Την τεράστια συμβολή της ναυτιλίας στην ενεργειακή ασφάλεια και στη λειτουργία της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας κρίσιμων αγαθών, τόσο κατά την περίοδο της πανδημίας όσο και κατά την τρέχουσα συγκυρία του πολέμου στην Ουκρανία, τόνισε στο πλαίσιο της ομιλίας του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, καθώς και στην επίτευξη των στόχων βιώσιμης ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών, όπου μεταξύ άλλων, κατατάσσονται πρωτοβουλίες όπως η απανθρακοποίηση, η καταπολέμηση της φτώχειας και η ποιότητα στην εργασία.
Ο κ. Πλακιωτάκης ήταν ένας από τους βασικούς ομιλητές στο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Μάλτας (Malta Maritime Summit), όπου συμμετείχαν ο ενικός γραμματέας του ΙΜΟ, οι αρμόδιοι για τη ναυτιλία υπουργοί της Μάλτας, της Κύπρου και της Πορτογαλίας, η εκτελεστική διευθύντρια του EMSA, καθώς και υψηλόβαθμοι εκπρόσωποι διεθνών ναυτιλιακών φορέων και της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Διαβάστε επίσης: Πλακιωτάκης: Η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας στη συνάντηση του με τον αρμόδιο υπουργό της Μάλτας
Ο ρόλος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού
Ο Έλληνας υπουργός εξήρε τον ρόλο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) ως μοναδικού ρυθμιστικού οργάνου της διεθνούς ναυτιλίας, καθώς και τη σημασία της Διεθνούς Σύμβασης των Ηνωμένων Εθών για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS) στη διαμόρφωση ενός πλαισίου, υπό τον ΙΜΟ, που θα διασφαλίζει τη βιώσιμη ανάπτυξη της ναυτιλίας.
Επίσης, έδωσε έμφαση στην ικανότητα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για προσαρμογή και γρήγορη ανάληψη δράσης στις συνεχείς και απαιτητικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας, αναφερόμενος στην πανδημία Covid-19 και τον πόλεμο στην Ουκρανία, όπου αναλήφθηκαν οι αναγκαίες ενέργειες (σε πολιτικό και τεχνικό επίπεδο) προκειμένου διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία του ναυτιλιακού κλάδου, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες της ναυτιλιακής κοινότητας και την προστασία των εργαζομένων στη ναυτιλία.
Η απανθρακοποίηση
Ειδικά ως προς την απανθρακοποίηση, ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε την αναγκαιότητα διασφάλισης, περαιτέρω ανάπτυξης της έρευνας και διαθεσιμότητας εναλλακτικών καυσίμων, μέσα από μια λογική παγκόσμιων ενεργειακών κόμβων (energy hubs) για την υποστήριξη της ενεργειακής μετάβασης, διατηρώντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητα, ανθεκτικότητα και αξιοπιστία των ναυτιλιακών μεταφορών.
Η ναυτιλία τόνισε «στηρίζει την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη και ευημερία, μεταφέροντας κρίσιμα αγαθά σε κάθε γωνιά του ανεπτυγμένου και αναπτυσσόμενου κόσμου. Για το λόγο αυτό, πρέπει η δημόσια εικόνα της να ανταποκρίνεται στο ρόλο και τη σημασία της. Με τον τρόπο αυτό και το ναυτικό επάγγελμα θα γίνει πιο ελκυστικό για τους νέους που αναζητούν επαγγελματικές προοπτικές με υψηλές απολαβές και κοινωνική αναγνώριση».
Latest News
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία
Παράταση στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Λιμένα Λαυρίου
Σκοπός του Ταμείου είναι η τουριστική κυρίως αξιοποίηση του εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια αλλά και για τη μεταφορά φορτίων εμπορευμάτων
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία