Σημαντικές αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων έχει φέρει η εκτίναξη του πληθωρισμού σε σχέση με πέρυσι.
Οι νέες συνθήκες άλλαξαν την προτεραιοποίηση στο καλάθι των νοικοκυριών και ανέδειξαν νέους παράγοντες που συντελούν στις επιλογές τους. Αν παλαιότερα η ποιότητα και η ασφάλεια των προϊόντων αποτελούσαν το βασικό κριτήριο επιλογής, σήμερα αυτό έχει ανατραπεί, με την τιμή να καθορίζει τα πάντα. Τη στροφή αυτή δείχνουν έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί και αναδεικνύουν τις μεγάλες αλλαγές που έχουν γίνει μέσα σε μόλις ένα εξάμηνο.
Είναι ενδεικτικό ότι το 84% των Ελλήνων καταναλωτών, σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) στα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου, δηλώνει ότι κυνηγάει περισσότερο προσφορές και εκπτώσεις (έναντι 79% στην αντίστοιχη μέτρηση τον Απρίλιο 2022), καθώς μπορεί να έχει μέση εξοικονόμηση στο σουπερμάρκετ η οποία σταθερά ξεπερνά το 13%.
Διαβάστε επίσης: Πληθωρισμός και κόστος ενέργειας «καίνε» εννιά στους δέκα καταναλωτές
Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι το κυνήγι των προσφορών είναι καθημερινό από τους καταναλωτές, ενώ το μείγμα των προϊόντων στο καλάθι δείχνει αύξηση των ειδών ιδιωτικής ετικέτας. Ταυτόχρονα, 67% των καταναλωτών έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου, ενώ σχεδόν οκτώ στα δέκα νοικοκυριά στρέφονται σε φθηνότερες επιλογές για να γεμίσουν το καλάθι τους. Αντίστοιχη είναι και η συμπεριφορά σε σχέση με την εξοικονόμηση στην κατανάλωση του ηλεκτρικού ρεύματος, με τους έξι στους δέκα καταναλωτές να λένε ότι έχουν ήδη μειώσει το τελευταίο διάστημα την κατανάλωση ρεύματος ως έναν τρόπο να περιορίσουν τα έξοδά τους.
Στις αλλαγές πάντως της καταναλωτικής συμπεριφοράς εντάσσεται και η στροφή μέρους των καταναλωτών στις ηλεκτρονικές αγορές και στα σουπερμάρκετ. Αν και σημειώθηκε μια κάμψη από το 12% που ήταν το ποσοστό το 2021 καθώς ορισμένοι καταναλωτές επέστρεψαν στα φυσικά καταστήματα, εντούτοις σήμερα το ποσοστό εκείνων που ψωνίζουν διαδικτυακά είναι στο 36% στο σύνολο των αγορών και στο 9% σε είδη σουπερμάρκετ, όταν το 2021 ήταν στο 30% και στο 7% αντίστοιχα, ενώ το τελευταίο 6μηνο φαίνεται ότι ξεκινάει νέα ανάπτυξη του καναλιού αυτού, με τα ποσοστά να παρουσιάζουν άνοδο.
Πηγή: Εντυπη έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Έρχεται η ΔΕΘ «made in Germany» - Τον Μάιο οι ανακοινώσεις για την ανάπλαση
Οι γερμανικές επιχειρήσεις ετοιμάζουν… βαλίτσες για την ΔΕΘ – Η «ακτινογραφία» της διοργάνωσης
Ποιες μητέρες μπορούν να λάβουν ειδική παροχή 830 ευρώ – Δικαιούχοι και κριτήρια
Διαθέσιμη η νέα πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για την Ειδική Παροχή Προστασίας Μητρότητας
Έκκληση Μυτιληναίου για την αυτάρκεια πρώτων υλών στην Ευρώπη
Ο πρόεδρος και CEO της Mytilineos προσθέτει ότι «η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να επαναφέρει την παραγωγική δραστηριότητά της στα προ κρίσης επίπεδα»
Σταϊκούρας: Ενθαρρύνουμε τη μετάβαση σε ένα «πράσινο» μοντέλο αεροπορικών μεταφορών
Τι ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών
Reuters για ελληνική οικονομία: «Εκτοξεύεται μετά από μια δεκαετία πόνου»
Για πολλούς Έλληνες, ωστόσο, η οικονομική ανάκαμψη δεν μεταφράστηκε σε βελτιωμένο βιοτικό επίπεδο, επισημαίνει το Reuters
Το crash test των μέτρων για την ακρίβεια- Ποια προϊόντα αυξήθηκαν, ποια μειώθηκαν
Τι δείχνει έρευνα του ΙΕΛΚΑ για την ακρίβεια στα ράφια των σούπερ μάρκετ κατά τον πρώτο μήνα εφαρμογής των μέτρων Σκρέκα
Πότε οι δικαιούχοι θα προπληρωθούν επίδομα ανεργίας και Δώρο Πάσχα
Οι πιστώσεις των επιδομάτων και του Δώρου Πάσχα θα γίνουν από τη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης
Χαμηλότερα πρόστιμα για νομιμοποιήσεις αυθαιρέτων – Τι προβλέπουν οι διατάξεις
Μικρότερα τα παράβολα για όσους καταγγέλλουν πολεοδομικές παρανομίες
Γκάζι στη μετακόμιση των ΕΑΣ από το πάρκο της ΠΥΡΚΑΛ - Τροπολογία στη Βουλή
Προβλέπεται ειδική διαδικασία για την εκποίηση, διάθεση και αξιοποίηση εξοπλισμού των Ε.Α.Σ. από το ΤΑΙΠΕΔ
ΟΔΔΗΧ: Στο 3,61% η απόδοση για το ομόλογο λήξης 2035
Κατά 3,57 φορές υπερκαλύφθηκε η έκδοση των 200 εκατ. ευρώ