ΑΕ, η λειτουργία των τριών σταθμών θα αυξήσει τη συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του μετρό σε 132.000 πολίτες ημερησίως.
Ο συνολικός χρόνος μετάβασης με το μετρό, από το λιμάνι μέχρι το αεροδρόμιο, υπολογίζεται σε μόλις 55 λεπτά. Η κυκλοφορία των αυτοκινήτων αναμένεται να μειωθεί κατά 23.000 ημερησίως, όπως επίσης αναμένεται μείωση στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως. Με την επέκταση της γραμμής 3 συνενώνονται λειτουργικά οι δύο γραμμές 1 και 3 του μετρό, το λιμάνι, ο προαστιακός σιδηρόδρομος, ο ηλεκτρικός και 12 σταθμοί του τραμ προς Πειραιά.
Τα εγκαίνια
Με την ευκαιρία των εγκαινίων από τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, στις 10 Οκτωβρίου, των τριών νέων σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» του Μετρό στον Πειραιά, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, δήλωσε:
Διαβάστε επίσης: Μετρό Πειραιά: «Πρεμιέρα» σήμερα για τρεις νέους σταθμούς
«Ο Πειραιάς ολοκληρώνει, με την έλευση του μετρό, όλο τον κύκλο των μέσων σταθερής τροχιάς με τραμ, ΗΣΑΠ, προαστιακό και γίνεται ο πληρέστερος συγκοινωνιακός κόμβος. Με τη λειτουργία του μετρό στον Πειραιά, το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας θα συνδέεται με το μεγαλύτερο λιμάνι, σε λιγότερο από μία ώρα. Αυτή η σύνδεση ήταν απαραίτητη και έπρεπε να πραγματοποιηθεί, αφού είμαστε μια χώρα, όπου, ένα σημαντικό κομμάτι της οικονομίας μας στηρίζεται στα έσοδα από τον τουρισμό. Ο επισκέπτης που προσγειώνεται στο Ελευθέριος Βενιζέλος για να πάρει το βαπόρι για κάποιο από τα υπέροχα ελληνικά νησιά, δεν χρειάζεται πλέον να υποστεί τη βάσανο του κυκλοφοριακού, διασχίζοντας οδικώς, απ’ άκρου σ΄άκρο, το λεκανοπέδιο.
Η έλευση του μετρό μέχρι το λιμάνι που, επί της ουσίας, φέρνει στον Πειραιά το αεροδρόμιο, αλλά και με όλους τους ενδιάμεσους σταθμούς που θα εξυπηρετούν το κοινό, θα βελτιώσουν την εικόνα του κυκλοφοριακού, τόσο μέσα στην πόλη, όσο και σε όλο το περιφερειακό οδικό δίκτυο γύρω από το επιβατικό λιμάνι. Δηλαδή, επί της ουσίας, θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής των Πειραιωτών και όχι μόνο, προσφέροντας μια ακόμη ποιοτική σύνδεση στον οικιστικό ιστό, αλλά και απαλλάσσοντας την πόλη από ένα μεγάλο μέρος των αέριων ρύπων από τα οχήματα.
Επισκεψιμότητα στο εμπορικό κέντρο
Ήδη είχαν παραδοθεί στην κυκλοφορία οι τρεις σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια και τώρα δίνονται και οι άλλοι τρεις βασικοί σταθμοί της γραμμής 3, στα πυκνοκατοικημένα Μανιάτικα, στο επιβατικό λιμάνι, στην πλατεία Οδησσού, μπροστά από το Επιμελητήριό μας, και βεβαίως στο κέντρο της πόλης, στο εμβληματικό Δημοτικό Θέατρο. Το τελευταίο, μάλιστα, αποκτά μία εύκολη πρόσβαση για το κοινό από όλο το λεκανοπέδιο που θα θελήσει να παρακολουθήσει μία παράσταση, ενώ, βεβαίως, ευελπιστούμε ότι το μετρό θα φέρει πιο κοντά το αγοραστικό κοινό από την ευρύτερη περιοχή, αυξάνοντας την επισκεψιμότητα στο εμπορικό κέντρο του Πειραιά.
Μένει μία ακόμη παρέμβαση να γίνει με την υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ από το Φάληρο μέχρι και τον τερματικό σταθμό στον Πειραιά για να αλλάξει θεαματικά η εικόνα του Πειραιά. Ο επιχειρηματικός κόσμος αισθάνεται ικανοποιημένος και δικαιωμένος για την υπομονή που επέδειξε, καθώς είχε από ετών επισημάνει την αναγκαιότητα ανάπτυξης των συνδυασμένων επιβατικών μεταφορών. Είναι γεγονός ότι ο Πειραιάς δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή πόλη ως προς τις συγκοινωνιακές – μεταφορικές υποδομές, που ενισχύουν τον υπερτοπικό χαρακτήρα και τον μητροπολιτικό του ρόλο. Συγχαρητήρια στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τον Δήμο Πειραιά, την Αττικό Μετρό και όλους τους φορείς και υπηρεσίες που συνετέλεσαν στην επιτυχή ολοκλήρωση ενός πολύ σημαντικού έργου.»
Latest News
Στην Ελλάκτωρ το 96,06% της REDS - Ολοκληρώθηκε η συναλλαγή με τους Ολλανδούς μετόχους
Στις 22 Μαίου η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της REDS για την έξοδο από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Νέο κτήριο στην Πάτρα για το Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά»
Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ, ως Διενεργούσα Αρχή, ανέλαβε την ωρίμανση και την ολοκλήρωση των μελετών και τευχών δημοπράτησης
Το μεγαλύτερο πρόγραμμα δημιουργίας κοινής εταιρικής κουλτούρας «τρέχει» σε Intrakat - Ακτωρ
Η CHRO το ομίλου Έλενα Στάσση εξήγησε πώς το συγκεκριμένο πρόγραμμα σκοπεύει να φέρει κοντά τους 5.800 εργαζομένους
Ξεκινάει η αξιοποίηση του πρώην εργοταξιακού χώρου του έργου ζεύξης Ρίo – Αντίρριο
Το ακίνητο βρίσκεται σε κομβικό σημείο
Παραχωρήσεις και κατασκευές γιγαντώνουν τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Ο νέος πήχης για τα οικονομικά μεγέθη
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Αύξηση 10% στα προ φόρων κέρδη το 2023 - Πάνω από 25% η επιστροφή κεφαλαίου
Στα 5,3 δισ. το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων
Στο 80% η πρόοδος εργασιών στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος μέχρι το τέλος του 2024
Οι υφυπουργοί Μεταφορών και Υποδομών επισκέφτηκαν τα τρία εργοτάξια του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής