Με θέμα συζήτησης, τις δυνατότητες και τις προοπτικές για τις Περιφέρειες και την εστίαση σε αναπτυξιακούς στόχους ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του Οlympia Forum III που συνδιοργάνωσε το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών και η εφημερίδα «Πατρίς».
Στην συζήτηση, η είδηση ήρθε δια στόματος της βουλευτή Ηλείας της ΝΔ, Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου η οποία τόνισε ότι εντός του 2022 θα ανακοινωθεί η ίδρυση ενός Ινστιτούτου Έξυπνης και Πράσινης ναυτιλίας με έδρα τον Πύργο και το Κατάκολο.
Διαβάστε επίσης: Αλγόριθμος μειώνει τις εκπομπές ρύπων στη ναυτιλία κατά 15%
Παράλληλα, η κ. Αυγερινοπούλου στάθηκε στην ομιλία της κατά κύριο λόγο στα έργα τα οποία έχει υλοποιήσει η κυβέρνηση αυτά τα τρία χρόνια και τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει για την ανάπτυξη της Ηλείας, έτσι ώστε να σταματήσει να είναι από τους νομούς οι οποίοι έχουν σημαντικά προβλήματα. Αναφέρθηκε διεξοδικά και στο δρόμο Πάτρα-Πύργος, αλλα και στην ανάγκη για να υλοποιηθούν όλα τα έργα, που θα δώσουν μία άλλη πνοή στο νομό.
Επίσης αναφέρθηκε στο εθνικό σχέδιο 2020 που είναι αυτό το οποίο ενεργοποιεί τα προγράμματα του ταμείου ανθεκτικοτητας και ανάπτυξης του ταμείου Ευρωπαϊκής Ένωσης και σε σημαντικούς στόχους που αφορούν και την πράσινη ανάπτυξη και την ψηφιακή ανάπτυξη που χρηματοδοτούνται από το ταμείο ανάκαμψης. Τόνισε ακόμα ότι υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης των βασικών αρχαιολογικών χώρων του νομού Ηλείας και άλλων νόμων, ενώ υπάρχουν και πολλά έργα Αγροτικής ανάκαμψης, μέσα από δημόσιες αλλά και ιδιωτικές επενδύσεις.
Η κ. Αυγερινοπούλου πρόσθεσε ότι σε θέματα νερού, έχει χρηματοδοτηθεί τόσο το πρόγραμμα της αρδευτικής υπογειοποίησης ενώ υπάρχουν και αρκετές χρηματοδοτήσεις για τη θωράκιση της χώρας από κάθε είδους φυσική καταστροφή. Τέλος, ανέφερε ακόμη ότι υπάρχει σχέδιο και για διάφορα κέντρα τα οποία θα αναλάβουν την περίθαλψη ατόμων με προβλήματα, αλλά και στην αναβάθμιση της παιδείας, αλλά και του αθλητισμού.
Καλαματιανός: «Η Ηλεία πληγώνεται από την έλλειψη υποδομών»
Από την πλευρά του, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Διονύσης Καλαματιανός αναφερόμενος στις υποδομές, τόνισε ότι ένα ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα. «Η Ηλεία πληγώνεται με πολλά θέματα όπως το Πάτρα-Πύργος αστικού δικτύου, το έργο του φράγματος στον Πηνειό και φυσικά δεν ξεχνάμε και την ολοκλήρωση του Πάτρα – Πύργος – Καλό Νερό Τσακώνα», σχολίασε ο κ. Καλαματιανός που πρόσθεσε πως ένα από τα πιο βασικά έργα είναι ο σιδηρόδρομος.
«Θα πρέπει να υπάρξει σύγχρονο δίκτυο γιατί μόνο έτσι η Ηλεία θα μπορέσει να συνδεθεί και να μεταφέρονται τα πλούσια ποιοτικά της προϊόντα Αγροτικής παραγωγής σε όλη την Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη. Αυτό μπορεί να συμβεί μόνο με την κατασκευή και χρήση σύγχρονου δικτύου σιδηροδρόμου προκειμένου να φορτώνονται όλα τα προϊόντα κατά μήκος της γραμμής και να μπορούν να φτάνουν παντού», ανέφερε συγκεκριμένα.
Ο κ. Καλαματιανός δήλωσε ακόμα ότι δεν χωρούν τοπικισμοί για την ανάπτυξη της Ηλείας και στάθηκε στο γεγονός ότι δεν υπάρχει μία γυμναστική ακαδημία στην Αρχαία Ολυμπία τον τόπο που γέννησε τους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Ακόμη, σχολίασε ότι έχουν καταργηθεί τα δύο πανεπιστημιακά τμήματα της Ηλείας, ενώ αναφέρθηκε στα προβλήματα που υπάρχουν στον τομέα της υγείας, όπου οι Ηλείοι αναγκάζονται να πηγαίνουν στην Πάτρα. Τέλος, έκανε διάφορες παρατηρήσεις για το Ταμείο Ανακαμψης, κατηγορώντας την κυβέρνηση για λάθη στην κατεύθυνση των πόρων.
Νικολακόπουλος: «Εντός Δεκεμβρίου η δημοπράτηση του σιδηροδρομικού δικτύου Πάτρα – Πύργος»
Ο βουλευτής Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας, Ανδρέας Νικολακόπουλος τόνισε ότι υπάρχουν πολύ μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης ιδιαίτερα στο παραλιακό νότιο κομμάτι της Ηλείας. «Υπάρχουν ζώνες και οικισμοί που δεν υπάρχει πολεοδομικό σχέδιο. Πρέπει να δημιουργηθούν ζώνες οικισμού σε περιοχές όπως στη Σπιάντζα», σημείωσε συγκεκριμένα. Μίλησε για αναθεώρηση του καθεστώτος που διέπει την περιοχή του Καϊάφα και ζήτησε να συμβεί και το ίδιο με την προστατευόμενη περιοχή Στροφυλιας Κοτυχίου.
Μιλώντας γενικότερα ο κ. Νικολακόπουλος αναφέρθηκε στο πολεοδομικό σχέδιο που θα αφορά το 80% της περιοχής της χώρας. Σχετικά με τα μεγάλα έργα υποδομής που γίνονται, σχολίασε ότι η ανάπτυξη που θα δημιουργηθεί θα είναι ορθολογική.
Ακόμα, τόνισε ότι θα πρέπει να υπάρξει η ανάλογη χρηματοδότηση με όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία, που έχει εξασφαλίσει η χώρα και που θα είναι πολλά περισσότερα αν προσθέσουμε και τα ιδιωτικά κεφάλαια. Ανέφερε ότι δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για άλλη μια χαμένη ευκαιρία και ότι οι κρίσεις είναι ευκαιρίες και έχουμε πολλές κρίσεις δυστυχώς στην περιοχή μας. Τόνισε ότι αυτό που λείπει είναι το σχέδιο και πιστεύει ότι αυτή τη φορά θα το έχουμε.
Εκπονείται ήδη όπως τόνισε, ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχέδιο με επίκεντρο την Αρχαία Ολυμπία όμως πρέπει να προσχωρήσει γρήγορα και η εφαρμογή του ενώ για το Πάτρα – Πύργος είπε το 2025 θα είναι έτοιμος ο αυτοκινητόδρομος.
Κλείνοντας, σημείωσε ότι πλέον βάζουμε καινούργιους στόχους όπως η σύνδεση του Πάτρα-Πύργος με με το δίκτυο του Μορέα κ.α. και επίσης μέχρι το Δεκέμβριο θα δημοπρατήσουμε το έργο της επισκευής της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα-Πύργος, παράλληλα με την μεγάλη σημασία που δίνεται στα λιμάνια.
Latest News
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση
Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2024 - Τιμήθηκαν κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας και προσωπικότητες
Τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards συμπλήρωσαν φέτος 21 χρόνια – Απονεμήθηκαν 20 βραβεία
Lloyd’s List: 14 Έλληνες στους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2024
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη 16η θέση - Ο Έλληνας με τη μεγαλύτερη άνοδο τα τελευταία δύο χρόνια