Προβλήματα συνεχίζει να αντιμετωπίζει η Boeing καθώς η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας στις ΗΠΑ (FAA) ενημέρωσε τον κολοσσό κατασκευής αεροσκαφών ότι μερικά σημαντικά έγγραφα που κατατέθηκαν στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης προσπάθειας αξιολόγησης της πιστοποίησης του αεροσκάφους 737 MAX 7 ήταν ελλιπή, ενώ άλλα είναι αναγκαίο να επανεξεταστούν από την εταιρεία.
Διαβάστε επίσης – Boeing: Αυξάνονται οι παραδόσεις αεροσκαφών τον Σεπτέμβριο
Σε επιστολή με ημερομηνία 12 Οκτωβρίου προς την Boeing από τον αξιωματούχο της FAA Ίαν Βον, η οποία περιήλθε σε γνώση του Reuters, η FAA ζήτησε από την Boeing να επανεξετάσει μερικούς ισχυρισμούς ότι κίνδυνοι οι οποίοι περιγράφονται ως καταστροφικοί «δεν εμπεριέχουν υποθέσεις για την εμπλοκή του ανθρώπινου παράγοντα».
Διαβάστε επίσης – Πρόστιμο στην Βοeing για εξαπάτηση επενδυτών
Αξιολογήσεις εγγράφων
Η FAA ανακοίνωσε επίσης ότι δεν κατόρθωσε να ολοκληρώσει μερικές αξιολογήσεις των εγγράφων που κατέθεσε η Boeing «εξαιτίας δεδομένων που έλειπαν αναφορικά με τις υποθέσεις για την εμπλοκή του ανθρώπινου παράγοντα, σε συνθήκες καταστροφικών κινδύνων».
Η νέα επιστολή δίνει έμφαση στις ανησυχίες σχετικά με το χρονοδιάγραμμα της εταιρείας, αναφορικά με την έναρξη των παραδόσεων της μικρότερης έκδοσης του αεροσκάφους MAX που καταγράφει θετική πορεία πωλήσεων.
Η Boeing είναι αντιμέτωπη με μία προθεσμία που λήγει τον Δεκέμβριο, προκειμένου η FAA να πιστοποιήσει τα αεροσκάφη των εκδόσεων MAX 7 και MAX 10 ή στην αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να καλύψει τις προϋποθέσεις νέων σύγχρονων κανόνων συναγερμού για καταστάσεις ανάγκης στο πιλοτήριο, με συνέπεια, τη σημαντική καθυστέρηση στις παραδόσεις των αεροσκαφών εκτός κι αν η εταιρία λάβει απαλλαγή από το Κογκρέσο.
Οι σχετικές προϋποθέσεις εγκρίθηκαν από το Κογκρέσο στα τέλη του 2020, στο πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων της FAA για τη διαδικασία πιστοποίησης των αεροσκαφών, μετά από δύο τραγικά αεροπορικά δυστυχήματα με 737 MAX που κόστισαν τη ζωή σε 346 ανθρώπους και οδήγησαν στην καθήλωση των αεροσκαφών του ίδιου τύπου για χρονικό διάστημα 20 μηνών.
Το Reuters αναφέρθηκε στην Boeing πρώτο στις 3 Οκτωβρίου, καθώς η εταιρεία δεν ανέμενε να εξασφαλίσει την έγκριση της FAA για το MAX 10 πριν από το επόμενο καλοκαίρι, επικαλούμενο μία επιστολή που η FAA απέστειλε στο Κογκρέσο.
Η ανακοίνωση της Boeing
Η Boeing ανέφερε σε μία χθεσινή ανακοίνωσή της, ότι «επικεντρώνει την προσοχή της στην κάλυψη όλων των κανονιστικών προϋποθέσεων για την πιστοποίηση του 737-7, ενώ η ασφάλεια εξακολουθεί να αποτελεί την κυρίαρχη διάσταση σε αυτή την προσπάθεια».
Οι πιστοποιήσεις αεροσκαφών απαιτούν την κατάθεση πολλών εγγράφων, αλλά και μία λεπτομερή παρουσίαση των αξιολογήσεων ασφάλειας των πτήσεων από την FAA.
Σε μία επιστολή της προς την Boeing με ημερομηνία 19 Σεπτεμβρίου η FAA εξέφρασε την ανησυχία της ότι η κατασκευάστρια εταιρία δεν θα είναι σε θέση να εξασφαλίσει την πιστοποίηση του αεροσκάφους 737 ΜΑΧ μέσα στο 2022. Η Boeing πρέπει να πιστοποιήσει πρώτα το MAX 7, καθώς η πιστοποίηση του MAX 10 συναρτάται με μερικά έγγραφα του MAX 7, όπως είχε δηλώσει τον προηγούμενο μήνα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Ντέιβ Καλχούν.
Η κατασκευάστρια εταιρία πρόσθεσε ότι “θα συνεχίσει να δίνει προτεραιότητα στις λεπτομέρειες και στη διαφάνεια των οδηγιών και της αλληλεπίδρασης με την FAA”.
Ο ανθρώπινος παράγοντας
Οι αναλύσεις που σχετίζονται με τον ανθρώπινο παράγοντα αναφέρονται στον τρόπο αντίδρασης των πιλότων σε καταστάσεις ανάγκης που προκύπτουν στο πιλοτήριο των αεροσκαφών. Η επιστολή της FAA ανέφερε ότι η Boeing στο πλαίσιο της διαδικασίας πιστοποίησης θα πρέπει να διαβεβαιώσει την υπηρεσία ότι “αυτές οι αξιολογήσεις ασφάλειας δεν περιέχουν υποθέσεις σχετικά με την αντίδραση του ανθρώπινου παράγοντα”, ενώ, αν υπάρχουν άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν την ασφάλεια των πτήσεων, αυτοί θα πρέπει να καταγραφούν και να υποβληθούν στην FAA για σχετική αξιολόγηση.
Μία αναφορά της Γερουσίας που καταρτίστηκε τον Δεκέμβριο του 2020 για το αεροσκάφος ΜΑΧ συμπέρανε ότι η FAA και η Boeing “είχαν διαμορφώσει ένα προ-αποφασισμένο αποτέλεσμα προκειμένου να επιβεβαιώσουν μία υπόθεση για τον ανθρώπινο παράγοντα που θεωρούνταν δεδομένη για μεγάλο χρονικό διάστημα ως προς το χρόνο αντίδρασης των πιλότων. Όπως φαίνεται, σε αυτή την περίπτωση, η FAA και η Boeing προσπάθησαν να καλύψουν σημαντικές πληροφορίες που ενδέχεται να είχαν κάποιο ρόλο στα τραγικά αεροπορικά δυστυχήματα με αεροσκάφη 737 MAX”.
Η εφημερίδα “The Wall Street Journal” είχε επίσης αναφερθεί προηγουμένως στην επιστολή.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Economist: Στην πεντάδα του χρυσού «μεταλλίου» για το 2024 η Ελλάδα [πίνακες]
Η καθιερωμένη ανάλυση του Economist για το ποια οικονομία τα πήγε καλύτερα το έτος που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες
Reuters: Το κενό ηγεσίας επιδεινώνει την οικονομική δυσπραγία της Ευρώπης
Αν και η Ευρώπη υπερηφανεύεται για την ανοικτή οικονομία της, οι πιο άμεσες προκλήσεις εντοπίζονται στο εμπόριο, αναφέρει το Reuters
Περιστέρια και γεράκια στην ΕΚΤ - Όταν η βασική διαφωνία δεν είναι στα επιτόκια
Την Πέμπτη πραγματοποιείται η τελευταία για φέτος συνεδρίαση της ΕΚΤ - Τα στοιχήματα για τα επιτόκια
Η οικονομική πολιτική του Τραμπ θα φέρει «καταστροφή», προειδοποιεί ο Μπάιντεν
Ο Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε εναντίον της εφαρμογής του προγράμματος Project 2025 που φέρεται να ενστερνίζεται ο Ντόναλντ Τραμπ
Είναι ένας ανταγωνιστικός κόσμος - Ποιοι πληρώνονται καλύτερα σήμερα;
Η διεθνής αγορά εργασίας αναγκάζει ορισμένες εταιρείες να πληρώνουν περισσότερα σε... φθηνότερες περιοχές
Πώς οι κινεζικές αεροπορικές βρέθηκαν να κυριαρχούν στις πτήσεις από Ευρώπη σε Ασία
Οι κινεζικές αεροπορικές εκμεταλλεύονται τις ρωσικές αντι-κυρώσεις και επεκτείνουν τα δρομολόγιά τους
Το κεφάλαιο για το λίθιο στη συμφωνία ΕΕ - Mercosur που πέρασε «στα ψιλά»
Αναλυτές της ολλανδικής τράπεζας ING δήλωσαν ότι η σημασία των κρίσιμων πρώτων υλών
Merger Monday: Σε μία ημέρα έκλεισαν deals 35 δισ. δολαρίων
Η επανεκλογή Τραμπ προκαλεί ευφορία στις επιχειρήσεις και τονώνει εξαγορές και συγχωνεύσεις
Η φιλοδοξία του Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου ίσως αποδειχθεί ένα όνειρο - Ανάλυση Economist
Η φιλοδοξία του Ντόναλντ Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου μπορεί να αποδειχθεί ένα όνειρο, καταλήγει ο Economist
Η Ισπανία θα νομιμοποιήσει 900.000 μετανάστες σε τρία χρόνια
Η Ισπανία αναμορφώνει τη νομοθεσία που διέπει τα δικαιώματα παραμονής ξένων μεταναστών στη χώρα