Συνεχίστηκε η αύξηση του μεριδίου των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) στην αγορά αυτοκικήτου το γ’ τρίμηνο του 2022, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Οχημάτων (European Automobile Manufacturers’ Association – ACEA).
Τα BEV αντιπροσωπεύουν πλέον το 11,9% των συνολικών ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ (από 9,8% το τρίτο τρίμηνο του 2021), ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Kινεζική «έφοδος» στην Ευρώπη;
Υβριδικά
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα κέρδισαν, επίσης, μερίδιο αγοράς – αποτελώντας το 22,6% του συνόλου των πωλήσεων (από 21,2% το τρίτο τρίμηνο του 2021). Παρά την απώλεια μεριδίου αγοράς, τα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα οχήματα εξακολουθούν να κυριαρχούν στην αγορά, με συνδυασμένο μερίδιο 54,3%.
Διαβάστε επίσης: Ευρωπαϊκή Ένωση: Αύξηση 9,6% στις ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο
Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ
Από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2022, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ υποχώρησαν κατά 3,3%, μετρώντας 823.360 μονάδες. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς της βενζίνης συρρικνώθηκε από 39,3% το τρίτο τρίμηνο του 2021 σε 37,8% φέτος. Ωστόσο, η βενζίνη παρέμεινε ο πιο δημοφιλής τύπος καυσίμου στην ΕΕ.
Ομοίως, οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 4,7% σε 360.596 μονάδες που πωλήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το μερίδιο αγοράς της Diesel μειώθηκε σχεδόν κατά 1 ποσοστιαία μονάδα στο 16,5% των συνολικών πωλήσεων (από 17,5% το τρίτο τρίμηνο του 2021).
Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)
Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022, τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) κατέγραψαν την ισχυρότερη ανάπτυξη όλων των τύπων καυσίμων (+22,0%), με 259.449 μονάδες να ταξινομούνται σε ολόκληρη την ΕΕ. Με εξαίρεση τη Δανία (-2,6%) και την Ιταλία (-35,0%), όλες οι αγορές της περιοχής συνέβαλαν σε αυτή τη θετική επίδοση, με τριψήφια ακόμη κέρδη σε Κύπρο (+490,0%), Λετονία (+231,8%), Ρουμανία (+213,4%) και τη Βουλγαρία (+101,7%).
Plug-in υβριδικά
Oι εγγραφές plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (PHEV), από την άλλη πλευρά, μειώθηκαν κατά 6,0% το τρίτο τρίμηνο του έτους, καθώς όλες οι μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ σημείωσαν απώλειες. Η Ιταλία και η Γαλλία κατέγραψαν διψήφια πτώση (-22,2% και -14,3% αντίστοιχα), ενώ η Γερμανία και η Ισπανία σημείωσαν πιο μέτρια πτώση (-0,9% και -1,0%). Ως αποτέλεσμα αυτής της αρνητικής επίδοσης, τα PHEV έχασαν μερίδιο αγοράς σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 8,5% των συνολικών ταξινομήσεων αυτοκινήτων.
Με 492.011 πωλήσεις από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο, οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (HEV) αυξήθηκαν κατά 6,9%. Το μερίδιο αγοράς τους αυξήθηκε κατά 1,3 ποσοστιαίες μονάδες – αποτελώντας το 22,6% της συνολικής αγοράς. Μεταξύ των μεγάλων αγορών της περιοχής, μόνο η Γερμανία σημείωσε πτώση (-1,5%). Η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο (+20,8%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+15,6%) και την Ισπανία (+11,3%).
Οχήματα φυσικού αερίου
Οι ταξινομήσεις οχημάτων φυσικού αερίου (NGV) στην ΕΕ υπέστησαν άλλη μια διψήφια απώλεια (-52,4%), κυρίως λόγω της σημαντικής πτώσης στην Ιταλία (-71,2%) – τη μεγαλύτερη αγορά της περιοχής, που αντιπροσωπεύει πάνω από το 40% των συνολικών ταξινομήσεων. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς των NGV μειώθηκε κατά το ήμισυ κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων με υγραέριο υποχώρησαν κατά 9,5%, φτάνοντας τις 55.418 μονάδες, καθώς οι δύο μεγαλύτερες αγορές αυτού του τύπου καυσίμου παρουσίασαν πτώση: η Γαλλία (-14,9%) και η Ιταλία (-3,1%).
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Η Τουρκία επενδύει στις ΑΠΕ - Θα χρειαστει 108 δισ. δολ. λέει ο υπουργός Ενέργειας
Από το σύνολο των επενδύσεων που απαιτούνται στην Τουρκία, περίπου 28 δισ. δολ. θα δοθούν για τα δικτύα μεταφοράς υψηλής τάσης
Πλαστικά Θράκης - Coffeeco Upcycle θα μετατρέπουν τα απόβλητα καφέ σε πρώτες ύλες
Τα Πλαστικά Θράκης και η Coffeeco Upcycle επιδιώκουν να αναπτύξουν βιώσιμα προϊόντα μέσω της πλατφόρμας In the Loop
Η Αίγυπτος αναθεωρεί το στόχο για παραγωγη ενέργειας απο ΑΠΕ στο 40% απο 58%
Το φυσικό αέριο θα παραμείνει βασικό μέρος του ενεργειακού μείγματος της Αιγύπτου για χρόνια, λέει ο υπουργός Πετρελαίου της χώρας
Έτοιμη να... κανιβαλίσει την ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτων η Κίνα - Ανάλυση του Guardian
Οι εννέα αυτοκινητοβιομηχανίες που παρέταξε η Κίνα στη έκθεση του Παρισιού αποκάλυψαν τα νέα σχέδια για περαιτέρω διείσδυση στην Ευρώπη
Μηδένισαν οι τιμές στο ρεύμα – Έως και 89% σήμερα οι ΑΠΕ
Στο ρεύμα η μέση τιμή έπεσε πάνω από 26% -Στο 63,56% το μερίδιο των ΑΠΕ στο ενεργειακό μίγμα - Φθηνότεροι οι λογαριασμοί τον Νοέμβριο
Λιανεμπόριο: Ο φαύλος κύκλος της περιβαλλοντικής παρακμής και της εφοδιαστικής αλυσίδας
Οι προκλήσεις για το λιανεμπόριο δεν είναι μόνο γεωπολιτικές, η ραγδαία επιδείνωση των περιβαλλοντικών συνθηκών σε όλο τον κόσμο παίζει το δικό της ρόλο
Απογοητευτικές οι επιδόσεις κυβερνήσεων και επιχειρήσεων στο ESG - Tι δείχνει έρευνα στην Ελλάδα
Oι πέντε κλάδοι που καταγράφουν την υψηλότερη και τη χαμηλότερη βαθμολογία στο ESG - Η έρευνα ESG Monitor Report 2024
Διεθνές συνέδριο για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη στη Νέα Υόρκη από το Κέντρο Αειφορίας (CSE)
Το Κέντρο Αειφορίας (CSE) διοργάνωσε το Διεθνές Συνέδριο Ηγεσίας για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη ESG 2024, που πραγματοποιήθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου στην Νέα Υόρκη στο εμβληματικό One Word Trade Center
Το Ελ Νίνιο φεύγει και έρχεται το... Λα Νίνια - Ο αντίκτυπος στον χειμώνα της Ευρώπη
Εμπειρογνώμονες του Παγκόσμιου Μετεωρολογικού Οργανισμού προέβλεψαν μεγάλη πιθανότητα εμφάνισης συνθηκών Λα Νίνια μεταξύ Οκτωβρίου και Φεβρουαρίου.
Το SBTi πιστοποιεί την εγκυρότητα των στόχων της ΔΕΗ για μείωση εκπομπών αερίων θερμοκηπίου
Η ΔΕΗ είναι ο πρώτος ελληνικός ενεργειακός όμιλος σε τροχιά επίτευξης κλιματικής ουδετερότητας πριν από το 2050