Μια νέα ψηφιακή λύση θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές από τη ναυτιλία κατά 15%, βελτιστοποιώντας τις ταχύτητες άφιξης των πλοίων.
Ειδικότερα, η εφαρμογή Blue Visby μπορεί να εξαλείψει την πρακτική του «Sail Fast, then Wait (πλεύσε γρήγορα, μετά περίμενε)», υποστηρίζοντας ψηφιακές τεχνολογίες. Η λύση αυτή βάζει τέρμα στην διαδεδομένη κίνηση των πλοίων να ταξιδεύουν με ταχύτητα διασχίζοντας τους ωκεανούς μόνο και μόνο για να περιμένουν σε αγκυροβόλια έξω από λιμάνια.
Διαβάστε επίσης: Containerships: Μειώση των εκπομπών ρύπων κατά 14% μέσω της έγκαιρης άφιξης
Εάν εφαρμοστεί παγκοσμίως, η λύση αυτή έχει τη δυνατότητα να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα του παγκόσμιου ναυτιλιακού στόλου πάνω από 60 εκατομμύρια τόνους CO2 ετησίως – που είναι μεγαλύτερο από τις συνολικές εκπομπές μιας ολόκληρης χώρας όπως η Νορβηγία.
Λαμβάνοντας υπόψη παραμέτρους όπως την απόδοση και τα χαρακτηριστικά κάθε σκάφους, τη συμφόρηση του λιμανιού στον προορισμό και τις καιρικές συνθήκες, ο αλγόριθμος Blue Visby παρέχει τον βέλτιστο χρόνο άφιξης για κάθε πλοίο, ενώ διατηρεί τη σειρά άφιξης. Αυτό επιτρέπει στα πλοία να επιβραδύνουν, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές τους, αλλά εξακολουθούν να διατηρούν τη θέση τους στην ουρά και να φτάνουν το ένα μετά το άλλο, γεγονός που μειώνει τον περιττό χρόνο αναμονής έξω από τα λιμάνια.
Επίσης, όπως τονίζεται, το Blue Visby περιλαμβάνει ένα συμβατικό πλαίσιο που εισάγει έναν μηχανισμό κοινής χρήσης που επιτρέπει στους ενδιαφερόμενους σε κάθε ταξίδι (πλοιοκτήτες, ναυλωτές και λοιπές εταιρείες) να μοιραστούν το κόστος και τα οφέλη από την εφαρμογή, συμπεριλαμβανομένης της εξοικονόμησης καυσίμων, του κόστους για μεγαλύτερη διαδρομή και την οικονομική αξία των μειώσεων των εκπομπών, όπου ισχύει.
Όπως σημειώνεται, έχει σχεδιαστεί για να είναι συμβατό με τους τυπικούς όρους των ναυτιλιακών συμβάσεων και δεν απαιτεί νέα νομοθεσία ή κανονισμούς.
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση