Στο 10,5% ανήλθε τον Σεπτέμβριο ο πληθωρισμός στις χώρες του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη, από 10,3% που ήταν τον Αύγουστο. Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο διεθνής οργανισμός, διψήφιος πληθωρισμός τον Σεπτέμβριο καταγράφηκε σε 19 από τις 38 χώρες του ΟΟΣΑ, με τα υψηλότερα ποσοστά να παρατηρούνται στην Εσθονία, την Ουγγαρία, τη Λετονία, τη Λιθουανία και την Τουρκία (όλες πάνω από 20%).
Ο πληθωρισμός εξαιρουμένων των τροφίμων και της ενέργειας συνέχισε να αυξάνεται στον ΟΟΣΑ τον Σεπτέμβριο (στο 7,6%) . Ειδικότερα, οι τιμές των υπηρεσιών επιταχύνθηκαν στις περισσότερες χώρες του ΟΟΣΑ. Αν και ο πληθωρισμός της ενέργειας μειώθηκε κάπως για τρίτο συνεχόμενο μήνα, στο 28,8% σε ετήσια βάση τον Σεπτέμβριο του 2022, με πτώση σε 22 χώρες του ΟΟΣΑ, παραμένει υψηλός. Ο πληθωρισμός της ενέργειας αυξήθηκε σημαντικά σε ένα υποσύνολο των ευρωπαϊκών οικονομιών.
Η εικόνα στη G7
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην G7 αυξήθηκε στο 7,7% τον Σεπτέμβριο του 2022, από 7,5% τον Αύγουστο. Αυτή η άνοδος σημειώθηκε παρόλο που ο πληθωρισμός των τιμών της ενέργειας επιβραδύνθηκε σε όλες τις χώρες της G7 εκτός από τη Γερμανία. Η συμβολή του πληθωρισμού εξαιρουμένων των τροφίμων και της ενέργειας στον συνολικό πληθωρισμό αυξήθηκε σε όλες τις χώρες της G7 εκτός από τη Γαλλία από τον Αύγουστο έως τον Σεπτέμβριο, με σημαντική αύξηση στη Γερμανία. Ο πληθωρισμός των τιμών των τροφίμων και της ενέργειας εξακολουθεί να είναι ο κύριος παράγοντας που συνεισφέρει στον συνολικό πληθωρισμό στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Ιαπωνία.
Στη ζώνη του ευρώ, ο ετήσιος πληθωρισμός, όπως μετράται με τον Εναρμονισμένο Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΕνΔΤΚ) αυξήθηκε στο 9,9% τον Σεπτέμβριο του 2022, από 9,1% τον Αύγουστο , με το σύνολο των τιμών των τροφίμων, τον πληθωρισμό των τιμών της ενέργειας και τον πληθωρισμό εκτός των τροφίμων και ενέργειας να αυξάνεται τον Σεπτέμβριο. Η προκαταρκτική εκτίμηση της Eurostat για τη ζώνη του ευρώ τον Οκτώβριο του 2022 δείχνει περαιτέρω αύξηση του ετήσιου πληθωρισμού στο 10,7%, αντικατοπτρίζοντας ουσιαστικά αύξηση του πληθωρισμού των τιμών της ενέργειας στο 41,9% από 40,7% τον Σεπτέμβριο του 2022.
Στη G20, ο ετήσιος πληθωρισμός αυξήθηκε στο 9,5% τον Σεπτέμβριο του 2022, από 9,2% τον Αύγουστο . Εκτός του ΟΟΣΑ, ο πληθωρισμός από έτος σε έτος αυξήθηκε στην Αργεντινή, την Κίνα, την Ινδία, την Ινδονησία και τη Σαουδική Αραβία, αλλά μειώθηκε στη Βραζιλία και τη Νότια Αφρική.
Latest News
ΕΕ: Χαλαρώνει (αλλά λίγο) η δημοσιονομική πειθαρχία
Νέους κανόνες για το δημόσιο χρέος εγκρίνει το Ευρωκοινοβούλιο - Οι αυστηροί στόχοι παραμένουν, αλλά οι χειρισμοί για την επίτευξή τους προσαρμόζονται στις ανάγκες κάθε χώρας
«Φούσκα» στις μετοχές τεχνολογίας - Τι είπε ο διαχειριστής του κολοσσιαίου νορβηγικού κρατικού ταμείου
Υπάρχει σαφώς αρκετά μεγάλη “φούσκα” στον τομέα της τεχνολογίας, δηλώνει ο CEO της Norges Bank Investment Management που διαχειρίζεται το κρατικό επενδυτικό ταμείο της Νορβηγίας
Η Pespico «διέψευσε» την Wall Street - Το αναπάντεχο rebound στα κέρδη
Η εταιρεία διατήρησε τις προβλέψεις της για το οικονομικό έτος 2024 για οργανική αύξηση των πωλήσεων κατά 4% και την προσδοκία για βασικά κέρδη 8,15 δολάρια ανά μετοχή
«Τετελεσμένο γεγονός» η μείωση των επιτοκίων τον Ιούνιο, λέει ο ντε Γκίντος
Ο αντιπρόεδρος της ΕΚΤ εμφανίζεται αισιόδοξος για την πορεία του πληθωρισμού
Στην... «αγκαλιά» της Τέιλορ Σουίφτ ο πρώην CEO της Gucci
H Golden Goose ετοιμάζεται για εισαγωγή στο Μιλάνο
Στο στόχαστρο των ΗΠΑ τράπεζες της Κίνας που υποστηρίζουν τη Ρωσία
Οι προειδοποιήσεις και οι επερχόμενες συναντήσεις Μπλίνκεν στην Κίνα
Επί ποδός οι πολυεθνικές - Η Ευρώπη κλείνει τα «παραθυράκια» στις κυρώσεις κατά της Ρωσίας
Οι πολυεθνικές με έδρα την Ευρώπη δεν θα μπορούν πλέον να προσφέρουν επαγγελματικές υπηρεσίες σε ρωσικές θυγατρικές από τον Ιούνιο
Προαγωγή ή αποχώρηση - Πού στοχεύει η McKinsey για τη χρονιά
Οι συμβουλευτικές εταιρείες εντείνουν τις προσπάθειές τους να διώξουν τα άτομα με χαμηλές επιδόσεις ώστε να επανέλθει η ισορροπία στο εσωτερικό τους
Για «λογοκρισία» κατηγορεί τους Αυστραλούς ο Ίλον Μασκ
Πώς απαντά στην απόφαση του δικαστηρίου
Το Βατερλώ της Nike με τις απευθείας πωλήσεις - Η επιστροφή στις ρίζες της
Tο μοτίβο direct-to-consumer που δεν της «βγήκε» και η ανάγκη να αλλάξει πορεία για να βγει μπροστά από τους ανταγωνιστές της