
Ανεπαρκής είναι ο αριθμός σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κατά μήκος των οδικών δικτύων στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, ενώ η συντριπτική τους πλειονότητα δεν φορτίζει αρκετά γρήγορα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως εκτιμά η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε, έξι χώρες της ΕΕ δεν έχουν ούτε ένα σημείο φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου, 17 χώρες έχουν λιγότερα από πέντε σημεία φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου, με μόλις πέντε να διαθέτουν περισσότερους από 10 φορτιστές για κάθε 100 χιλιόμετρα δρόμων.
Διαβάστε ακόμα: Στα 40 έτη ο μέσος όρος υποψήφιων αγοραστών ηλεκτρικού αυτοκινήτου
Προτελευταία η Ελλάδα
Η Ελλάδα βρίσκεται στην προτελευταία θέση με μόλις ένα φορτιστή ανά 250 χιλιόμετρα, στην τελευταία θέση βρίσκεται η Λιθουανία με έναν φορτιστή ανά 500 χιλιόμετρα, ενώ πολύ χαμηλό ποσοστό ταχυφορτιστών έχει η Κύπρος, η Εσθονία και η Πολωνία. Αναλύοντας τα στοιχεία της ACEA γίνεται εύκολα αντιληπτό το χάσμα μεταξύ των χωρών με τους περισσότερους φορτιστές ανά 100 χλμ. δρόμου και εκείνων με τους λιγότερους. Για παράδειγμα, στην Ολλανδία υπάρχει ένας φορτιστής για κάθε 1,5 χιλιόμετρο δρόμου, ενώ η Πολωνία, η οποία είναι οκτώ φορές μεγαλύτερη, έχει μόνο έναν φορτιστή κατά μήκος κάθε 150 χλμ. Στη Γερμανία που είναι μια χώρα που δραστηριοποιείται έντονα στην αυτοκίνηση, υπάρχει ένας φορτιστής ανά 4 χιλιόμετρα, στη Σουηδία θα βρούμε έναν φορτιστή ανά 8 χιλιόμετρα και στη Γαλλία ένα φορτιστή ανά 30 χιλιόμετρα.
Διαβάστε ακόμα: Το χάσμα τιμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεταξύ Ευρώπης, ΗΠΑ και Κίνας
Μειοψηφία οι γρήγοροι φορτιστές
Η ταχύτητα φόρτισης είναι επίσης ένα σημαντικό ζήτημα σε ολόκληρη την Ευρώπη, καθώς οι γρήγοροι φορτιστές (με χωρητικότητα άνω των 22 kW) αποτελούν τη μειοψηφία. Μόνο ένα στα επτά από όλα τα σημεία φόρτισης της ΕΕ διαθέτει γρήγορο ταχυφορετιστή, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έχουν χωρητικότητα 22 kW ή λιγότερο και δεν φορτίζουν τα οχήματα γρήγορα.
Το σίγουρο είναι ότι για να επιτευχθούν οι στόχοι εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να αυξηθούν μαζικά σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Για να γίνει αυτό χρειάζεται πολύ καλή υποδομή και κατακόρυφη αύξηση των σημείων φόρτισης.
«Αν θέλουμε να πείσουμε τους πολίτες σε όλη την Ευρώπη να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση την επόμενη δεκαετία, η φόρτιση αυτών των αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι τόσο εύκολη όσο ο ανεφοδιασμός σήμερα», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Sigrid de Vries και συνέχισε: «Οι άνθρωποι δεν πρέπει να ταξιδεύουν για πολλά χιλιόμετρα χωρίς να βρουν φορτιστή, ούτε θα πρέπει να περιμένουν μεγάλο χρονικό διάστημα για να φορτίσουν το όχημά τους».


Latest News

ΕΕ: Η «πράσινη» απάντηση στο «πακέτο Μπάιντεν» και γιατί ανησυχεί η Ιταλία
Οι τέσσερις πυλώνες του σχεδίου, οι επικριτές του και οι φόβοι για πλουσιοπάροχες ενισχύσεις στις βιομηχανίες του γαλλογερμανικού άξονα

Το νέο mega-project για τη σωτηρία του κλίματος
Επενδύσεις δισεκατομμυρίων στον Πρίνο και τη Δυτική Μακεδονία - Πώς λειτουργεί η αποθήκευση

Πότε αναμένονται οι επιδοτήσεις για ηλιακούς, φωτοβολταϊκά
Τι ανέφερε για τα τιμολόγια ρεύματος και φυσικού αερίου

Ασπίδα για τα απειλούμενα είδη της Ελλάδας
Επιστήμονες από 32 ομάδες θα μελετήσουν ζώα και φυτά που κινδυνεύουν με εξαφάνιση, με στόχο την αποτελεσματικότερη προστασία τους

Έρευνα: Η στροφή στην ηλεκτροκίνηση δεν γίνεται για την κλιματική αλλαγή
Οι περιβαλλοντικές ευαισθησίες δεν είναι το πρώτο κριτήριο για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, σύμφωνα με έρευνα της Deloitte

Πώς θα αναστήσετε ένα δάσος χωρίς να το ξανασκοτώσετε
Πρότυπη αναδάσωση του WWF σε έκταση του Εθνικού Δρυμού που κάηκε δύο φορές.

Η έλλειψη χιονιού απειλεί την Ευρώπη
Πλήγμα στη ναυτιλία, τη γεωργία και την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας

«Πρασινίζει» το σχολικό συγρότημα της Γκράβας - Επένδυση 6 εκατ.
Το έργο εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική 2014-2020»

«Φουρτούνες» για το πρώτο πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου
Δυσκολίες κατά τη δρομολόγηση του «Susio Frontier»

EE: Αυξάνεται η χρήση ενέργειας από ΑΠΕ για θέρμανση και ψύξη
Ποιες χώρες έχουν τα υψηλότερα μερίδια και ποια είναι η θέση της Ελλάδας