
Τη σημαντική πρωτοβουλία της Περιφέρειας Κρήτης να διοργανώσει στο πλαίσιο της 50ης Γενικής Συνέλευσης των παρακτίων και απομακρυσμένων περιοχών της Ευρώπης ένα πανευρωπαϊκό συνέδριο για τα θέματα της νησιωτικότητας και της γαλάζιας οικονομίας, υπογράμμισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης από τον Άγιο Νικόλαο Κρήτης, στο περιθώριο των εργασιών του συνεδρίου.
Όπως τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης, «η Ελλάδα παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο σε Ευρωπαϊκό επίπεδο έχοντας θεσμοθετήσει ένα ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο για τα θέματα της νησιωτικότητας με συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία».
Διαβάστε επίσης: Πλακιωτάκης: Η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας στη συνάντηση του με τον αρμόδιο υπουργό της Μάλτας
80 εκατ. για τις άγονες γραμμές
«Έχουμε καταφέρει μετά από διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εξασφαλίσουμε ευρωπαϊκούς πόρους για την ανάπτυξη των νησιωτικών λιμενικών υποδομών άνω των 200 εκατ. ευρώ και από το ΕΣΠΑ αλλά και από το Ταμείο Ανάκαμψης», επεσήμανε και πρόσθεσε: «και βεβαίως μη λησμονούμε τα 80 εκατ. ευρώ που έχουμε εξασφαλίσει για επιλεγμένες άγονες γραμμές με παράλληλη κινητροδότηση για τη δρομολόγηση νέων πράσινων πλοίων».
Όπως υπογράμμισε ο ΥΝΑΝΠ, «η Ελλάδα πρωταγωνιστεί, καθώς η νησιωτικότητα για την κυβέρνηση του Κυριακού Μητσοτάκη αποτελεί επιλογή πρώτης προτεραιότητας, γιατί μην ξεχνάμε ότι στην νησιωτική Ελλάδα κατοικεί πάνω απ’ το 15% του συνολικού πληθυσμού, ενώ το παραγόμενο ΑΕΠ απ’ τις νησιωτικές και τις παράκτιες περιοχές υπερβαίνει το 25%. Επομένως απαιτείται θεσμική θωράκιση, συγκεκριμένο χρηματοδοτικό πλαίσιο και η κυβέρνηση μας κατάφερε να τα εξασφαλίσει κι αυτά».
«Παράδειγμα καλής πρακτικής»
Εξάλλου, εκτενή αναφορά στα βασικά στοιχεία και χαρακτηριστικά της νέας νησιωτικής πολιτικής της Ελλάδος έκανε ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλης Κουτουλάκης.
Σχολιάζοντας την αναλυτική και εμπεριστατωμένη αυτή παρουσίαση ο κ. Κουτουλάκης, ανέφερε τα εξής : «Είχαμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε αναλυτικά το ευρωπαϊκά καινοτόμο θεσμικό πλαίσιο που ήδη έχει εισάγει η Ελλάδα και αποτελεί παράδειγμα καλής πρακτικής σε νομοθέτηση για την ουσία της νησιωτικότητας. Δόθηκε η δυνατότητα, μαζί με την Ελλάδα, να συνταχθούν εκπρόσωποι κρατών μελών με όμοια ζητήματα ακολουθώντας τις ελληνικές καλές πρακτικές που ήδη έχουν εφαρμοστεί με επιτυχία στα ελληνικά νησιά».


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα