Στον προϋπολογισμό του υπουργείου Ναυτιλίας «επέστρεψε» για φέτος τουλάχιστον η χρηματοδότηση των άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών. Οι καθυστερήσεις που καταγράφηκαν στην εξόφληση των ακτοπλοϊκών εταιρειών από το Πρόγραμμα των Δημοσίων Επενδύσεων, θέμα στο οποίο αναφέρθηκε ο ot.gr, υποχρέωσαν την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να προωθήσει τροπολογία στη Βουλή σύμφωνα με την οποία «κατά παρέκκλιση του άρθρου 17 του ν. 4948/2022 (Α’ 125)», τα τιμολόγια των 2021 και 2022 που αφορούν σε συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, που έχουν εκτελεστεί στο Πλαίσιο του ενταγμένου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και έχουν κατατεθεί μέχρι την 31η Οκτωβρίου 2022, επιτρέπεται να εξοφλούνται και σε βάρος των πιστώσεων του Τακτικού Προϋπολογισμού του ανωτέρω Υπουργείου.
Διαβάστε επίσης: Άγονη γραμμή: Αγωνία για το δρομολόγιο στην Κασοκαρπαθία
Οφειλές προς ακτοπλοϊκές
Υπενθυμίζεται όπως έχει αναφέρει ο ot.gr, ότι ξεπερνούν τα 80 εκατ. ευρώ οι οφειλές του υπουργείου Ναυτιλίας προς τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις οι οποίες εξυπηρετούν μετά από διαγωνισμούς, «άγονες» γραμμές έναντι αποζημίωσης. Oι οφειλές φαίνεται να διογκώνονται το τελευταίο διάστημα και όσο η κυβέρνηση καλείται να καλύψει «τρύπες» που δημιουργεί η ενεργειακή κρίση.
Διαβάστε επίσης – Πασχάλης (ΣΕΕΝ): Με νεότευκτα πλοία η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου
Το πρόβλημα σύμφωνα με παράγοντες της ακτοπλοΐας οφείλεται στο γεγονός ότι τα χρήματα που προορίζονται για την αποζημίωση των ακτοπλοϊκών εταιρειών αντλούνται από τον «κουβά» του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ο οποίος «στερεύει» λόγω των απανωτών κρίσεων (πανδημία, ενεργειακή κρίση κ.λπ.), με αποτέλεσμα, όπως λέγεται χαρακτηριστικά, τα κεφάλαια να διατίθενται με κριτήριο το πόσο «ισχυρό» είναι το κάθε υπουργείο και όχι οι πραγματικές ανάγκες. Η ένταξη των κονδυλίων για τις άγονες γραμμές στο ΠΔΕ ανακοινώθηκε από τον υπουργό ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη στις 18 Σεπτεμβρίου του 2019 μαζί με την επέκταση κατά 40 εκατ. ευρώ της ετήσιας επιχορήγησης, η οποία έφθανε πλέον τα 130 εκατ. ευρώ, έναντι 90,7 εκατ. ευρώ που ήταν ως τότε. Οι άγονες γραμμές είναι αναπτυξιακό έργο και ως τέτοιο πλέον χρηματοδοτείται, είχε τονίσει ο υπουργός, ανακοινώνοντας την ένταξη τους στο ΠΔΕ. Επιπροσθέτως, οι άγονες γραμμές της χώρας χρηματοδοτούνται ως επαναλαμβανόμενη δράση για τα επόμενα έτη, με διασφαλισμένους πόρους και με την αναγκαία ευελιξία για την απρόσκοπτη χρηματοδότηση, αλλά και τη δυνατότητα κάλυψης πρόσθετων ή έκτακτων αναγκών που τυχόν προκύψουν.
Ωστόσο, τελικά το «μοντέλο» αυτό φαίνεται ότι δεν «δουλεύει» σε περιόδους κρίσης, που οι ανάγκες πολλαπλασιάζονται, πως εκτιμούν παράγοντες του κλάδου και το υπουργείο υποχρεώθηκε να «ανακρούσει πρύμνα» προκειμένου να δοθούν τα οφειλόμενα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Latest News
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών