Στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών βρίσκεται η ανενεργή χωρητικότητα ως ποσοστό του συνολικού στόλου των containerships, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Alphaliner.

Συγκεκριμένα, η υπερπροσφορά χωρητικότητας παραμένει ένα πρόβλημα για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, στον απόηχο των τελευταίων προβλέψεων του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ), για συρρίκνωση της παγκόσμιας οικονομίας.

Στην τελευταία έκθεση της DHL για την αγορά θαλάσσιων μεταφορών επισημαίνεται πως «οι προοπτικές από την πλευρά της ζήτησης συνεχίζουν να αποδυναμώνονται εξαιτίας του πολέμου, του ενεργειακού κόστους, της πολιτικής αστάθειας και του αυξημένου πληθωρισμού, τα οποία επηρεάζουν τις συνολικές καταναλωτικές δαπάνες και συνεπώς τους όγκους του εμπορίου».

Διαβάστε επίσης: Containerships: «Ανώμαλη προσγείωση» εν μέσω φόβων για ύφεση

Περικοπή δρομολογίων και μείωση ταχύτητας

Η Alphaliner ανέφερε ότι οι μεταφορείς προσπαθούν σκληρά να ανακόψουν τη συρρίκνωση του όγκου μεταφορών και την κατάρρευση στους ναύλους με την περικοπή δρομολογίων, την κατάργηση χωρητικότητας και τη μείωση της ταχύτητας, αλλά αυτό είναι μέχρι στιγμής ανεπαρκές για να αντιστραφεί η τάση.

«Αναφορές για πλοία που πλέουν με χωρητικότητα μόνο στο 70-80% στις κύριες εμπορικές οδούς δείχνουν την έκταση του προβλήματος και υποδεικνύουν περαιτέρω αναπόφευκτες μειώσεις χωρητικότητας», ανέφερε η Alphaliner στην τελευταία της εβδομαδιαία έκθεση.

Την ίδια ώρα, αναλυτές της Jefferies τονίζουν πως θα πρέπει να επιταχυνθεί η διάλυση των παλαιότερων πλοίων για να αντιμετωπιστεί ο όγκος ρεκόρ νέας χωρητικότητας που θα εισέλθει στον κλάδο από το επόμενο έτος.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι ναύλοι θα παραμείνουν υπό πίεση και το επόμενο έτος, επηρεάζοντας αρνητικά τα οικονομικά αποτελέσματα. Όμως οι εταιρείες απέχουν από την δραματική κατάσταση που αντιμετώπισαν το 2009 όταν το 11% του στόλου ήταν ακινητοποιημένο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα