
Στις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τον συνολικό εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου για τον κλάδο των ναυαγοσωστικών – ρυμουλκών σκαφών, αναφέρθηκε ο αρμόδιος υπουργός Γιάννης Πλακιωτάκης.
Στην παρουσίαση του τεχνικού τόμου σχετικά με την ασφάλεια στις υπεράκτιες δραστηριότητες πετρελαίου και αερίου στην Ελλάδα, που διοργάνωσαν από κοινού στον «Δημόκριτο» η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών και Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων και η Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων και Ενεργειακών Πόρων, ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε ότι η ασφάλεια στη θάλασσα, αναμφισβήτητα συνιστά ένα ζήτημα κεφαλαιώδους σημασίας για το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και για τον λόγο αυτό αναλήφθηκαν άμεσα πρωτοβουλίες για τον εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου υπό το οποίο λειτουργούν και δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα τα ρυμουλκά και ναυαγοσωστικά σκάφη.
Διαβάστε επίσης: Πάτμος: Το ρυμουλκό ήταν ανεπαρκές για το κρουαζιερόπλοιο
Στο τελικό στάδιο
Όπως τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης «το προεδρικό διάταγμα που περιλαμβάνει τον Κανονισμό σχετικά με τις τεχνικές προδιαγραφές σχεδίασης και κατασκευής, τη δύναμη έλξης, την ευστάθεια, τον πυροσβεστικό και αντιρρυπαντικό εξοπλισμό των ρυμουλκών πλοίων, βρίσκεται στο τελικό στάδιο πριν την έγκριση και την δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως».
Πρόκειται, όπως υπογράμμισε, «για ένα σύγχρονο νομοθέτημα το οποίο έρχεται να εγγυηθεί την ασφαλή λειτουργία του συγκεκριμένου ναυτιλιακού τομέα μέσω της πρόβλεψης παγκοσμίως αποδεκτών και εφαρμοζόμενων όρων ασφαλείας, όπως για παράδειγμα εκείνου της πραγματικής ελκτικής δύναμης των ρυμουλκών, καθώς και την υποχρέωση τοποθέτησης του αναγκαίου πυροσβεστικού εξοπλισμού όταν τα ρυμουλκά δραστηριοποιούνται σε συγκεκριμένες ρυμουλκήσεις».

Σχέδιο για τις αντιρυπαντικές
«Το Υπουργείο ωστόσο δεν στέκεται μόνο σε αυτό, αλλά 24 χρόνια μετά την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος 55/1998 για την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος, προχώρησε στην κατάρτιση και έθεσε σε δημόσια διαβούλευση ένα σχέδιο υπουργικής απόφασης που ρυθμίζει τις προϋποθέσεις χορήγησης άδειας και τις ελάχιστες απαιτήσεις σε οργάνωση, επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό, εξοπλισμό, υλικά, μέσα και ουσίες των ιδιωτικών επιχειρήσεων των εταιρειών που παρέχουν υπηρεσίες καταπολέμησης της ρύπανσης της θάλασσας», επεσήμανε.
Παράλληλα, πρόσθεσε πως έχει καταρτισθεί και εντός των επόμενων ημερών θα τεθεί ομοίως σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο προεδρικού διατάγματος με τον Κανονισμό για τις τεχνικές προδιαγραφές των ναυαγοσωστικών ρυμουλκών πλοίων. »Και για τα δυο νομοθετήματα, ο προγραμματισμός μας είναι να εκδοθούν πριν το κλείσιμο του τρέχοντος έτους», κατέληξε.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα