Συνεχίστηκε η αύξηση του μεριδίου των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) στην αγορά αυτοκικήτου το γ’ τρίμηνο του 2022, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Οχημάτων (European Automobile Manufacturers’ Association – ACEA).
Τα BEV αντιπροσωπεύουν πλέον το 11,9% των συνολικών ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ (από 9,8% το τρίτο τρίμηνο του 2021), ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Kινεζική «έφοδος» στην Ευρώπη;
Υβριδικά
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα κέρδισαν, επίσης, μερίδιο αγοράς – αποτελώντας το 22,6% του συνόλου των πωλήσεων (από 21,2% το τρίτο τρίμηνο του 2021). Παρά την απώλεια μεριδίου αγοράς, τα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα οχήματα εξακολουθούν να κυριαρχούν στην αγορά, με συνδυασμένο μερίδιο 54,3%.
Διαβάστε επίσης: Ευρωπαϊκή Ένωση: Αύξηση 9,6% στις ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο
Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ
Από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2022, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ υποχώρησαν κατά 3,3%, μετρώντας 823.360 μονάδες. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς της βενζίνης συρρικνώθηκε από 39,3% το τρίτο τρίμηνο του 2021 σε 37,8% φέτος. Ωστόσο, η βενζίνη παρέμεινε ο πιο δημοφιλής τύπος καυσίμου στην ΕΕ.
Ομοίως, οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 4,7% σε 360.596 μονάδες που πωλήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το μερίδιο αγοράς της Diesel μειώθηκε σχεδόν κατά 1 ποσοστιαία μονάδα στο 16,5% των συνολικών πωλήσεων (από 17,5% το τρίτο τρίμηνο του 2021).
Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)
Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022, τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) κατέγραψαν την ισχυρότερη ανάπτυξη όλων των τύπων καυσίμων (+22,0%), με 259.449 μονάδες να ταξινομούνται σε ολόκληρη την ΕΕ. Με εξαίρεση τη Δανία (-2,6%) και την Ιταλία (-35,0%), όλες οι αγορές της περιοχής συνέβαλαν σε αυτή τη θετική επίδοση, με τριψήφια ακόμη κέρδη σε Κύπρο (+490,0%), Λετονία (+231,8%), Ρουμανία (+213,4%) και τη Βουλγαρία (+101,7%).
Plug-in υβριδικά
Oι εγγραφές plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (PHEV), από την άλλη πλευρά, μειώθηκαν κατά 6,0% το τρίτο τρίμηνο του έτους, καθώς όλες οι μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ σημείωσαν απώλειες. Η Ιταλία και η Γαλλία κατέγραψαν διψήφια πτώση (-22,2% και -14,3% αντίστοιχα), ενώ η Γερμανία και η Ισπανία σημείωσαν πιο μέτρια πτώση (-0,9% και -1,0%). Ως αποτέλεσμα αυτής της αρνητικής επίδοσης, τα PHEV έχασαν μερίδιο αγοράς σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 8,5% των συνολικών ταξινομήσεων αυτοκινήτων.
Με 492.011 πωλήσεις από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο, οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (HEV) αυξήθηκαν κατά 6,9%. Το μερίδιο αγοράς τους αυξήθηκε κατά 1,3 ποσοστιαίες μονάδες – αποτελώντας το 22,6% της συνολικής αγοράς. Μεταξύ των μεγάλων αγορών της περιοχής, μόνο η Γερμανία σημείωσε πτώση (-1,5%). Η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο (+20,8%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+15,6%) και την Ισπανία (+11,3%).
Οχήματα φυσικού αερίου
Οι ταξινομήσεις οχημάτων φυσικού αερίου (NGV) στην ΕΕ υπέστησαν άλλη μια διψήφια απώλεια (-52,4%), κυρίως λόγω της σημαντικής πτώσης στην Ιταλία (-71,2%) – τη μεγαλύτερη αγορά της περιοχής, που αντιπροσωπεύει πάνω από το 40% των συνολικών ταξινομήσεων. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς των NGV μειώθηκε κατά το ήμισυ κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων με υγραέριο υποχώρησαν κατά 9,5%, φτάνοντας τις 55.418 μονάδες, καθώς οι δύο μεγαλύτερες αγορές αυτού του τύπου καυσίμου παρουσίασαν πτώση: η Γαλλία (-14,9%) και η Ιταλία (-3,1%).
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»