Επιβράνδυση της ανάπτυξης ανακοίνωσε η Alphabet, μητρική εταιρεία της Google, την Τετάρτη, στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα στις αγορές, προειδοποιώντας για ύφεση άνευ προηγουμένου στον τομέα της ψηφιακής διαφήμισης και του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Μειωμένα κέρδη και έσοδα

Τα έσοδα τρίτου τριμήνου της Alphabet αυξήθηκαν κατά 6%, στα 69,1 εκατ. δολάρια, υπολειπόμενα των προσδοκιών για αύξηση 9%. Η εταιρεία ανακοίνωσε κέρδη ανά μετοχή ύψους 1,06 δολαρίων για το τρίτο τρίμηνο, έναντι 1,40 δολαρίων την ίδια περίοδο πέρυσι και χαμηλότερα από τα 1,25 δολάρια που ανέμεναν οι αναλυτές.

Διαβάστε επίσης: Ο πόλεμος στην Ουκρανία έπληξε τις πωλήσεις διαφημίσεων στο YouTube

Αναταραχή στις αγορές

Τα αποτελέσματα της Alphabet, ακολούθησαν τις προβλέψεις της Microsoft για σημαντική επιβράδυνση στον τομέα του cloud computing μέσα στους επόμενους μήνες, προκαλώντας πωλήσεις στις μετοχές τεχνολογίας και διαφήμισης, αναζωπυρώνοντας την ανησυχία για οικονομική ύφεση στις ΗΠΑ. Οι μετοχές της Alphabet σημείωσαν πτώση άνω του 6% κατά την προ-χρηματιστηριακή διαπραγμάτευση την Τετάρτη, μετά την ανακοίνωση των «κακών» αποτελεσμάτων της. Οι μετοχές της Microsoft κινήθηκαν επίσης πτωτικά προ-συνεδριακά, κατά 5,7%. Η αναταραχή στις αγορές, προκάλεσε πωλήσεις στις μετοχές και άλλων ηγέτιδων εταιρειών του κλάδου, συμπεριλαμβανομένων της Meta και της Amazon, οι οποίες υποχώρησαν κατά περίπου 3,5% πριν από το άνοιγμα της συνεδρίασης στη Νέα Υόρκη. Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης που παρακολουθούν τον τεχνολογικό δείκτη Nasdaq 100 σημείωσαν πτώση 1,4%.

Διαβάστε επίσης: Νέο πρόστιμο για μονοπωλιακές τακτικές στην Google

Κατακρημνίζονται τα έσοδα

Τα άσχημα νέα που κατακλύζουν την αγορά, συνεχίζονται με την δημοσίευση αρνητικών οικονομικών δεδομένων και για άλλους κολοσσούς. Τα διαφημιστικά έσοδα του YouTube μειώθηκαν κατά 2% στα 7,1 δισ. δολάρια έναντι των προσδοκιών των αναλυτών για αύξηση 4,4%. Ήταν η πρώτη μείωση για τις διαφημιστικές πωλήσεις του YouTube από το 2020. Η Spotify, πάροχος υπηρεσιών ροής ήχου, ανακοίνωσε ότι ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον έπληξε τις διαφημιστικές πωλήσεις της κατά το τρίτο τρίμηνο, ενώ μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, οι μετοχές της Snap, έχασαν σχεδόν το ένα τρίτο της αξίας τους.

«Όλο αυτό που συμβαίνει είναι ένας κακός οιωνός για την ψηφιακή διαφήμιση στο σύνολο της», δήλωσε η Έβελιν Μίτσελ, αναλύτρια της Insider Intelligence.

Μέσα σε ένα βαρύ κλίμα απαισιοδοξίας, οι επενδυτές περιμένουν το απόγευμα της Δευτέρας τα αποτελέσματα για την θυγατρική εταιρεία του Facebook, Meta. Aν η πρόβλεψη των αναλυτών, ότι τα έσοδα της υποχώρησαν κατά 5% το τρίτο τρίμηνο, βγει αληθινή, ο «πόνος» που θα προκληθεί στις αγορές, πιθανόν να είναι δυσβάσταχτος.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Αγορές