«Γράφεται ο πρόλογος της νέα εποχής παραλιακού μετώπου». Με αυτά τα λόγια ξεκίνησε την ομιλία του στα επίσημα εγκαίνια του Ελληνικού ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κάνοντας λόγο για μία από τις μεγαλύτερες πολεοδομικές παρεμβάσεις στην ευρώπη, έργο χωρίς προηγούμενο για την Ελλάδα. 27 μήνες μετά από πρόδρομες εργασίες, το χρονοδιάγραμμα τηρείται, υπογράμμισε.
Το είπαμε και το κάναμε. Το έργο αυτό το πιστέψαμε και το προωθήσαμε από την πρώτη μέρα της διακυβέρνησής μας, υπερβαίνοντας τα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε, πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ο πρωθυπουργός έδωσε συγχαρητήρια σε όσους συνέβαλαν στην εκκίνηση του έργου, υπουργούς της κυβέρνησης καθώς και στη Lamda Development. Ακολούθως παρουσίασε ένα σύντομο χρονικό της επένδυσης, από το 2007 έως και σήμερα.
Διαβάστε επίσης: Τα επίσημα εγκαίνια της επένδυσης στο Ελληνικό
«Από το 2021 το νερό μπήκε στο αυλάκι και κυλάει ορμητικά. Και θα συνεχίσει να κυλάει μέχρι το Ελληνικό να μετατραπεί σε ένα μοναδικό οικοσύστημα», τόνισε ο πρωθυπουργός.
«Εδώ η οικονομική προκοπή πρέπει να συμβαδίζει με την κοινωνική συνοχή, ώστε το όφελος να απλώνεται όχι μόνο στην περιοχή, αλλά και σε ολόκληρο το λεκανοπέδιο, σε επενδυτές και πολίτες. Αυτό επιδιώκουμε με κάθε μεγάλο επιχειρηματικό σχέδιο που υποδεχόμαστε στην πατρίδα μας», σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
2,4% στο ΑΕΠ
Το Ελληνικό θα προσθέσει 2,4% στο ΑΕΠ, θα δημιουργήσει πάνω από 70.000 νέες θέσεις εργασίας, θα δώσει ώθηση σε δεκάδες κλάδους της ελληνικής παραγωγής, ανέφερε ακόμα, προσθέτοντας ότι η ελληνική πρωτεύουσα στρέφεται επιτέλους προς τη θάλασσα.
«Εδώ δεν διαμορφώνεται απλώς το μεγαλύτερο παράκτιο πάρκο της Ευρώπης, αλλά ένα υπόδειγμα αειφόρου ανάπτυξης μιας ολόκληρης περιοχής», σημείωσε ακόμα ο πρωθυπουργός.
Ανοίγει ο δρόμος για ένα καλύτερο αύριο
Η ανάπλαση θα δώσει την ευκαιρία στο χθες να συνομιλήσει δημιουργικά με το σήμερα, και θα ανοίξει τον δρόμο για ένα καλύτερο αύριο, που όμως απειλείται από την κλιματική κρίση. Και γι’ αυτό είναι σημαντική η περιβαλλοντική διάσταση του έργου, υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, προσθέτοντας ότι τα εγκαίνια του έργου μεταξύ άλλων καταδεικνύουν την ανθεκτικότητα της ελληνικής οικονομίας, παρά τις αλλεπάλληλες κρίσεις.
«Εύχομαι καλή δουλειά, και γρήγορα αποτελέσματα σε αυτό το φιλόδοξο σχέδιο. Για το καλό της Αθήνας, της Αττικής και ολόκληρης της χώρας», κατέληξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Σπύρος Λάτσης: Το έργο ένωσε τρεις κυβερνήσεις
Παρεμβαίνοντας μέσω βιντεοκλήσης από τη Γενεύη, ο Σπύρος Λάτσης έκανε λόγο για ένα έργο που ενώνει τους Έλληνες, καθώς ένωσε τρεις κυβερνήσεις και τρεις δημοτικές αρχές.
Σχολιάζοντας στις επικρίσεις που έχει δεχτεί το έργο, σημείωσε ότι δεν μπορεί να υποστηριχτεί ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία για τέτοιου μεγέθους έργα είναι υποδεέστερη από τον κρατικό σχεδιασμό.
Ήδη από τα σχέδια για τη δημιουργία του νέου αεροδρομίου στα Σπάτα το κράτος εκπόνησε πλήθος μελετών για την περιοχή, που όμως παρέμειναν στα συρτάρια, τόνισε ο κ. Λάτσης.
Με την πάροδο του χρόνου οι γενικότερες οικονομικές συνθήκες στη χώρα μας και λόγω της παγκόσμιας κρίσης του 2008, οδήγησαν σε αντιστροφή του σχεδιασμού: Από κρατικό έργο με νησίδες ιδιωτικές πρωτοβουλίας, σε ιδιωτικό έργο με νησίδες κρατικής ιδιοκτησίας, εξήγησε.
Το έργο του Ελληνικού και γενικά η μετατόπιση μέρους του πληθυσμού προς τα νότια προάστια έχει οδηγήσει σε άνοδο των ενοικίων, υπογράμμισε ο κ. Λάτσης, προσθέτοντας ότι στόχος είναι να δώσουμε τη δυνατότητα και στους οικονομικά ασθενέστερους συμπολίτες μας να κατοικήσουν στο Ελληνικό μέσω ενός «υβριδικού» μοντέλου χρηματοδότησης, με κάποιους αγοραστές κατοικιών να επωφελούνται από επιδοτήσεις της Lamda και μακροχρόνιο δανεισμό.
Ο κ. Λάτσης έδωσε θερμές ευχαριστίες στις τρεις κυβερνήσεις της τελευταίας δεκαετίας και τους πρωθυπουργούς Αντώνη Σαμαρά, Αλέξη Τσίπρα και Κυριάκο Μητσοτάκη.
Ευχαρίστησε τους υπουργούς που ενεπλάκησαν στην επένδυση, την οικογένειά του και συγκεκριμένα τη μητέρα του, τις αδελφές του Μαριάννα και Μαργαρίτα, τη σύζυγο και τα παιδιά του που «όταν δίσταζα να αναλάβω ένα έργο τέτοιου μεγέθους και τόσων ετών στην ηλικία που είμαι με παρότρυναν να συνεχίσω».
Ευχαρίστησε ακόμα τις διοικήσεις του ΤΑΙΠΕΔ, την τοπική αυτοδιοίκηση, τους μετόχους, τον πρόεδρο και το ΔΣ της Lamda καθώς και το επενδυτικό κοινό. Τέλος, τους κρατικούς λειτουργούς από όλους τους τομείς του κράτους. «Χωρίς αυτούς δεν θα ήμασταν σήμερα εδώ», κατέληξε.
Οδυσσέας Αθανασίου: Το έργο μάς γεμίζει με πάθος
Με την παρουσίαση ενός χρονικού από το 2001 έως και σήμερα ξεκίνησε την ομιλία του ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Development, Οδυσσέας Αθανασίου. «Ήταν και θα είναι πολλές οι δυσκολίες. Αλλά αυτό το έργο μας γεμίζει με πάθος», τόνισε.
Υπήρχαν αρκετοί που εξέφραζαν επιφυλάξεις κατά πόσο η Lamda ήταν έτοιμη να φέρει εις πέρας ένα τέτοιο έργο. Όλα ξεκίνησαν με ένα όραμα. Αρχίσαμε να δημιουργούμε μια ελληνική εταιρεία που να μπορεί να υλοποιήσει το όνειρο. Από 200 άτομα, σήμερα είμαστε 600, είπε.
Ευχαρίστησε όλους τους εκπροσώπους της πολιτείας καθώς και της αυτοδιοίκησης, ενώ υπογράμμισε την «υπερπροσπάθεια», όπως είπε, των τελευταίων τριών ετών. Ευχαρίστησε τους υπουργούς που ήταν παρόντες στα εγκαίνια καθώς και την κυβέρνηση Σαμαρά που ξεκίνησε το έργο.
«Το Ελληνικό είναι ήδη ένα τεράστιο εργοτάξιο. Συνεργαζόμαστε με τους καλύτερους από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Δίνουμε την ευκαιρία να γυρίσουν στην Ελλάδα ταλαντούχοι νέοι που έφυγαν στο εξωτερικό», τόνισε ο κ. Αθανασίου. Η επένδυση εκ μέρους της Lamda θα ξεπεράσει τα 8 δισ. ευρώ, η μεγαλύτερη επένδυση που έχει γίνει ποτέ, πρόσθεσε.
«Τα λόγια γίνονται πράξεις», τόνισε ακόμα ο CEO της Lamda, αναφερόμενος στο Experience Park που παραδόθηκε νωρίτερα από το αναμενόμενο.
Το πρώτο κτήριο που θα παραδοθεί μέσα στο 2023 είναι το κτήριο στο οποίο θα στεγαστούν τέσσερα σωματεία ΑΜΕΑ, σημείωσε.
O Riviera Tower θα αρχίσει να κατασκευάζεται πριν τα Χριστούγεννα, με τους πρώτους ορόφους να εμφανίζονται πριν τα Χριστούγεννα του 2023.
Όσον αφορά την υπογειοποίηση της Ποσειδώνος, έχει ολοκληρωθεί κατά τα 2/3.
«Το Ελληνικό είναι ένα όραμα που υπερβαίνει κατά πολύ το φυσικό του μέγεθος», υπογράμμισε, αναφερόμενος στον Σπύρο Λάτση που εμπνεύστηκε το έργο.
«Δεν θα ήμασταν εδώ αν εκείνος δεν έλεγε κάθε φορά ”προχωρήστε, είμαι εδώ”», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Δεσμευόμαστε ότι θα ξεπεράσουμε όλες τις δυσκολίες και θα πραγματοποιήσουμε τη μεγαλύτερη και ομορφότερη αστική ανάπλαση που έχει γίνει ποτέ στην Ευρώπη», κατέληξε.
Ποιοι ήταν παρόντες
Το «παρών» στην τελετή των εγκαινίων έδωσε πληθώρα υπουργών, μεταξύ των οποίων ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος, ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης, ο πρόεδρος της Βουλής Κώστας Τασούλας, καθώς και ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς.
Επίσης η πρώην υπουργός και βουλευτής της ΝΔ Όλγα Κεφαλογιάννη, καθώς και οι πρώην υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ Αλέκος Φλαμπουράρης και Στέργιος Πιτσιόρλας.
Το «παρών» έδωσαν και όλοι οι δήμαρχοι της περιοχής, καθώς και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο