Οι Γερμανοί αλλάζουν τις καταναλωτικές συνήθειές τους λόγω της ενεργειακής κρίσης, η οποία προκαλεί με τη σειρά της έκρηξη ακρίβειας. Έρευνα αναδεικνύει την πίεση που δέχονται κυρίως τα χαμηλά εισοδήματα, αλλά και την αγάπη των Γερμανών για τις διακοπές τους.
Σύμφωνα με δημοσκόπηση που διενεργήθηκε από το Ινστιτούτο Kantar για λογαριασμό της Ένωσης Γερμανικών Ταμιευτηρίων (DSGV) και δημοσιεύεται κατ’ αποκλειστικότητα στο περιοδικό Der Spiegel, το 38% των ερωτηθέντων περιγράφει την οικονομική του κατάσταση ως «πολύ καλή» και «καλή», ποσοστό κατά 9 μονάδες χαμηλότερο από το αντίστοιχο περσινό. Τόσο χαμηλό ποσοστό είχε καταγραφεί μόνο κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης του 2008. Επιπλέον, το 37% προβλέπει ότι η οικονομική του κατάσταση θα επιδεινωθεί εντός των προσεχών δυο ετών.
Διαβάστε επίσης: Γερμανία: Πληθωρισμός-ρεκόρ 10% τον Σεπτέμβριο – Οι Γερμανοί «κόβουν» την αποταμίευση
Τι περιορίζουν
Από την έρευνα φαίνεται ότι πολλοί Γερμανοί «σφίγγουν ήδη το ζωνάρι». Το 64% δηλώνει ότι έχει περιορίσει την κατανάλωση τους τελευταίους 12 μήνες.
Συγκεκριμένα, το 61% δηλώνει ότι επιλέγει πλέον φθηνότερα προϊόντα στο σούπερ μάρκετ, ενώ το 54% αναφέρει ότι έχει περιορίσει γενικότερα τις αγορές. Στην ενέργεια προσπαθεί να κάνει οικονομία το 49%, το 44% χρησιμοποιεί λιγότερο το αυτοκίνητο και το 42% προτιμά να μαγειρεύει περισσότερο στο σπίτι, αντί να τρώει σε εστιατόριο.
Οι διακοπές πάντως φαίνεται ότι διατηρούν την ιδιαίτερη αξία τους για τους Γερμανούς, αφού περιορισμό τους δηλώνει μόνο το 38%. «Μια εξήγηση για τη σχεδόν ανεπηρέαστη διάθεση των Γερμανών μπορεί να είναι η παρατεταμένη απομόνωση και οι περιορισμοί κατά τη διάρκεια της πανδημίας», σημειώνει η DSGV.
Βαρύτερες οι επιπτώσεις για τους φτωχότερους
Η έρευνα αναδεικνύει επίσης πόσο βαρύτερες είναι οι συνέπειες της κρίσης για τους οικονομικά πιο αδύναμους. Όσο χαμηλότερο είναι το εισόδημα, τόσο αυξάνεται το ποσοστό που δηλώνει ότι έχει περιορίσει τις αγορές του. Ενδεικτικά, 83% των νοικοκυριών με εισόδημα κάτω των 1.000 ευρώ μηνιαίως δηλώνουν ότι έχουν αλλάξει εδώ και καιρό τις καταναλωτικές τους συνήθειες. Αντιθέτως, μεταξύ των ερωτηθέντων με εισόδημα άνω των 2500 ευρώ μηνιαίως, μόνο το 11% δίνει την αντίστοιχη απάντηση.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Πανέτα (ΕΚΤ): Πλησιάζει η ώρα μείωσης των ευρωεπιτοκίων
Επιβραδύνεται ο ρυθμός του πληθωρισμού υποστηρίζει ο Ιταλός κεντρικός τραπεζίτης
Οι «πρωταθλητές» στις εξαγωγές σοκολάτας της Ευρώπης - Το κλειστό «club των 5»
Πέντε χώρες της ΕΕ κατέχουν το 75% των συνολικών εξαγωγών σοκολάτας και ράβδων σοκολάτας σε χώρες εκτός ΕΕ
Τι είπε το Νο3 της Κίνας για τις επενδύσεις στο «Νταβός της Ασίας»
Η Κίνα στοχεύει να αποτελέσει ισχυρή κινητήρια δύναμη για την ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας
Πόσο κόστισε στις πολυεθνικές η έξοδος από την Ρωσία - Τα αντίποινα στον Πούτιν
Περίπου 1.000 επιχειρήσεις έχουν αποχωρήσει από την Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία και την πολεμική σύρραξη
Ποιος πρέπει να πληρώσει για την κατάρρευση της γέφυρας στην Βαλτιμόρη
Η γέφυρα κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1970 για περίπου 60 εκατομμύρια δολάρια, αλλά το κόστος της ανοικοδόμησής της θα μπορούσε να είναι δεκαπλάσιο της αρχικής της τιμής
Επιβίωση ή ευημερία - Οι επιλογές της Macy's
Ο Tony Spring, ο οποίος ανέλαβε το τιμόνι μόλις τον περασμένο μήνα, παραμένει βέβαιος ότι το πολυκατάστημα εξακολουθεί να κατέχει σημαντικό ρόλο στη ζωή των καταναλωτών - Αρκεί όμως κάτι τέτοιο για το μέλλον;
Στα 58,4 δισ. ο τζίρος της βιομηχανίας του σεξ - Οι περιζήτητες θέσεις εργασίας «λευκού κολλάρου»
Με τον σημερινό ρυθμό ανάπτυξής της η βιομηχανία «ψυχαγωγίας ενηλίκων» εκτιμάται ότι θα εκτιναχθεί στα 96,2 δισ. δολάρια το 2032
Πως οι Σουηδοί κινδύνευσαν να χάσουν συντάξεις
Κακές επενδυτικές αποφάσεις, αποχωρήσεις στελεχών και κρατικές έρευνες απασχολούν την κοινή γνώμη
Πώς θα μετρήσει ένα δικαστήριο των ΗΠΑ το κόστος των εγκλημάτων του Sam Bankman-Fried;
O δικαστής θα κρίνει πόσο κόστισαν οι ενέργειές του στους επενδυτές και τους πελάτες του ανταλλακτηρίου κρυπτονομισμάτων FTX
Η Αμερική δεν έχει γέφυρες, λιμάνια, αεροδρόμια, δρόμους και σιδηροδρόμους
Το δυστύχημα στη Βαλτιμόρη φέρνει στην επικαιρότητα τις απαρχαιωμένες υποδομές – Επιταχύνεται το πρόγραμμα επενδύσεων $1,2 τρισ. του Μπάιντεν