
«Οι τεχνικές προδιαγραφές του συγκεκριμένου ρυμουλκού ήταν ανεπαρκείς για τη ρυμούλκηση ενός κρουαζιερόπλοιου αυτού του μεγέθους, γεγονός που καταδεικνύει το κενό που διέπει τις ρυμουλκήσεις στην Ελλάδα και τα τεράστια προβλήματα που ανακύπτουν σε σχέση με την ασφάλεια των ναυτικών, των πλοίων, των λιμενικών εγκαταστάσεων και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος εξαιτίας της παρωχημένης νομοθεσίας».
Αυτό τονίζει η Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων σε ανακοίνωσή της για τη βύθιση του ρυμουλκού «ΠΟΘΗΤΟΣ III» στην Πάτμο, κατά τη ρυμούλκηση του κρουαζιεροπλοίου Azamara Journey, που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ο 45χρονος κυβερνήτης του σκάφους.
Διαβάστε επίσης: Πάτμος: Αδιευκρίνιστα τα αίτια βύθισης ρυμουλκού, με θύμα τον κυβερνήτη
«Εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος»
Εκφράζοντας «τα ειλικρινή της συλλυπητήρια στους οικείους του 45χρονου κυβερνήτη», η Ένωση τονίζει ότι κατά καιρούς έχει γνωστοποιήσει στις αρμόδιες υπηρεσίες «τα ζητήματα που ταλαιπωρούν τον κλάδο μας για πολλά έτη, υποβαθμίζοντας την ποιότητα των ρυμουλκικών υπηρεσιών στη χώρα μας καθιστώντας αυτές υποδεέστερες των αντίστοιχων υπηρεσιών που παρέχονται σε άλλους Ευρωπαϊκούς λιμένες».
«Επισημαίνουμε επίσης, με πλήρη γνώση, αλλά και την ευθύνη που μας αναλογεί, ότι η υποβάθμιση αυτή λειτουργεί εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος, της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας και του περιβάλλοντος, ενώ αντίθετα ευνοεί κάποιους μεμονωμένους πλοιοκτήτες, εφοπλιστές και χρήστες λιμένων που δεν έχουν ως προτεραιότητα την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας αλλά το πρόσκαιρο κέρδος», τονίζεται στην ανακοίνωση.
«Κρίνεται επιτακτική ανάγκη:
α) Η άμεση έκδοση του νέου Προεδρικού Διατάγματος που προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής το οποίο θα εναρμονίζει το εθνικό θεσμικό πλαίσιο με τα διεθνή πρότυπα των Αναγνωρισμένων Οργανισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (391/2009) και του ΙΜΟ.
β) Ο εκσυγχρονισμός του ελληνικού στόλου ρυμουλκών.
Ευθύνες στο υπουργείο Ανάπτυξης
«Το συγκεκριμένο δυστύχημα αναδεικνύει επίσης τις ευθύνες της ηγεσίας του Υπουργείου Ανάπτυξης το οποίο ενάντια ακόμα και στις Κοινοτικές Οδηγίες (κανονισμός 1084/2017), παρά τις διαρκείς και επαναλαμβανόμενες παρεμβάσεις της Ένωσης, αρνήθηκε να εντάξει τον κλάδο μας στον νέο Αναπτυξιακό Νόμο για να δοθεί η δυνατότητα στα μέλη μας, να ανανεώσουν σταδιακά τον στόλο των ρυμουλκών τους.
»Ο κλάδος μας έχει καταθέσει την πρόταση του η οποία αφορά στην κατασκευή περισσότερων από 30 νέων σύγχρονων πλοίων σε ελληνικά ναυπηγεία, με μεγαλύτερη ελκτική δύναμη, σύγχρονο εξοπλισμό και καύσιμα πιο φιλικά προς το περιβάλλον.
»Επανειλημμένως έχει επισημανθεί προς όλους τους αρμόδιους ότι ο υπάρχων στόλος των ρυμουλκών στη χώρα μας χαρακτηρίζεται από τη μεγαλύτερη ηλικία και την μικρότερη ελκτική δύναμη σε σχέση με τον ευρωπαϊκό, την ίδια στιγμή που η ηγετική θέση της χώρας μας στη Ναυτιλία και οι εξελίξεις στα μεγέθη των κρουαζιερόπλοιων και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθιστούν επιτακτική την ανανέωσή του.
»Για να μην θρηνήσουμε και νέα θύματα, θέτουμε κάθε αρμόδιο προ των ευθυνών του και περιμένουμε άμεσες δράσεις», καταλήγει η ανακοίνωση της Ένωσης.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών